نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل DBA کانادا، فرصتی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری

تحصیل DBA در کانادا
تحصیل DBA در کانادا

تحصیل DBA در کانادا گامی در رهبری نوآوری

در مقاله پیش روی شما بزرگواران، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش زبان و اطلاعات حقوق بین الملل، به ارائه اطلاعاتی در خصوص موضوع مذکور یعنی تحصیل DBA در کانادا پرداخته اند که امید است مطالعه آن را مفید بدانید، هر چند در نهایت می توانید با ما تماس بگیرید تا نکاتی که برای تان شک و ابهام وجود دارد بر طرف گردد.

اما جواب سوالاتی که در این زمینه بد نیست بدانیم:

  • تحصیل DBA چیست؟
  • تفاوت DBA و PhD در چیست؟
  • هدف از تحصیل DBA کدام است ؟
  • مزایای تحصیل DBA در کانادا کدامند؟

اقامت کانادا از طریق تحصیل

تحصیل DBA چیست؟

در ابتدا به توضیح این مسئله می پردازیم که DBA چیست:

DBA در حقیقت کوتاه شده عبارت A Doctor Of Business Administration به معنای دکتری تجارت اجرایی می باشد که در حقیقت دوره های تجارت محور هستند و دانش جویان را برای نوآوری، رهبری در عرصه کاری های تجاری و … آماده می سازند.

تفاوت تحصیل در مقطع دکتری در زمینه تجارت اجرایی یا DBA

درست است که هر دوی آن ها دوره هایی متمرکز بر زمینه تجارت هستند، اما کاملا متفاوت اند.

بیشتر بدانید <>>>>   اعتبار دیپلم ایران در کانادا

تحصیل در دوره های دکتری در رشته تجارت اجرایی در حقیقت یک دوره تحقیق محور است و شامل اطلاعات جدید و مفاهیم تازه می شود.

در نقطه مقابل دوره DBA مفاهیم جدید زیادی را به همراه نخواهد داشت و دانش جویان در عوض به بررسی و آشنایی با جدید ترین نظریه ها می پردازند.

تفاوت DBA و PhD

دوره‌های PhD در مدیریت و DBA مخاطبان متفاوتی دارند. به طور معمول افرادی دورهٔ PhD را انتخاب می‌کنند، که به دنبال ارتقاء فردی در علوم اجتماعی بوده و اغلب قصد فعالیت به عنوان یک استاد تمام وقت در یک دانشگاه یا مدرسه کسب و کار را دارند و هدف آنها تحقیقات دانشگاهی است. این افراد اغلب مستقیماً از دانشگاه وارد دوره PhD مدیریت می‌شوند. از این رو آنها بیشتر در دهه سنی ۲۰ بوده و تجربه کاری زیادی ندارند.

در مقابل، افرادی در دورهٔ DBA شرکت می‌کنند؛که چند سالی است که در کسب کار خود موفق بوده‌اند و به دنبال یک چالش فکری جدید هستند. این افراد اغلب دارای مدرک MBA هستند و برای اینکه خود را از دیگران متمایز کنند به دنبال درجه دکتری هستند. به همین صورت این افراد به تحقیق در مدیریت علاقه‌مند بوده و ممکن است در ذهن خود یک سؤال پژوهشی عملی نیز داشته باشند، به عنوان مثال یک مشکل در محیط کاری خود که می‌توانند آن را در پایان‌نامه خود بررسی نموده و در عین حال منافعی نیز برای شرکت‌های خود ایجاد نمایند.

از این رو این افراد از دانشجویان PhD مسن تر بوده و معمولاً در دهه ۳۰ و حتی دهه ۴۰ سنی هستند. این افراد معمولاً دارای سالها سابقه کار، جایگاه شغلی خوب، دستمزد مناسب و معقول و مملو از جاه طلبی و انگیزه هستند.

بیشتر بدانید <>>>>   سیستم آموزشی در کانادا- کالج و دانشگاه

هدف از تحصیل phd و هدف از تحصیلDBA

هدف دوره دکترای تخصصی رشته‌های مهندسی و علوم پایه PhD، تولید دانش جدید بر پایه تحقیق و پژوهش‌های آزمایشگاهی یا کتابخانه‌ای است، در حالیکه در دوره DBA، دانش‌پذیر اصول تحقیق و پژوهش در عارضه‌های سازمان را با رویکرد اجرایی آموخته تا علاوه بر توسعه دانش مدیریتی، مهارت‌های اجرای این دانش را در راستای حل مشکلات، ایجاد نوآوری و کارآفرینی در محیط کسب و کار بدست آورد.

DBA ممکن است تخصص‌هایی مانند حسابداری، مالی، مدیریت، بازاریابی و مدیریت عملیات داشته باشد. بیشتر دانشگاه‌ها DBA و PhD را در گرایش‌های مختلف ارائه می‌کنند. دوره تحصیل ممکن است تمام وقت یا پاره وقت باشد. مدت زمان معمول برای گذراندن دکترا در دوره‌های تمام وقت ۳ تا ۴ سال است. البته دانشجویان ممکن است این دوره را در کمتر از ۳ سال به پایان برسانند.

مزایای تحصیل DBA در کانادا

تحصیل DBA در کانادا مزایای بسیار زیادی دارد، در واقع علاوه بر این که شما با فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور، شانس زیادی برای کاریابی داخل و خارج از کانادا خواهید داشت، حین تحصیل نیز زندگی و کار در یکی از بهترین محیط های آموزشی را تجربه خواهید کرد.

نکته مثبت دیگر شانس بالاتر شما نسبت به سایرین برای اخذ اقامت دائم کانادا می باشد، در حقیقت در سیستم اکسپرس انتری یا همان سیستم ورود سریع، کسانی که سابقه کار و تحصیل در کانادا را دارند، امتیاز تطابق پذیری با محیط را اخذ می کنند که عملا شانسی را برای سایرین که از کشور های دیگر درخواست می دهند، باقی نمی گذارند.

بیشتر بدانید <>>>>   هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

در مقاله ای که از نظر گذراندید، تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش زبان خود و اطلاعات حقوق بین الملل به ارائه اطلاعاتی در خصوص تحصیل DBA در کانادا پرداختند که امید است مطالعه آن را مفید دانسته باشید، اگر چه می توانید با کارشناسان موسس هما نیز تماس حاصل فرمایید و سوالاتتان را مطرح کنید.

شما عزیزان می توانید سایر موضوعات مهاجرتی را در ما بقی مقالات سایت ما جست و جو بفرمایید و در نهایت برای بر طرف شدن سوالات و ابهامات نهایی تان در خصوص تحصیل DBA در کانادا یا سایر کشور ها با موسسه ما تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ارشد ما استفاده بفرمایید.

[instagram-feed feed=7]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا با 5 روش استثنایی
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا