نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل MBA در کانادا

تحصیل MBA در کانادا
تحصیل MBA در کانادا

تحلیلی گذرا به تحصیل MBA در کانادا

طبق آمار یکی از پرتقاضا ترین رشته ها در میان متقاضیان تحصیل MBA در کانادا می باشد.با توجه به حهانی بودن و کاربردی بودن این رشته در کانادا و تنیده بودن آن به سایر رشته های مهندسی و مدیریتی ، از آن بعنوان رشته کارامد در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا در ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

علاوه بر توضیحات کلی تحصیل MBA در کانادا در این مقاله به شرایط و مدارک ، محدودیتها و هزینه های این رشته تحصیلی در کانادا نیز خواهیم پرداخت.

برای ورود به این برنامه تحصیلی دانشجویان نیازمند شرایط و مدارکی خواهند بود که در هر دانشگاه متفاوت است.
شما می توانید با همراه داشتن موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای تحصیل در این رشته نیز اقدام نمائید.
برای آگاهی از نیازمندیهای این رشته تحصیلی و کاربرد آن در ورود به بازار کار این کشور در این مقاله همراه ما باشید.

رشته تحصیلی mba چیست؟

Master of Business Administration مخفف کلمه MBA است که کارشناسی ارشد مدیریت سازمان مفهوم استنباطی آن تلقی می شود. که به
 کارشناسی ارشد مدیریت حرفه ای بازرگانی نزدیکتر است که البته تعریف اول شاید کاملتر باشد زیرا که mba چیزی فراتر از مدیریت بازرگانی است.

برای اکثر متقاضیان این گمان پیش می‌آید که MBA تنها در بر گیرنده مباحث مدیریت بازرگانی است و به طور مثال برای مدیریت صنعتی باید به سراغ رشته دیگری رفت در حالی که این تصور کاملاً اشتباه است. MBA مدیریت Business است و Business یعنی کلیه عملیاتی که از تولید تا فروش و خدمات پس از فروش کالا یا خدمات را شامل می‌شود و به صورت مکرر اتفاق می‌افتد. برای رشته MBA حدود ۳۰ گرایش مختلف در کشور های مختلف تعریف شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا


چهار گرایش اصلی mba

اما چهار گرایش اصلی این رشته که تقریباً در همه دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند به شرح زیر است: ۱- بازاریابی و مدیریت فروش ( Marketing)
2 – مدیریت مالی و مدیریت مؤسسات مالی (Finance)
3 – مدیریت تولید و سیستم‌های تولید و پروژه (Operation)
4 – مدیریت منابع انسانی (Human Resources)


امروزه حتی MBA با گرایش‌هایی مانند تجارت الکترونیک و فن آوری اطلاعات نیز ارائه می‌شود که نشان از انعطاف پذیری بالا و نیاز روز افزون به فارغ‌التحصیلان این رشته است.
متأسفانه امروزه بسیاری بدون توجه به محتوای MBA آن را با نام مدیریت سازمان می‌شناسند و تنها به بخش بسیار کوچکی از اهدافی که در این دوره بررسی می‌شود می‌پردازند. 

چرا تحصیل MBA در کانادا؟

کشور کانادا در حال حاضر دارای بیش از هفت دانشگاه در میان صد و پنجاه دانشگاه برتر دنیا در رنکینگ QS می باشد.هم اکنون بیش از 350 هزار دانشجوی بین المللی در این کشور در حال تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف هستند.این میزان جمعیت علاقه مند دانشجویان خارجی در کانادا نسبت به سال 2008 میلادی تقریبا 90 درصد رشد داشته است.

انگلیسی زبان بودن، اقتصاد مطلوب حاکم در این کشور و تنوع فرهنگی و …. از عوامل اصلی جذب دانشجویان است.استانداردهای بالای زندگی، نحصیل مقرون به صرفه و قوانین حاکم پس از تحصیل از سایر مزایای تحصیل در کاناداست.همچنین اگر هدف شما تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان باشد، این کشور در میان این گزینه ها مقرون به صرفه تر است.

شما در دانشگاه های کانادا نسبت به آمریکا، انگلستان و استرالیا  هزینه های کمتری بابت شهریه را پرداخت می نمائید.این کشور همچنین از جهت هزینه های زندگی برای یک دانشجو به مراتب دارای هزینه های به صرفه تری نیز می باشد.

مزایای تحصیل MBA در کانادا

برای افرادی که مایل هستند در زمینه کسب و کار و مدیریت یک مدرک آکادمیک معتبر داشته باشند.
با تعامل بسیاری از دانشگاه ها با کمپانی ها دانشجویان مهارت های مدیریتی را به نحو احسن آموزش می بینند.
بسیاری از این دوره ها نیز دارای دوره ی کار آموزی نیز می باشد که دانشجو را مهیای ورود به بازار کار کنند.

یکی از مزیت های اصلی این کشور این است که با تحصیل در این رشته می توان راحت تر جذب بازار کار شد.
این کشور با پتانسیل بالای جذب مهاجر از بهترین گزینه های تحصیل در رشته ی MBA به حساب می آید.
دانشجویان می توانند پس از تحصیل MBA در کانادا به میزان مدت زمان برنامه ویزای خود را تمدید نمایند.

بیشتر بدانید <>>>>   مزایای تحصیل در کانادا

با توجه به قوانین مهاجرتی حاکم در این کشور بهترین شرایط برای اخذ اقامت پس از تحصیل را این کشور داراست.
برای ورود به این برنتامه تحصیلی شما نیاز به آگاهی از نیازمندیهای برنامه و مدارک مورد نیاز آن دارید.

فرآیند تحصیل MBA در کانادا شامل چه مراحلی است؟

شما می توانید این برنامه را به طور مرسوم که در اکثر دانشگاه ها رایج است در طول یکسال و نیم تا دوسال بخوانید.البته در برخی دانشگاه ها و مدارس مدیریتی نیز برنامه های فشرده یکساله MBA نیز وجود دارد.شما این فرصت را خواهید داشت که در بهترین دانشگاه های کانادا از جمله دانشگاه های دولتی این رشته را بخوانید.
البته به مراتب هزینه های تحصیل در این رشته در دانشگاه های دولتی و مدارس تاپ مدیریتی بسیار بالاست.شما همچنین برای اخذ پذیرش از این دانشگاه های دولتی به ابزار و مدارک خاص تری نیاز خواهید داشت.

شما می بایست با توجه به تقاضای بالا در این رشته ها در زمانبندی مناسب درخواست پذیرش را به دانشگاه ارائه دهید.همچنین با توجه به طولانی شدن پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا شما زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

خوشبختانه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توانسته متقاضیان بسیاری را در این رشته اخذ پذیرش و ویزا نماید.

مدارک لازم تحصیل MBA در کانادا کدامند؟

به منظور پذیرش و تحصیل MBA در کانادا، ابتدا متقاضی باید مدرک کارشناسی ارشد 4 ساله را دارا باشد.از ابزار بسیار مهم پذیرش این رشته کسب نمره تست پذیرش مدیریت مدرک (GMAT)با نمره حداقل 550 خواهد بود.

در کانادا هر دانشگاه یا مدرسه مدیریتی برای پذیرش MBA جزئیات خاصی از معیارهای پذیرش را مشخص می کند.مدارس MBA در کانادا معمولا نیاز به​​GMAT 550  دارند، اما اکثر آنها نمره بین 500 تا 600 را نیز می پذیرند.تجربه کار مناسب حداقل دو تا سه ساله در زمینه مرنبط از ابزارهای اصلی پذیرش به حساب می آید.

در صورت درخواست متقاضیان خارجی مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS از نیازمندیهای برنامه می باشد.با این حال، نیاز GMAT به صورت مطلق نیست و یک موسسه می تواند بدون نیاز به آن شما را پذیرش کند.عوامل مختلف از قبیل بیانات شخصی تا تجربه کاری، آرزوهای شغلی تا شیوه ای که دانشجو ارائه می دهد، متفاوت است.

بیشتر بدانید <>>>>   شهریه رشته های تحصیلی در کانادا 2024

هزینه های تحصیل MBA در کانادا چند دلار است؟

مقدار هزینه ها در میان دانشگاه ها به هیچ وجه یکسان نبوده و به نوع دانشگاه بستگی خواهد داست.شما معمولا می توانید برای تحصیل در این رشته سالانه شهریه ای بین 25 تا 60 هزار دلار کانادا در نظر بگیرید.اما متوسط ​​هزینه تحصیل در کانادا برای یک برنامه MBA می تواند سالیانه تا 31.856 دلار کانادا باشد. 
با این حال، استثناهایی در برخی دانشگاه ها وجود دارد که هزینه کمتر از 20000 دلار کانادا را دارا هستند.برای انتخاب چنین گزینه هایی می توانید در میان شهرهای کوچک تر و سرد تر کانادا جستجو نمائید.|برای کاهش هزینه ها نیز شما می توانید در برخی دوره های یکساله یا یکسال و نیمه درخواست پذیرش دهید.

فرصت های کاری پس از تحصیل  MBAدر کانادا

کمبود فرصت شغلی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان MBA به هیچ وجه وجود ندارد. فارغ التحصیلان MBA در میان بهترین رشته هایی هستند که در کانادا دارای فرصت های شغلی زیادی هستند.از جمله مشاغلی که می توان به آن دست یافت می توان به رشته های ذیل اشاره نمود.حسابداری و مشاوره، خدمات آی تی، صنایع بهداشتی، آموزش، حوزه ی نفت و گاز و سایر مشاغل قانونی می باشند.به غیر از این دانشجویان می توانند برای بخش های مختلف و به طور موثر در اداره دولت کمک و کار کنند.علاوه بر این، فارغ التحصیلان MBA همچنین می توانند در مدیریت فنی، فروش، بازاریابی و مدیریت پروژه کار کنند.

اقدامات لازم پس از پذیرش تحصیل mba در کانادا جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا کدامند؟

دانشجویان پس از اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه سپس باید مهیای اخذ ویزای تحصیلی کانادا شوند.بدین منظور برای تهیه لیست مدارک مورد نیاز با یک مشاور و یا وکیل حتما مشاوره نمائید.

زیرا می توان گفت اخذ پذیرش کمتر از نیمی ا زپروسه مهاجرت تحصیلی به کانادا محسوب می شود.شما دانشجویان ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی کشورهای انگلیسی زبان نسبت به اروپا مسیر سخت تری طی می نمائید.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا شما می توانید از وکلا و مشاورین موسسه سفیران سروش سعادت یاری بگیرید.

[instagram-feed feed=7]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای دانشجویی کانادا برای اقامت دائم در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه دربارهٔ «تحصیل MBA در کانادا»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا