نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا
تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

برای بسیاری از دانشجویانی که جهت تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا اقدام می کنند، چگونگی تامین شهریه و امکان کار دغدغه است که در این زمینه جای نگرانی نیست. اگر از اتحادیه اروپا هستید، اجازه دارید بدون نیاز به مجوز کار در ایتالیا کار کنید. با این حال، برنامه کاری شما نباید بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم باشد. اگر می خواهید تمام وقت کار کنید، فقط می توانید در تعطیلات بین ترم ها این کار را انجام دهید. دانشجویان خارجی خارج از اتحادیه اروپا باید برای مجوز کار در یک اداره مهاجرت محلی در ایتالیا درخواست دهند. با این حال، ابتدا باید یک قرارداد کاری امضا شده داشته باشید و یک نسخه از آن را به اداره مهاجرت ارائه دهید. با یک شغل پاره وقت، نمی توانید پول کافی برای پرداخت شهریه خود به دست آورید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

 با این حال، به دست آوردن شغل دانشجویی چندان دشوار نیست، به خصوص اگر کمی ایتالیایی نیز صحبت کنید. شما حتی می توانید فرصت های شغلی را در دانشگاه خود پیدا کنید و در طول سال تحصیلی به عنوان دستیار کتابخانه یا کارمند دفتر کار کنید. پورتال های شغلی منطقه ای، روزنامه ها و دفتر راهنمایی بین المللی بهترین مکان ها برای بررسی لیست های شغلی هستند. بنابراین، دانشجویان می‌ توانند بهترین آموزش را در کنار کسب درس ‌های زندگی دریافت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به تجارب متعدد خود در حوزه مهاجرت تحصیلی، آماده راهنمایی شما برای هر یک از دغدغه های مرتبط با تحصیل با مدرک در ایتالیا می باشد.

الزامات زبان برای تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، شرایط زبان خاصی وجود ندارد. از آنجایی که این یکی از شرایط اجباری برای پذیرش در یک دانشگاه ایتالیایی است، کنسولگری ها در نظر نمی گیرند که متقاضیان باید مدرکی دال بر مهارت زبان ارائه دهند. با این حال، افسران ویزا بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند و اگر حداقل در سطح مکالمه ایتالیایی صحبت کنید، قدردانی خواهند کرد. برای مثال می توانید با صحبت کردن به زبان ایتالیایی «سلام» بگویید و خود را معرفی کنید.

برای مدرک زبان انگلیسی خود در یک دانشگاه ایتالیایی، باید یکی از آزمون های زبان انگلیسی اشاره شده در شکل زیر را بگذرانید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل بدون مدرک زبان درایتالیا
نمودار تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم
نمودار تحصیل در ایتالیا با مدرک دیپلم

قبل از تعیین تاریخ امتحان، ابتدا بررسی کنید که کدام آزمون یا آزمون‌هایی مورد قبول دانشگاه هستند.

علاوه بر مدرک زبان، زمانی که شما برای تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا اقدام می کنید، باید مدارک ویزای دانشجویی در ایتالیا را نیز فراهم کنید که در جدول زیر اشاره شده است.

1فرم درخواست ویزای ورود
2عکس های اندازه گذرنامه اخیر
3سند مسافرتی معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)
4مدرکی مبنی بر اینکه شما اقامت در ایتالیا را ترتیب داده اید (برای کل دوره تحصیل خود)
5ثابت کنید که توانایی مالی کافی برای حمایت از تحصیل خود دارید (حداقل 900€ (یورو) در ماه)
6بیمه درمانی 150 یورویی برای سال اول تحصیل. درباره بیمه دانشجویی بین المللی برای دانشجویانی که در ایتالیا تحصیل می کنند بیشتر بدانید
7کپی مدرک تحصیلی قبلی
8نامه پذیرش از دانشگاه ایتالیا
9رسید هزینه درخواست ویزا،50€ (یورو)

اطلاعاتی درباره تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

دوره های اخذ گواهینامه یا دیپلم با برنامه های گواهی در ایتالیا آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. گواهینامه مدرکی است که تأیید می کند که یک فرد آموزش یا دوره های آموزشی را با موفقیت در یک رشته خاص گذرانده است و در آن موضوع واجد شرایط است و همچنین نشان می دهد که یک فرد در یک آزمون یا یک سری آزمون خاص گذرانده است. در ایتالیا، مدرک و برنامه های دیپلم را می توان در موسسات، آکادمی ها، دانشگاه ها یا کالج ها اعطا کرد. مدت زمان این آموزش معمولاً چند هفته یا می تواند 2 سال باشد. الزامات مختلفی برای درخواست برای یک حرفه یا دپارتمان مورد نظر در ایتالیا وجود دارد. از آنجایی که در موسسه ای که در آن تحصیل خواهید کرد متفاوت است، در هر یک از دپارتمان ها شرایط درخواست و تغییرات هزینه های متفاوتی وجود دارد.

نکاتی وجود دارد که هنگام انتخاب برنامه های گواهی باید به آنها توجه کنید و بدانید: به طور کلی، هنگام درخواست برای برنامه های گواهی، از شما خواسته می شود که مهارت زبان خود را در آزمون های آیلتس و تالف ثابت کنید. توصیه می شود که در امتحاناتی نظیر SAT TOEFL و IELTS” شرکت کنید. بسته به مکانی که در آن تحصیل خواهید کرد، برنامه های گواهینامه شما در ایتالیا ممکن است به اندازه مدرک کارشناسی ارشد ارزشمند باشد. اگرچه برنامه های گواهی معمولاً در مدت زمان کوتاه تری نسبت به تحصیلات تکمیلی شما تکمیل می شوند، شما می توانید صلاحیت لازم را با تحصیلات دقیق به دست آورید زیرا هدف آنها قرار خواهد گرفت. برنامه های گواهی می تواند مقرون به صرفه تر باشد. هنگام شرکت در برنامه های گواهینامه حرفه ای شدن در آن زمینه است، ممکن است دیپلم دبیرستان شما کافی باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در ایتالیا

دلایل تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

می توان به دلایل بی شماری اشاره کرد که چرا شما باید برای ادامه تحصیل بعد از دیپلم به ایتالیا مهاجرت کنید. از جمله اینکه دانشگاه بولونیا که به عنوان قدیمی‌ ترین دانشگاه جهان شناخته می‌ شود، یکی از اصلی ‌ترین دانشگاه ‌هایی است که با ذکر آموزش به ذهن متبادر می ‌شود. از سوی دیگر، آموزش زبان انگلیسی در ایتالیا، به ویژه در 10 سال گذشته، با افتتاح دوره های صدها دپارتمان رایج تر شده است. بنابراین دانشجویان در یک محیط اجتماعی بین المللی هستند. مهمترین معیار برای یادگیری زبان داشتن تجربه عملی است. از آنجایی که به دلیل شرایطی که در طول تحصیل در ایتالیا خواهید داشت، مجبور خواهید بود به زبان ایتالیایی صحبت کنید، احتمال یادگیری موفقیت آمیز شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

علاوه براین، دانشگاه های ایتالیا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند و مکان هایی هستند که می توانید بهترین ها را در بخش های مختلف تحصیل کنید. مشخص است که تقریباً هر گوشه از ایتالیا تاریخ متفاوتی دارد. به همین دلیل، ایتالیا در مجموع دارای 55 مکان میراثی است که 50 مورد از آنها دارایی فرهنگی و 5 مورد از آنها دارایی طبیعی هستند، در فهرست میراث جهانی یونسکو. همچنین ایتالیا به ویژه برای مد (گوچی، پرادا، آرمانی)، غذا (باریلا، ایللی، نوتلا، کیندر)، اتومبیل (آلفا رومئو، فراری، فیات، لامبورگینی، مازراتی)، بیمه (جنرالی)، انرژی (انی، انل) مشهور است. . شرکت های معتبر جهانی در بسیاری از زمینه ها وجود دارند.

اخذ گواهینامه با مدرک دیپلم در ایتالیا

اگرچه برخی از شرایط و ضوابط برای برنامه های گواهینامه در ایتالیا وجود دارد، معمولاً داشتن مدرکی که نشان دهد دانش ایتالیایی یا انگلیسی (مانند آیلتس، تافل) را نشان می دهد، کافی است. البته ممکن است بسته به آکادمی، دانشگاه یا موسسه ای که در آن خواهید رفت، مدارک و مدارک مختلفی درخواست شود. مدارک و مدارک مورد نیاز عموما برای ورود به برنامه های گواهینامه و دیپلم به شرح زیر است:

خلاصه سوابق کاری

گواهی مهارت در زبان خارجی شما

نامه تشویق

دیپلم

رونوشت / رونوشت

مدارک هویتی / پاسپورت

4 عکس

فرم ثبت نام

برخی از برنامه ‌ها برای آموزش حرفه‌ ای که در آن شرکت خواهید کرد، به گواهی دیپلم نیاز دارند تا نشان دهد که شما تحصیلات و علاقه به آن موضوع دارید.

برخی از دوره ها از داوطلبان آینده می خواهند که یک برنامه آموزشی بر اساس پیشینه علمی (زیست شناسی، پزشکی، علوم طبیعی، فیزیک، شیمی) ارائه دهند. قیمت گواهینامه ها و برنامه های دیپلم در ایتالیا به دلایل بسیاری متفاوت است. طول دوره، محتوای دوره، تعداد شرکت کنندگان، محل برگزاری دوره و مزایای اضافی که موسسه در اختیار شما قرار می دهد و باعث بهبود یادگیری و آموزش شما می شود. اینها از جمله عواملی هستند که بر هزینه های تحصیلی شما تأثیر می گذارند. با این حال، به طور متوسط، قیمت برنامه های گواهینامه در ایتالیا از 0 تا 20000€ (یورو)متغیر است.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل ایتالیا

تحصیل آشپزی با مدرک دیپلم در ایتالیا

Romevent Srl برنامه های آموزشی آشپزی و دوره های آموزشی برای سرآشپزها و سرآشپزهای شیرینی پزی از طرف آکادمی سرآشپز ایتالیایی ترتیب می دهد که شرکت کنندگان از طریق یک مصاحبه انگیزشی مقدماتی انتخاب می شوند و تنها داشتن مدرک دیپلم برای ورود به این دوره کافی می باشد. دوره های حرفه ای و کارشناسی ارشد این موسسه برای کسانی است که می خواهند از پایه یک آموزش حرفه ای مناسب ایجاد کنند و در بخش مواد غذایی حرفه ای شوند. تمامی دوره ها شامل دروس تئوری و عملی می باشد. آکادمی سرآشپز ایتالیایی برنامه های خود را به گونه ای طراحی می کند که به دنبال فلسفه “یادگیری از طریق انجام”، رویکرد عملی تری به آموزش ارائه دهد. همه دوره ها می توانند شامل یک دوره کارآموزی در رستوران ها/هتل های معتبر باشند تا دانش کسب شده در طول دوره ها را اصلاح و بهبود بخشد.

برنامه های آموزشی آکادمی سرآشپز ایتالیایی به دانشجویان خارجی اختصاص دارد: تمام کلاس های بین المللی ما به زبان انگلیسی برگزار می شود. معلمان آکادمی سرآشپز ایتالیایی در میان متخصصان حرفه ای بخش آشپزی و از بین آکادمیسین ها، کارشناسان، روزنامه نگاران، سرآشپزها و ساملی های مشهور بین المللی انتخاب شده اند. برنامه ‌های آموزشی آکادمی سرآشپز ایتالیایی، با تمایل به انتقال فلسفه آن به همه، به متخصصان ایتالیایی و بین ‌المللی، افرادی که تغییر شغل می‌ دهند و دانشجویان ارائه می ‌دهد. تمامی دوره ها شامل دروس تئوری و عملی است که در آکادمی برگزار می شود و کارآموزی در رستوران های معتبر به منظور اصلاح و ارتقای دانش کسب شده در طول دوره ها و معرفی دانشجویان خود به دنیای کار.

کار پس از تحصیل با مدرک دیپلم در ایتالیا

برای اخذ مجوز کار در ایتالیا انواع مختلفی از ویزا وجود دارد. به خصوص در طول و بعد از تحصیلات دانشگاهی یا هر مدرک یا مدرکی که توسط آکادمی ها، موسسات و کالج ها ارائه می شود، دانشجویان باید برای امرار معاش خود کار کنند. دانشجویانی که در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تحصیل می کنند می توانند در طول تحصیل در ایتالیا مشغول به کار شوند مشروط بر اینکه بیش از 20 ساعت کاری در هفته نباشد. با این حال، دانشجویانی که برای دریافت برنامه های گواهینامه به ایتالیا می آیند نمی توانند از این امتیاز بهره مند شوند. با این حال، پس از برنامه های گواهی، اگر دانش آموزان خود را به خوبی توسعه دهند، می توانند برای مجوز کار در ایتالیا اقدام کنند و در صورت تایید، می توانند در یک شغل مشغول به کار شوند.

اگر می خواهید برای برنامه های گواهی یا دیپلم درخواست دهید، فراموش نکنید که می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا روند شما را ارزیابی کرده و به دنبال دوره مناسب برای شما باشیم. تیم های متخصص ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=17]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها