خرید ملک در هلند

قیمت خرید ملک در هلند در چند سال اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. قیمت‌ها در سال 2018 به‌ویژه در آمستردام، اوترخت و لاهه افزایش یافت و همچنان تا سال 2022 در حال افزایش است. این تا حدی به دلیل کمبود مسکن است که شهرهای اصلی را تحت تأثیر قرار می دهد. تفاوت قابل توجهی در قیمت ملک در مناطق مختلف هلند وجود دارد. در سال 2019، میانگین خانه در استان گرونینگن 213000 € (یورو) بود. این بسیار کمتر از نورد هلند است، استانی که آمستردام و هارلم در آن قرار دارند، جایی که میانگین قیمت آن 388000 € (یورو)  بود. با این حال، شکاف در حال کاهش است و نرخ افزایش در آمستردام شروع به کاهش کرده است. علاوه بر این، برنامه هایی برای بیش از یک میلیون ساختمان جدید در سراسر کشور تا سال 2035 وجود دارد. نیمی از آنها تا 2025 تکمیل می شوند.

خرید ملک در هلند
خرید ملک در هلند

به گفته بانک ABN AMRO، افزایش قیمت ‌ها بیشترین تأثیر را بر بخش پایین‌تر بازار دارد و کار را برای خریدارانی که برای اولین‌ بار خرید می‌ کنند دشوارتر می ‌کند. به گفته اقتصاددانان، رشد سالانه از 7% در سال 2018 به 4% در سال 2020 کاهش یافته است و اکنون در 2022 می توان دید که بازار به سمت برنامه های دولت حرکت می کند. تماس شما با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اطلاعات بیشتری را پیرامون بازار مسکن در هلند به شما منتقل نماید.

شرایط خرید ملک در هلند

در سال 2020، 69.1% از جمعیت هلند صاحب خانه بودند. برای مقاصد مقایسه، این رقم برای استانداردهای اروپایی بسیار کم است. مالکیت خانه در هلند به طور قابل توجهی بیشتر از آلمان همسایه (50.5%) اما کمتر از بلژیک (71.1%) است. اما با اینکه قیمت ملک در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کمبود مسکن در شهرهای اصلی – اوترخت، آمستردام، روتردام و لاهه است. با این حال، نرخ بهره وام مسکن همچنان پایین است و برخی از ارائه دهندگان وام مسکن 100٪ ارائه می دهند و همین موضوع موجب شده که نرخ مالکیت در سال  2022 به 74.3% برسد. البته همچنان قیمت خانه هلندی بالا است و هزینه های اضافی خرید خانه در هلند می تواند افزایش یابد. با وجود این اجاره دادن رایج است و داشتن یک خانه در هلند معمولاً در دراز مدت منطق مالی خوبی دارد.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

مزایای مالیاتی برای صاحبان خانه به این معنی است که هزینه های وام مسکن اغلب کمتر از اجاره است. این امر به ویژه هنگامی که قیمت اجاره هر سال افزایش می یابد صادق است. با این حال، باید بازار را بر اساس منطقه به منطقه ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که آیا خرید در حال حاضر عاقلانه است یا خیر – زیرا هزینه های مبادله و قیمت های بالا در شهرهای بزرگ می تواند تعادل را به هم بزند. از سوی دیگر، اجاره مزایایی دارد. اگر قصد دارید دوباره حرکت کنید، آزادی بیشتری خواهید داشت، مسئولیت کمتری از نظر هزینه های تعمیر و نگهداری و البته هزینه های اولیه کمتری خواهید داشت که می تواند مخاطره آمیز باشد. علاوه بر این، محدودیت ‌هایی برای مالکان خانه وجود دارد، از جمله اینکه باید ساکن هلند باشند، که ممکن است خرید را دشوار کند.

هزینه های خرید ملک در هلند

علاوه بر قیمت خود ملک، فاکتورهای دیگری نیز در هلند وجود دارد که باید هنگام بررسی هزینه های خرید خانه در هلند در نظر بگیرید. برخی از این موارد اجباری و برخی دیگر توصیه می شود. به طور کلی، هزینه خدمات مختلف در رابطه با ارزش ملک به اضافه مالیات بر ارزش افزوده (BTW به زبان هلندی) محاسبه می شود و قبل از انجام هرگونه تعویض باید پرداخت شود. مهم‌ ترین هزینه پیش ‌فروشی که باید در نظر بگیرید، که اگر بدون دلیل موجه از قرارداد خارج شوید، باید پرداخت شود، 10٪ سپرده پیش فروش است. این مبلغ در زمان تکمیل از قیمت خانه کسر می شود.

هزینه های اضافی دیگر در جدول زیر اشاره شده است.

مالیات نقل و انتقال – Overdrachtsbelasting:%2 از قیمت خرید
قرارداد انتقال – De leveringsakte:%3 از قیمت خرید
 وام مسکن – Hypotheekadvies:%1 از وام مسکن یا 1.2٪  به علاوه از قیمت خرید
قرارداد وام مسکن – Hypotheekakte:%15 به علاوه از قیمت خرید، قابل کسر از مالیات
هزینه نماینده املاک – Makelaarscourtage:%2 از قیمت خرید
ارزش گذاری – Taxatierapport:0%2 به علاوه از قیمت خرید، قابل کسر از مالیات

سایر هزینه های مجموعه شامل هزینه های اسناد رسمی و ثبت زمین می باشد. علاوه بر این، ارزش اجاره در نظر گرفته شده  از 0٪ تا 0.7٪ ارزش اجاره – توسط دولت تعیین می شود و به درآمد شما اضافه می شود. به طور کلی، با فرض اینکه وام مسکن مورد نیاز است، این هزینه‌ های اضافی تقریباً 5 تا 7% از قیمت خرید را تشکیل می‌ دهند. برای در نظر گرفتن این هزینه ها، خانه ای که با 200000 یورو خریداری می شود در نهایت حدود 212100 € (یورو)  قیمت دارد. مهم است که هنگام تنظیم بودجه خود، این هزینه های اضافی اما غیرقابل اجتناب را در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید >>>   کار پس از تحصیل در هلند

نکات مرتبط با وام خرید ملک در هلند saved

خرید خانه در هلند یک قدم بزرگ مالی است. اکثر مردم خانه خود را به طور کامل نمی خرند. در عوض، آنها وام مسکن می گیرند: وامی از بانک که در مقابل ملک تعیین شده است. وام مسکن نرخ بهره وام مسکن در پایین ترین حد خود قرار دارد و برخی بانک ها ممکن است 100% وام مسکن ارائه دهند. با این وجود، شما معمولاً به وام مسکن 90٪ محدود می شوید. در مورد نوع وام مسکن هلندی گزینه‌ های مختلفی وجود دارد، اما محبوب ‌ترین آنها وام ‌های مسکن خطی (شرایط خطی) و وام ‌های مستمری یا بازپرداخت است. توصیه می شود از یک مشاور وام مسکن استفاده کنید تا به شما کمک کند تا انتخاب مناسبی را برای وضعیت مالی خود پیدا کنید. از فوریه 2019، نرخ وام مسکن هلند به شرح زیر است:

وام مسکن ثابت 5 ساله: 1.7-2.2٪

وام مسکن ثابت 10 ساله: 2.2-2.57٪

وام مسکن ثابت 20 ساله: 2.65-3.4٪

شما به عنوان یک شهروند غیر هلندی از همان حقوق رسمی در هنگام درخواست وام مسکن برخوردارید. گفته می شود، اگر تازه کار هستید، خوداشتغال هستید، با درآمد پایین یا ملیت غیر اتحادیه اروپا هستید، گرفتن وام ممکن است سخت تر باشد. شما همچنین باید مقیم هلند و ثبت نام در شهرداری باشید. هر بانک متفاوت است، اما اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید معمولاً انتظار دارند: پاسپورت معتبر (شماره خدمات شهروندی) و گواهی اشتغال به کار دائم در هلند یا اثبات درآمد برای کارگران موقت یا دانشجویان دکترا: بیانیه ای از کارفرمای شما برای راهنمای عمیق وام مسکن هلندی اینجا را ببینید مشاوران وام مسکن به مهاجران وام مسکن ارائه می دهند بسیاری از مهاجرانی که به دنبال خرید ملک در هلند هستند از مشاور وام مسکن برای کمک به آنها در این فرآیند استفاده می کنند.

راه های پیدا کردن ملک بری خرید در هلند

از وب سایت ها گرفته تا نمایندگان املاک، راه های زیادی برای جستجوی خانه هلندی رویایی شما وجود دارد. تعداد زیادی وب سایت املاک وجود دارد که می توانید جستجو برای خانه جدید خود را آغاز کنید. سایت های ملی محبوب عبارتند از:

بیشتر بدانید >>>   مهاجرت تحصیلی به هلند

Expatica – به انگلیسی

Funda – این بزرگترین سایت املاک هلندی است و به زبان انگلیسی در دسترس است

Jaap – در هلندی

Pararius – به زبان های مختلف موجود است

Huislijn – در هلندی

Zoekallehuizen – در هلندی

همچنین بسیاری از سایت های دیگر مخصوص یک شهر خاص وجود دارد. بهتر است از این سایت ها برای شناخت بازار در مناطق مورد نظر خود استفاده کنید، حتی اگر تصمیم دارید از روش دیگری برای خرید خانه استفاده کنید. برای ماندن در توپ، همچنین می توانید ایمیل های روزانه را با مجموعه ای از املاک جدید دریافت کنید.

اگر چیزی را که دوست دارید مشاهده کردید، می‌توانید با مشاور املاک یا مالک فهرست شده تماس بگیرید تا برای دیدن ملک وقت بگیرید. از آنجایی که تقاضا زیاد است، اغلب به این معنی است که باید سریع حرکت کنید. برخی از روش های جایگزین برای جستجوی خانه جدید عبارتند از:

روزنامه ها: تمام روزنامه های هلندی دارای بخش اموال هستند. De Telegraaf چهارشنبه ها یک مکمل مسکن دارد (به هلندی)

شبکه: شبکه خود را درگیر کنید تا مراقب ویژگی های جدید باشید

نگاهی به اطراف یک مکان: علاوه بر احساس منطقه، می توانید به تابلوهای (برای فروش) در املاک جالب توجه کنید.

به طور کلی توصیه می شود هنگام خرید ملک در هلند از طریق یک نماینده ملک مراجعه کنید.

در شکل زیر به نقش های مختلف کارگزار املاک در هلند اشاره شده است.

 نقش های مختلف کارگزار املاک در هلند

نکات خرید ملک در هلند

چند نکته مهم هلندی که در هنگام خرید آپارتمان باید به آنها توجه کرد:

بین خانه تک خانواده و آپارتمان تفاوت وجود دارد. در یک ساختمان آپارتمانی انجمن مالکان، مالکیت ساختمان را به اشتراک می ‌گذارد و مالک آپارتمان، مسئول نگهداری ساختمان، مناطق مشترک با سایر مالکان است. با این حال، VvE یا انجمن مالکان به دلیل بدهی یا ضعیف شدن بدنام هستند و می توانند تصمیم گیری در مورد مسائل ساختاری را دشوار کنند. بهتر است قبل از خرید، شرایط و ضوابط مقررات تقسیم املاک را بررسی کنید. به خصوص در شهرهای بزرگ، ملک ممکن است با اجاره نامه نیز ارائه شود، به این معنی که شما باید مبلغی را پرداخت کنید تا بتوانید از زمین استفاده کنید. شما معمولا این را در سال پرداخت می کنید.

نکته دیگر اینکه هنگامی که یک ملک مناسب پیدا کردید، مذاکرات می تواند آغاز شود. معمولاً یک نماینده هر بار فقط با یک فروشنده مذاکره می کند و یک پیشنهاد به خریداران ارائه می دهد. اگر علاقه مند هستید، اما قادر به ارائه پیشنهاد نیستید، ممکن است بتوانید اولین امتناع ملک را ترتیب دهید، و به شما چند روز فرصت می دهد که دیگران نتوانند پیشنهادی ارائه دهند. این به شما زمان می دهد تا بفهمید چقدر می توانید وام بگیرید یا یک بررسی ساختمانی انجام دهید. با این حال، فروشندگان همیشه مایل به ارائه اولین امتناع نیستند. شما موظف به ارائه قیمت درخواستی نیستید. اگرچه ممکن است در ابتدا ارائه کمتر از قیمت پیشنهادی هوشمندانه به نظر برسد. ارتباط با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را با تمام جنبه های خرید ملک در هلند آشنا سازد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها