نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت به کانادا pr

مهاجرت به کانادا pr یا اخذ اقامت دائم کانادا موضوعی پرطرفدار است که در حال حاضر سریعترین شیوه برای دست یابی به آن فقط از طریق روش اکسپرس انترای می باشد. متقاضیان برای دریافت pr خود حتما بایستی 67 امتیاز از کل 100 امتیاز CRS را کسب نمایند. بدین طریق افراد ذی صلاح برای مهاجرت به کانادا مشخص می شوند. این نوع امتیاز دهی بر مبنای ارزیابی معیارهایی همانند سن، سابقه کار، سطح تحصیلات، انطباق پذیری می باشد. اما سوالات متداول متقاضیان pr کانادا عبارتند از:

بهترین شهرهای کانادا برای کار

مهاجرت به کانادا pr
مهاجرت به کانادا pr
  1. مزایا و امتیازات اخذ کارت اقامت دائم pr کانادا چیست؟
  2. نحوه مهاجرت به کانادا و اخذ pr به چه صورتی می باشد؟
  3. قیمت درخواست ویزای اقامت دائم pr کانادا چقدر است؟

اینها سوالات کلیدی بود که در ادامه همین مقاله درباره آنها بحث می شود. اما علاقه مندان در صورت عدم دست یابی به پاسخ سوالات خود می توانند با خطوط تلفن مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و توضیحات لازمه را دریافت نمایند.

کانادا دومین مقصد مهاجرتی دنیا

کشور کانادا یکی از بهترین جاها برای زندگی و کار محسوب می شود. آمارهای مهاجرتی بین المللی و نیز شرایط زندگی کشورها گویای این واقعیت مهم می باشد که کانادا بعد از آلمان دومین مقصد مهاجرتی جذاب برای مهاجران خارجی میباشد. این رتبه بندی جهانی بر اساس معیارهایی همانند پایداری، نفوذ فرهنگی، کارآفرینی، نفوذ اقتصادی و از همه مهمتر کیفیت زندگی می باشد. نکته مهم دیگر در این خصوص آن است که کانادا از این نظر جلوتر از بریتانیا، ایالات متحده و یا حتی سوئد می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   هزینه وکیل مهاجرت

تعریف مهاجرت به کانادا pr

اقامت دائمی کانادا (pr) وضعیت اعطایی به فردی است که  شهروند یا تبعه خود کانادا نمی باشد ولی از حق کار و زندگی در کل کشور کانادا بدون هیچ محدودیت اقامتی برخوردار است.  برای دریافت pr کانادا، شهروند خارجی  بایستی درخواست خود را تحت یکی از چندین برنامه مهاجرتی مختلف تحویل اداره مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا (IRCC) تحویل دهد. اما فرد مقیم دائم کانادا دارای حق و حقوق و مسئولیت های مشابه اتباع کانادایی شامل موارد ذیل است:

  • عضویت در طرح بازنشستگی کانادا
  • دریافت پوشش بیمه از نظام سلامت استانی یا قلمرویی
  • برخورداری از حقوق، آزادی ها و حفاظت ها
  • امکان اخذ تابعیت کانادا پس از گذشت چندین سال زندگی (معمولا 3 سال متوالی)
  • حق برخورداری از آموزش، مراقبت های درمانی و تامین اجتماعی رایگان خود و اعضای خانواده
  • حق اسپانسری اعضای خانواده و …

نحوه درخواست

ویزای اقامت دائم کانادا از جمله یکی از پر متقاضی ترین ویزاهای سال 2019 است. این نوع ویزا یک نوع ویزای چند ورود 5 ساله محسوب می شود که فرصتی را برای کارگران خارجی ماهر در جهت کار و زندگی فراهم می کند. پس از 3 سال اقامت و کار با کارت pr، شما می توانید وضعیت pr کانادایی را به تابعیت کانادایی تبدیل کند. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، وضعیت pr مزایا و امتیازات فراوانی برای دارنده آن ایجاد می کند. همین امر نیز باعث جذابیت آن برای مهاجران خارجی می شود.

اما برای درخواست کارت  prکانادا از خارجريال هر متقاضی نیازمند تشکیل پرونده مهاجرتی در بانک اطلاعاتی سامانه اکسپرس انترای (Express Entry) می باشد. اکسپرس انترای یک نوع سیستم امتیاز محور یا PBS می باشد که واجدین شرایط pr را از روی امتیازات شاخص های مدنظر تعیین می کند.  با این توصیف، مراحل درخواست کارت pr  کانادا شامل 3 مرحله زیر می باشد:

بیشتر بدانید <>>>>   پرستاری در کانادا و میزان درآمد میانگین
مراحل شرایط هر مرحله
مرحله 1 کنترل امتیازات کسب شده بدنبال ارزیابی تحصیلی توسط WES یا هر ابزار ارزیابی دیگر
مرحله 2 درخواست آنلاین از طریق یک پورتال الکترونیک موسوم به اکسپرس انترای و گزینش یر اساس رتبه بندی
مرحله 3 دریافت دعوت نامه. انجام درخواست نهایی به همراه ارائه مدارک لازم و هزینه های مربوطه

مدارک لازم

هر متقاضی برای اخذ کارتpr  خود نیازمند ارائه مدارک و اسنادی است که تا بر آن اساس امتیازات لازم را از سیستم مهاجرتی اکسپرس انترای دریافت نماید. برای آشنایی با آخرین تغییرات مربوط به مدارک درخواست pr کانادا، لطفا جدول زیر را مشاهده نمایید:

جزئیات مدارک لازم برای دریافت pr کانادا
سن کپی پاسپورت + گواهی تولد
تحصیلات ریز نمرات تحصیلی معتبر
سابقه کار نامه های ارجاعی
مهارت زبان نمره زبان انگلیسی IELTS در مدول عمومی
شخصیت خوب گواهی عدم سوء پیشینه

برای نیل به هدف مهاجرت به کانادا pr، هر متقاضی نیازمند اخذ نمره از سیستم جامع امتیازدهی اکسپرس انترای می باشد. حداقل امتیاز لازم برای پذیرش در این مرحله 67 امتیاز از 100 امتیاز کل است. اما شاخص های مورد ارزیابی سیستم امتیاز محور اکسپرس انترای عبارتند از:

  • سن و سال: حداکثر 12 امتیاز
  • مدرک تحصیلی: حداکثر 25 امتیاز
  • سابقه کاری: حداکثر 15 امتیاز
  • مهارت های زبان (انگلیسی یا فرانسه): حداکثر 28 امتیاز
  • انطباق پذیری: حداکثر 10 امتیاز
  • داشتن پیشنهاد کاری: حداکثر 10 امتیاز

ملاحظات هزینه و زمان رسیدگی

شرایط هزینه و نیز مدت زمان رسیدگی به درخواست ها از جمله یکی از دغدغه های ذهنی متقاضیان pr کانادا می باشد. مطابق اعلان اداره مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا، هزینه ویزای اقامت دائمی (pr) کانادا برای هر متقاضی در حدود C$1040 (دلار کانادا) می باشد. معمولا هزینه pr در مراحل آخر این پروسه از متقاضیان دریافت می شود. به خاطر داشته باشید که در مرحله آخر فرآیند اخذ اقامت دائم (pr) کانادا، هر متقاضی هزینه ارزیابی مدرک تحصیلی خود را هم پرداخت می کند. هزینه این کار در حدود C$285 (دلار کانادا) می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

ارزیابی مدرک تحصیلی مشخص می کند که آیا تحصیاتتان مطابق استانداردهای کانادایی می باشد و اینکه شما برای این فرآیند آمادگی قبلی داشته باشید. هیچ گونه خط زمانی مشخصی برای دریافت pr کانادا در سال 2019 وجود ندارد. گزینش و تایید درخواست متقاضیان صرفا به نمره CRS آنها بستگی دارد. بنابراین، مدت زمان رسیدگی پس از دریافت ITA (دعوت نامه رسمی( حدود 4 الی 6 ماه طول می کشد. برای آشنایی بیشتر با انواع شیوه های مهاجرتی از طریق سیستم مهاجرتی اکسپرس انترای کانادا حتما از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

[show-team layout=’grid’ style=’img-circle,img-grayscale,text-right,img-left,2-columns,card-theme’ display=’name,photo,smallicons,social,groups,freehtml,position,email,location,telephone,website’]

[instagram-feed feed=15]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها