کار ضمن تحصیل در هلند

اگر در ارتباط با کار ضمن تحصیل در هلند دغدغه دارید، باید گفت که فقط کارفرمای شما می تواند قبل از استخدام شما برای مجوز کار درخواست دهد. مجوز کار باید در UWV Werkbedrijf، Opens external درخواست شود و این پروسه تقریباً 5 هفته طول خواهد کشید. در مجموع، این روش نسبتاً بدون پیچیدگی است، زیرا لازم نیست نشان داده شود که موقعیت شغلی توسط یک شهروند هلندی یا اتحادیه اروپا  قابل پر کردن نیست. لطفا توجه داشته باشید که نمی توانید قبل از صدور مجوز کار شروع به کار کنید. شروع زودتر منجر به جریمه شدن کارفرمای شما توسط دولت می شود و شما اجازه اقامت خود را از دست می دهید. از نظر نوع مشاغل، می توان گفت هلند دارای بازار کار پویایی می باشد.

کار ضمن تحصیل در هلند
کار ضمن تحصیل در هلند

مشاغل درون دانشگاهی در هلند شامل طراحی دوره ها یا دوره های وب، دستیاری تدریس، دستیاری پژوهشی، دستیاری دانشجویی است که برای دانشجویان فارغ التحصیل در سال دوم تحصیلشان اختصاص داده شده است. حقوق برای یک کار پاره وقت بین 11 تا 14 €(یورو) در ساعت متغیر است و کارفرما مسئول درخواست ویزای کار برای کارمند دانشجو است. اگرچه مشاغل پاره وقت معمولاً حقوق کمتری دارند، اما کارکنان دانشجو نیز موظف به پرداخت مالیات هستند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که کار کردن بیش از مدت زمان مورد نیاز به عنوان یک دانشجو بسیار غیرقانونی است.  همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا در صورت تماس شما، جزئیات بیشتر شرایط و قواعد مرتبط با این بخش را در اختیار شما بگذارند.

زمان و مکان ویزای کار ضمن تحصیل در هلند

دانشگاه شما باید روند درخواست را شروع کند. اگر این اتفاق نیفتاد، مستقیماً با آنها تماس بگیرید. پس از تایید درخواست دانشگاه، می توانید برای ویزای ورود به سفارت یا کنسولگری محلی در کشور خود درخواست دهید. شما می توانید MVV را پس از حداکثر 3 ماه جمع آوری کنید. زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما معمولا 1 ماه طول می کشد، اما این به ملیت شما و سایر عوامل بستگی دارد. اگر در طول تحصیل تصمیم به تغییر رشته و شروع دوره جدید بگیرید، تعداد سال هایی که قبلاً تحصیل کرده اید از حداکثر مدت دوره جدید کسر می شود. قبل از انقضای مجوز اقامت خود، می توانید برای تمدید اقامت خود برای بقیه برنامه تحصیلی خود اقدام کنید. در برخی موارد، اگر به عنوان مثال، پیشرفت کافی در عملکرد تحصیلی خود نداشته باشید. در برخی موارد، می توان مجوز اقامت را پس گرفت.

بیشتر بدانید >>>   بورسیه تحصیلی هلند

در صورتی که تحصیلات خود را متوقف کنید، ثبت نام خود را به عنوان دانشجو خاتمه دهید، یا اگر دیگر بودجه کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود ندارید، دانشگاه موظف است به خدمات مهاجرت و تابعیت هلند اطلاع دهد. این ممکن است منجر به لغو ویزا/اجازه اقامت شما توسط IND شود.

قواعد کار ضمن تحصیل در هلند

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای داشتن شغل پاره وقت در هلند نیاز به مجوز کار دارند. اینکه آیا به مجوز نیاز خواهید داشت بستگی به ملیت شما دارد. اگر شهروند اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس هستید، نیازی به مجوز کار ندارید. هیچ محدودیتی در تعداد ساعات کار شما وجود ندارد. در حالی که شما موظف به ثبت نام در خدمات مهاجرت هلند به عنوان یک دانشجوی اتحادیه اروپا نیستید، بسیار توصیه می شود که این کار را انجام دهید، زیرا تعدادی از کارها مانند درخواست اشتراک تلفنی یا یافتن شغل را آسان تر می کند. ثبت نام رایگان است. هیچ محدودیتی در تعداد ساعات کار شما وجود ندارد، اما اگر ساعات کاری را به 16 ساعت در هفته یا تمام وقت در ماه های تابستان محدود کنید – فقط ژوئن، جولای و آگوست و فرآیند درخواست برای مجوز کار بسیار آسان ‌تر است.

 زیرا UWV قوانین ساده‌ سازی‌ شده ‌ای را اعمال می ‌کند. در حالی که شما موظف به درخواست تأییدیه بر اساس قوانین اتحادیه اروپا (اثبات اقامت قانونی) از IND نیستید، بسیار توصیه می شود که این کار را انجام دهید، زیرا این کار تعدادی از کارها را آسان تر می کند، مانند درخواست برای اشتراک تلفنی یا پیدا کردن یک کار. شهروندان سایر کشورها به مجوز کار نیاز دارند. قانون مهاجرت هلند تعداد ساعات کاری شما را محدود می کند: دانشجویان بین المللی ممکن است کار فصلی را تمام وقت انجام دهند (اما فقط در ژوئن، جولای و آگوست). یا ممکن است در طول سال به صورت پاره وقت کار کنند (اما حداکثر شانزده ساعت در هفته). ممکن است هر دو را انجام ندهید. این به کارفرما یا آژانس کار بستگی دارد که برای مجوز کار شما از UWV درخواست دهد. شما نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

قواعد بیمه کار ضمن تحصیل در هلند

به محض اینکه شغلی (پاره وقت) دارید، ملزم به داشتن بیمه درمانی عمومی هلند هستید. شما باید با Sociale Verzekeringsbank (SVB) تماس بگیرید و درخواست ارزیابی موقعیت به اصطلاح Wlz خود را بدهید. SVB تصمیم خواهد گرفت که آیا شما باید بیمه سلامت عمومی بگیرید یا خیر. اگر شغل دارید، کارفرمای شما باید شماره به اصطلاح تامین اجتماعی، BSN شما را بداند. شرکت های بیمه ممکن است BSN شما را نیز بخواهند. هنگام ثبت نام در شورای محلی خود، به طور خودکار یک BSN برای شما صادر می شود.

مقررات کارآموزی کار ضمن تحصیل در هلند

اگر به عنوان دانشجو در هلند یا در کشور دیگری ثبت نام کرده اید، ممکن است به عنوان کارآموز کار کنید. دوره کارآموزی عبارت است از هرگونه قرار دادن کار یا ترتیبات آموزشی عملی که هدف آن ارائه تجربه دنیای کار در حین تحصیل است. اگر قبلا فارغ التحصیل شده اید، نمی توانید به عنوان کارآموز در هلند کار کنید. با این حال، ترتیب مشابهی وجود دارد که به شما امکان می دهد تا حداکثر شش ماه تجربه کار عملی در هلند کسب کنید. به این می گویند اقامت با هدف تجربه کاری. در برخی موارد کارفرمای شما باید برای شما مجوز کار داشته باشد. در موارد دیگر، به اصطلاح «توافقنامه ویژه کارآموز» کافی است. برای اینکه بدانید در چه صورت کارفرمای شما باید برای شما مجوز کار درخواست کند یا اینکه «توافقنامه کارآموزی» مورد نیاز است، برگه اطلاعات روش‌های مهاجرت برای دانشجویان خارجی را دانلود کنید.

بیشتر بدانید >>>   مهاجرت تحصیلی به هلند

انواع کار ضمن تحصیل در هلند

به عنوان یک دانشجو در هلند، 2 نوع شغل اصلی عبارتند از: کارآموزی و مشاغل پاره وقت. کارآموزی را نباید با مشاغل پاره وقت اشتباه گرفت زیرا دو چیز کاملاً متفاوت هستند. دوره های کارآموزی به شکل دوره های کارآموزی کوتاه است.

در جدول زیر سایر ویژگی های کار به صورت کارآموزی در ضمن تحصیل در هلند اشاره شده است.

1دانشجویان کمک هزینه معاف از مالیات دریافت می کنند و برای دوره کارآموزی نیازی به مجوز کار ندارند
2حقوق این شیوه بسته به نوع کار، شرکت و سایر عوامل بین 500 تا 800 یورو در ماه متغیر است
3مشابه کارآموزی چیزی به نام پایان نامه صنعتی است. بر اساس این، دانشجویان حقوقی مشابه با دوره های کارآموزی دریافت می کنند، اما بسته به ECTS، پایان نامه صنعتی معمولاً مدت طولانی تری دارد
4برنامه ها و دانشکده های مختلف ECTS متفاوتی دارند و یک ECTS به طور متوسط 9 ماه و بالاتر طول می کشد
5حقوق ماهانه دوره کارآموزی و پایان نامه صنعتی برای پوشش هزینه های زندگی دانشجو کافی است

مشاغل خارج از دانشگاه در هلند بیشتر عبارتند از گارسون رستوران، شغل تحویل، سرور، آشپز، خانه داری، تدریس خصوصی در منزل، منشی اداری، تدریس جایگزین.

در شکل زیر سایر مشاغل ضمن تحصیل در هلند اشاره شده است.

 مشاغل ضمن تحصیل در هلند

دانشجویانی که در مشاغل خدماتی استخدام می ‌شوند، باید دانش اولیه زبان هلندی را برای تعاملات اولیه با مشتری داشته باشند. با این حال، از آنجایی که اکثریت بسیار زیادی از هلندی ‌ها نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند، دانشجویان می‌ توانند با دانش اندک یا بدون دانش هلندی کار کنند. البته جزئیات بیشتر در مورد حل مسائل زبان را از گفتگوی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دنبال کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها