نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

اقامت کانادا برای پزشکان

بررسی شرایط اقامت کانادا برای پزشکان

 در این نگارش، ما موضوع اقامت کانادا برای پزشکان را ، به عنوان موضوع بسیار حیاتی و مهم متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا، از زوایا و ابعاد مختلف بررسی می کنیم.

تحصیل در کانادا با مدرک لیسانس

 امید است که این مقاله بتواند به سوالات و ابهامات شما عزیزان در این خصوص، پاسخ های درخور و شایسته ی بدهد.  به منظور اطلاعات مفید از شرایط اقامت کانادا برای پزشکان و دگر حرفه ها می توانید با وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرماید.

اقامت کانادا برای پزشکان
اقامت کانادا برای پزشکان

تحصیل پزشکی در کانادا

این روزها بسیاری از افراد و خانواده ها به دنبال تحصیل پزشکی فرزندشان در یکی از محبوبت ترین کشورها به اسم کانادا به علت سطح بالای فرهنگ و نظام آموزشی و اقتصاد قوی هستند. ناگفته پیداست که بسیاری از دانشکده های پزشکی در کانادا دارای زیرساخت و امکانات و کیفیت آموزشی برتری در سطح دنیا می باشند.

 دانشکده های زیر تنها دانشکده هایی هستند که دانشجویان خارجی را پذیرش می کنند: دالهوس، مک گیل، مک مستر، مموریال، کوینز، سان ژوان باتیستا، سنترال دل کاریب، لاوال، مونترال، شربروک و تورنتو.

بیشتر بدانید <>>>>   سیستم آموزشی در کانادا- کالج و دانشگاه

 اتمام دوره پزشکی در کانادا سه تا پنج سال طول می کشد. و به نوع دوره و مهارتهای تان بستگ دارد.پذیرش در برنامه پزشکی چهار ساله مستلزم حداقل مدرک لیسانس در رشته بیولوژی یا یک رشته مناسب است.

اقامت کانادا برای پزشکان و CaRMS

اگر شما فارغ التحصیل بین المللی رشته پزشکی هستید و خواستار درخواست موقعیت های اقامت در کانادا هستید، اول از همه شما بایست مطمئن شوید که صلاحیت این کار را دارید یا خیر.

در کانادا، کاندیداها برای درخواست اقامت کانادا از طریق یک سرویس الکترونیک موسوم به CaRMS (سرویس تطبیق مقیم کانادایی) با دانشگاهها تطبیق داده می شوند. جهت دسترسی به این تطبیق و انتخاب موفقیت آمیز برای موقعیت اقامت پزشکی، لازم هست که شما در نقاط مختلفی صلاحیت تان را ثابت کنید.

اعتبار سنجی تحصیلی یا ECA چیست؟

قبل از هر اقدامی در رابطه با درخواست مهاجرت، پناهجویی و برنامه های اقامت و تابعیت کانادا، شما به  گزارش اعتبار سنجی تحصیلی ECA جهت تکمیل پرونده ورود فوری تان به کانادا نیازمندید. اعتبار سنجی تحصیلی (ECA) در واقع تایید می کند که آیا دانشنامه/ یا مدرک پزشکی تان با مدرک یا دانشنامه کانادایی معادل است یا خیر.

چه کسانی می توانند درخواست اقامت بدهند؟

کلیه فارغ التحصیلان دانشکده های پزشکی خارج از کانادا می توانند درخواست اقامت کانادا را بدهند. به هنگام درخواست به CaRMS، از شما خواسته می شود که وضعیت تابعیت تان را نشان بدهید.

برای اثبات وضعیت تابعیت تان، لازم هست که شما یک کپی از مدارک زیر را به CaRMS تحویل بدهید:

۱- گواهی تولد کانادایی؛

۲- پاسپورت کانادایی؛

۳- تاییدیه تابعیت کانادایی؛

۴- کارت شهروندی کانادایی (هر دو طرف)؛

۵- کارت اقامت دایمی کانادایی اخیر (هر دو طرف).

نیازمندی های اقامت کانادا برای پزشکان

معیارهای زیر در واقع نیازمندی های اصلی می باشد که به شما به عنوان پزشک امکان مشارکت در تطبیق CaRMS و از آن طریق اخذ اقامت کانادا را می دهد:

بیشتر بدانید <>>>>   بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

۱.تامین  نیازمندی های اصلی واجد شرایط مورد اطمینان

مهمترین نیازمندی ها شامل:

* داشتن تابعیت کانادایی یا وضعیت اقامت دایمی (که در مطالب فوق اشاره شد)؛

* انجام موفق نیازمندی های امتحانی؛

* و اثبات مهارت زبانی است.

دانشجویانی که قصد دارند اقامت در سال 2019 را شروع بکنند دسته آخری هستند که لازم هست تا آزمون هماهنگ ارزیابی ملی (NAC) و آزمون ارزشیابی شورای پزشکی کانادا (MCCEE) را برای تامین نیازمندی های صلاحیت انجام دهند.

با پیشروی به جلو، دانشجویان پزشکی بین المللی مسئول آزمون های اولیه فوق نخواهند بود. در عوض، پیش از درخواست برای برنامه های اقامت، لازم میشود که شما مستقیما به سراغ آزمون تعیین صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) بخش ۱ بروید.

آزمون MCCEE

این آزمون معروف به ارزشیابی عمومی دلنشجویان پزشکی و پزشکان از سمت شورای پزشکی کانادا از افراد گرفته می شود. طول مدت زمان این امتحان ۴ ساعت است و به صورت مجازی با کامپیوتر گرفته می شود، این آزمون همچنین به دو زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی و فرانسه می باشد، و در بیش از ۵۰۰ مرکز در ۸۰ کشور از کل دنیا برگزار می شود.

این آزمون پیش نیاز برای کسب صلاحیت جهت آزمون تعیین صلاحیت شورای پزشکی کانادا (MCCQE) می باشد.

آزمون NAC

آزمون هماهنگ ارزیابی ملی (NAC) در کانادا مخصوصا جهت ارزشیابی فارغ التحصیلان خارجی رشته پزشکی برگزار می شود. آن شامل یک تعداد ایستگاههاست که هرکدامشان یک زمینه متفاوتی از تخصص پزشکی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

درهر ایستگاهی، حداقل یک بیمار استاندارد و یک معاینه گر پزشک حضور دارند. شما می توانید آزمون NAC تان را در هر مرکزی در کانادا بنویسید.

۲.خصوصیات استانی را مدنظر قرار دهید.

شما واقعا لازم هست که به جزییات بهنگام تعیین جایی که می خواهید اقامت داشته باشید، توجه بکنید، چرا که استان های مختلف معیارهای واجد شرایطی خودشان را دارند.

در استانها، دانشگاههای زیادی وجود دارند. اما تامین نیازمندی های صلاحیتی استانی خاص می تواند کاری فوق العاده سخت و چالش برانگیز باشد، پس شما بایست که این نکته را به هنگام تعیین مکان درخواست مدنظر قرار بدهید.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای بازنشستگی کانادا

مانی توبا، ساسکاچیوان، و اونتاریو معمولا نسبت به دانشجویان خارجی رشته پزشکی محیط پذیرایی دارند.

۳.سطح خودتان را تقویت کنید.

در زمینه اقامت کانادا برای پزشکان ، یک گزینشی را در کانادا دنبال کنید و از اوقات فراغت تان در طی دانشکده به نحو احسن در جهت آماده سازی خود بهره ببرید.

۴.درباره انتخاب تخصص تان به دقت فکر بکنید.

لیست تخصص های لازم هنوز هم برای مشاهده این امر که کدام رشته ها تعداد بیشتری از موقعیت ها را پیشنهاد می دهند، امری مفید است.

۵. درخواست و حاضر شده برای مصاحبه

شما با استفاده از سرویس تطبیق اقامت کانادایی (CaRMS) برای موقعیت های اقامتی درخواست می دهید.این یک سیستم درخواست مرکزی است و اینکه درخواست تان را به دانشکده های متعددی ارسال می کند.

برنامه ها شانس ارزیابی درخواست ها را دارند، آنها در طی ژوئیه و فوریه شروع به میزبانی از مصاحبه ها می کنند. در رابطه با مصاحبه های دانشکده پزشکی، آمادگی حذف اول را می زند.

۶.برنامه ها را رتبه بندی کنید، سپس منتظر نتایج تان باشید.

مصاحبه تان برای شما بسیاری از اطلاعاتی که شما برای رتبه بندی انتخاب های تان نیاز دارید را تهیه می کند. نتیجه پایانی و تطبیق افراد با برنامه اقامت پزشکی توسط CaRMS اعلام می شود.

تعهدات متقابل؟

نکته آخر اینکه موقعیت های اقامت پزشکی فارغ التحصیلان خارجی رشته پزشکی توسط وزارت بهداشت کانادا تامین اعتبار می شود و منوط به برگشت خدمت است.

در ضمن، متقاضیانی که بطور موفقیت آمیزی تطبیق داده شده اند لازم هست که تا قرارداد برگشت خدمت (ROS) را با وزارت بهداشت به عنوان شرط پذیرش یک موقعیت اقامت پزشکی فارغ التحصیلان خارجی رشته پزشکی  امضا نمایند.

سخن پایانی

اکنون شما با مطالعه این مقاله، درک خوبی از موضوع اقامت کانادا برای پزشکان بدست آوردید. واقعیت این است که، این  کار مستلزم طی مراحل بیشتر، سخت کوشی، و مقدار زیادی هم چاشنی شانس می باشد، اما این کار ابدا کارغیرممکنی نیست. مشاورین و وکلای تراز اول موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش مهاجرتی و اقامتی به روزشان، در این زمینه بهترین مشاوره را به شما ارایه خواهند داد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تولد فرزند در کانادا ومزایای آن برای والدین
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا