نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی مجارستان

بورسیه تحصیلی مجارستان
بورسیه تحصیلی مجارستان

پیش از آنکه ماجراجویی تحصیلی خود را در مجارستان شروع کنید. خبر خوب اینکه بورسیه تحصیلی مجارستان Stipendium Hungaricum Scholarship  در حال حاضر باز است. در این مقاله به تفصیل در مورد این بورسیه، مزایای آن و مراحل درخواست گام به گام توضیح خواهیم داد. بورسیه تحصیلی دولت مجارستان 2023-2024 یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است که هزینه های تحصیل، کمک هزینه 43,700 HUF(فورینت) در ماه، کمک هزینه خوابگاه 40,000 HUF(فورینت) در ماه و بیمه پزشکی تا سقف 65,000 HUF(فورینت)  در سال را پوشش می دهد. Stipendium Hungaricum که معتبرترین برنامه بورس تحصیلی آموزش عالی دولت مجارستان است، طیف گسترده ای از دوره ها را برای دانشجویان بین المللی با سوابق تحصیلی عالی ارائه می دهد. هدف این بورسیه حمایت از بین المللی شدن آموزش عالی مجارستان و توسعه مداوم آن، تقویت روابط بین المللی جامعه دانشگاهی و پژوهشی و ارتقای شهرت است.

شغل پردرآمد در مجارستان

این برنامه که توسط دولت مجارستان در سال 2013 تأسیس شد، توسط وزارت امور خارجه و تجارت نظارت و توسط بنیاد عمومی Tempus مدیریت می شود. این بر اساس توافق نامه های آموزشی دوجانبه بین مجارستان و دولت های کشورهای فرستنده است، و در حال حاضر در پنج قاره در حدود 70 کشور در دسترس است، و بیش از 5000 دانش آموز بین المللی را هر سال جذب می کند. بیش از 500 رشته تحصیلی کامل به متقاضیان ارائه می شود که تمام رشته های تحصیلات عالی در تمام سطوح، از جمله برنامه های پاره وقت و دکترا را پوشش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال شرح چگونگی اخذ پذیرش بورسیه های مجارستان و انواع بورسیه های تحصیلی این کشور در این مقاله می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به مجارستان

مدارک مورد نیاز بورسیه تحصیلی مجارستان

اولین مدرک مورد نیاز، فرم درخواست آنلاین است و متقاضیان باید تمام اطلاعات درخواستی را در فرم درخواست آنلاین به زبان انگلیسی تکمیل و ذخیره کنند. یک عکس اخیر از متقاضی (که زودتر از 2 سال قبل از ارسال درخواست گرفته شده است). کسانی که برای مطالعات جزئی (تبادلی) درخواست می کنند باید طول (1 یا 2 ترم) و تاریخ شروع (سپتامبر فوریه) تحصیلی را که برای آنها درخواست می کنند به وضوح بیان کنند. نامه تشویق که حداقل 1 صفحه، تایپ شده با حروف Times New Roman با اندازه فونت 12 نقطه باشد. اثبات مهارت زبان و ترجمه آنها به زبان برنامه تحصیلی انتخاب شده یا به زبان مجارستانی. در صورتی که دانشجو سطح تحصیلات قبلی خود را به زبان برنامه تحصیلی انتخاب شده به پایان رسانده باشد، می توان مدرکی مبنی بر همان زبان برنامه تحصیلی متقاضی اکنون در آن است، بارگذاری کرد.

در جدول زیر به سایر مدارک مورد نیاز برای بورسیه مجارستان اشاره شده است.

1کپی اسکن شده اصل مدرک مهارت زبان، با حداقل سطح تعیین شده توسط موسسه میزبان و ترجمه آنها.
2گواهی نامه های مدرسه و ترجمه آنها به زبان برنامه تحصیلی انتخاب شده یا به زبان مجارستانی
3نسخه اسکن شده اصل گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان یا معادل آن و ترجمه آنها برای سطح کارشناسی
4کپی اسکن شده گواهی اصلی مدرک لیسانس یا معادل آن و ترجمه آنها برای سطح ارشد
5کپی اسکن شده اصل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن و ترجمه آنها برای سطح دکتری

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی مجارستان

ابتدا برنامه انتخابی خود را پیدا کنید. چراکه رشته های تحصیلی موجود از کشور شریک به کشور شریک متفاوت است. می توانید رشته تحصیلی ارائه شده برای کشور خود را در وب سایت SH بررسی کنید یا می توانید یک برنامه کاربردی را در سیستم DreamApply شروع کنید و برنامه تحصیلی مربوطه را انتخاب کنید. سپس با شریک ارسال خود تماس بگیرید. درخواست ها نیز باید به مقام مسئول شریک ارسال کننده ارسال شود. هر شریک ارسال کننده ممکن است مهلت ها و شرایط متفاوتی برای ارسال مطالب درخواستی داشته باشد. با شریک ارسال خود (که می تواند سفارت محلی مجارستان، وزارت مربوطه، شورا و غیره باشد) تماس بگیرید تا در مورد مراحل دقیق آنها جویا شوید. سپس ثبت نام کنید و مدارک خود را آپلود کنید و درخواست در یک سیستم درخواست آنلاین پردازش می شود.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم مجارستان

شما می توانید 29 دانشگاه و کالج (بیش از 600 برنامه تحصیلی) را مرور کنید، اما تنها 2 انتخاب مجاز است. اطمینان حاصل کنید که برنامه های انتخابی شما با رشته تحصیلی شما مرتبط است. اگر برای تحصیل در مقطع دکترا درخواست می دهید، لطفاً به یاد داشته باشید که باید یک استاد راهنما پیدا کنید. مدارک مورد نیاز ممکن است با توجه به سطح تحصیلات و ملیت شما متفاوت باشد. به یاد داشته باشید که درخواست شما باید در مهلت مقرر ارسال شود. لطفاً قبل از ارسال درخواست اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز پیوست شده و تمام فیلدهای مورد نیاز به درستی پر شده است. لطفا مهلت درخواست را در بالا پیدا کنید. دانشگاه ها برای تعیین تاریخ و برگزاری آزمون های ورودی از اواسط اسفند ماه تا پایان اردیبهشت ماه مستقیماً با متقاضیان معرفی شده در تماس خواهند بود.

مراحل ویزای تحصیلی بورسیه تحصیلی مجارستان

پیشنهاد تحصیل در دانشگاه مجارستان را بپذیرید و سپس با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مجارستان تماس بگیرید تا وقت ویزای نوع D خود را ترتیب دهید (حداکثر سه ماه قبل از شروع برنامه شما). در سفارت یا کنسولگری فرم درخواست تکمیل شده، گذرنامه، بیومتریک و هزینه درخواست 60 یورو را ارائه دهید. هرگونه مدرک لازم مبنی بر سابقه تحصیلی و مالی خود را ارائه دهید. تا 1 ماه صبر کنید و تصمیمی در مورد ویزای خود دریافت کنید به مجارستان سفر کنید و اجازه اقامت خود را ظرف 30 روز دریافت کنید. هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت برای تحصیل در مجارستان ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل در مجارستان

نامه پذیرش دانشگاه

مدرکی مبنی بر ارسال هر گونه پولی که برای هزینه یا خوابگاه به دانشگاه ارسال شده است

گذرنامه

اثبات مالی

ترجمه و تایید ریز نمرات تحصیلی

نمره آزمون مهارت زبان انگلیسی

بیمه سلامت

پردازش ویزای دانشجویی مجارستان معمولاً حدود یک ماه طول می کشد، اما ممکن است تا 60 روز طول بکشد، بنابراین مهم است که در اسرع وقت درخواست دهید. شما می توانید تا 6 ماه قبل از سفر برای ویزای خود درخواست دهید، به شرطی که پیشنهاد دانشگاه خود را داشته باشید، بنابراین آن را تا آخرین لحظه ترک نکنید. اگر نیاز به رزرو یک قرار دارید، ممکن است لازم باشد تا 6 هفته وقت بگذارید زیرا زمان ملاقات ممکن است محدود باشد.

شرایط پس از رد ویزای بورسیه تحصیلی مجارستان

هنگامی که نامه امتناع خود را دریافت می کنید، کنسولگری یا سفارت باید دلیل رد درخواست شما را توضیح دهند.

دلایل معمول برای رد شامل موارد طرح شده در شکل زیر است:

‌‌

اگر یک خطای ساده در درخواست خود مرتکب شده اید یا فراموش کرده اید مدارک خاصی را ارائه دهید، می توانید مجددا درخواست دهید و اشتباه خود را اصلاح کنید. شایان ذکر است که باید دوباره هزینه درخواست خود را پرداخت کنید و در صورت رد شدن، بازپرداختی دریافت نخواهید کرد. اگر با دلیل رد خود موافق نیستید، می توانید نسبت به تصمیم اعتراض کنید. شما باید به صورت کتبی به سفارت یا کنسولگری مجارستان که از طریق آن درخواست داده اید شکایت کنید. معمولاً هزینه تجدیدنظری برای پرداخت وجود دارد که قابل استرداد نیست، حتی اگر درخواست تجدیدنظر شما موفقیت آمیز باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، می تواند شما را برای رفع مشکلات ریجکت شدن ویزای تحصیلی مجارستان همراهی نماید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها