نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

اقامت پس از تحصیل در کانادا

اقامت پس از تحصیل در کانادا
اقامت پس از تحصیل در کانادا

شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا به چه شکلی است ؟ اگر دنیال اطاعات کاملی در این زمینه هست این مقاله را همراهی کنید.

اقامت در کانادا از طریق سرمایه گذاری

بررسی شرایط اقامت پس از تحصیل در کانادا

دولت فدرال کانادا به فارغ التحصیلان خارجی مسیری جذاب برای ” اقامت پس از تحصیل در کانادا ” پیشنهاد میکند. در زمینه اقامت پس از تحصیل در کانادا، گزینه های مهاجرت کانادا زیادی برای دانشجویانی وجود دارد که در برنامه نحصیلی تمام- وقتی در کانادا به مدت حداقل 2 سال تحصیل کرده ند. بر این اساس، فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاههای کانادایی توسط دولت فدرال کانادا به عنوان مقیم های دائمی جدید شناخته میشوند.

اما در عالم واقعیت صرف داشتن 2 سال تحصیل در کانادا جهت اخذ اقامت کانادا کافی نیست. دانشجویان دارای سابقه کار قبلی در کانادا برای کارفرماهای کانادایی جذابیت بیشتری دارند. پس، بواسطه کیفیت برتر دانشگاههای کانادایی، کانادا مشتاق حفظ دانشجویان خارجی می باشد که از  دانشگاههایش فارغ التحصیل شده ند.

ما در این مقاله شما را با برنامه های مختلف اقامت فارغ التحصیلان خارجی در سطح فدرال ( از طریق سیستم اکسپرس اینترای ) و در سطح استان ها (برنامه های مهاجرتی استانی) آشنا میکنیم و در ادامه مقاله، نحوه درخواست اقامت پس از تحصیل در کانادا را بررسی می کنیم. آمارها نشان میدهد که اخذ ویزای اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا، تخصص کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

اهمیت اقامت کانادا پس از تحصیل

امروزه، میلیون ها نفر در سراسر دنیا به دنبال اخذ اقامت دائمی کانادا هستند. با این حال، شانس خیلی کمی وجود دارد که کسی از بین هزاران نفر فقط بواسطه اخذ ویزای کانادا، اقامت کانادا را اخذ نماید. این امکان فقط برای فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاههای کانادا میسر میباشد. بر اساس قانون مهاجرتی کانادا، فارغ التحصیلان خارجی می توانند با توجه به شرایط روادید تحصیلی شان و گذراندن 2 سال تحصیل تمام وقت در کانادا، متقاضی اقامت کانادا شوند.

اما سوالی که در اینجا ممکن است برایتان مطرح شود این است که اقامت کانادا چیست؟ و امتیازات اصلی اخذ کارت اقامت دائمی کانادا چیست؟ اقامت دائمی (PR) نوعی وضعیت مهاجرتی در کاناداست. به منظور مقیم دائم شدن، شخص بایستی به برنامه مهاجرتی رجوع کند.برنامه مهاجرتی بسیار معروف برای اقامت دائم همان مهاجرت اقتصادی است که شامل اکسپرس اینترای می باشد. ما در اینجا به اهم دلایل و امتیازات اخذ اقامت دائمی کانادا اشاره می کنیم:

  • زندگی و کار در هر نقطه از کانادا؛
  • دستیابی به خدمات بهداشتی و اجتماعی سراسری؛
  • امکان اسپانسری همسر و فرزندان تان؛
  • امکان اخذ تابعیت کانادایی؛
  • عدم امکان بازپس گیری آن از شما.

روش های اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا

طیفی از برنامه های مهاجرتی در کانادا وجود دارد که از آن طریق دانشجویان خارجی ممکن است اقامت پس از تحصیل در کانادا را درخواست دهند. در برخی از موارد هم، درخواست اقامت را می توان بدون اخذ پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای کانادایی نیز درخواست داد. از 22 آگوست سال 2018، شبکه برنامه های مهاجرت کانادا شامل فرصتهای متعددی جهت درخواست و اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا شده است.

بر طبق قانون مهاجرتی کانادا، روشهای اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا برای فارغ التحصیلان خارجی کانادا به شرح زیر می باشد:

  •  روش اول ویژه فارغ التحصیلانی است که تجربه کار یا تحصیل در کانادا را دارند که ممکن است صلاحیت اخذ اقامت دائمی کانادا را تحت دسته تجربه کانادایی (CEC) از طریق برنامه اکسپرس اینترای داشته باشند؛
  • برنامه فارغ التحصیل خارجی آتلانتیک، که اغلب بر مبنای امتیازبندی شاخص های تعیین صلاحیت می باشد؛
  • برنامه های داوطلب مهاجرت استانی همانند برنامه استانی اونتاریو(OINP ) یا بریتیش کلمبیا برنامه اقامتی فارغ التحصیلی دیگر می باشد؛ در ادامه همین مقاله، شما عزیزان با هر یک از این مسیرهای اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا آشنا میشوید.
بیشتر بدانید <>>>>   امتیاز بندی مهاجرت به کانادا

نحوه اخذ اقامت کانادا در سطح فدرال

اگر شما با توجه به روادید تحصیلی تان تجربه کافی در کانادا کسب کرده ید، شما میتوانید تحت برنامه دسته تجربه کار کانادایی (CEC) سیستم اکسپرس اینترای ویزای اقامت دائم کانادا را درخواست دهید. در سطح فدرال، دولت کانادا دستیابی به اقامت پس از تحصیل در کانادا را توسط معرفی امتیازات تحت برنامه اکسپرس اینترای کانادا آسانتر کرده است.

در نوامبر 2016، سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیازات مدرک لیسانس 3ساله، مدرک فوق لیسانس، مدارک فنی حرفه ی و مدرک دکتری (30 امتیاز CRS) و دیپلم های متوسطه که یک یا دو سال طول می کشد را ( 15 امتیاز CRS) به برنامه امتیازبندی خود اضافه کرد. بر این اساس، هیچ امتیازی به آموزش دبیرستانی کانادا اعطاء نمیشود. در سیستم اکسپرس اینترای شما تحت دسته تجربه کانادایی قرار می گیرید.

در این دسته شرط اصلی تجربه کار و تحصیل در کانادا برای بیش از دو سال می باشد. همچنین، فارغ التحصیلان ممکن است که پس از کار در کانادا با روادید کار فارغ التحصیلی جزو افراد صلاحیتدار تشخیص داده شوند. شما در صورت کسب حداقل 440 امتیاز در بانک متقاضیان قرار گرفته و دعوت نامه (ITA) درخواست اقامت کانادا برای تان صادر میشود.

اخذ اقامت کانادا با برنامه آتلانتیک و اونتاریو

پایلوت مهاجرت آتلانتیک ، برنامه مخصوص فارغ التحصیلان خارجی میباشد. برنامه آتلانتیک به فارغ التحصیلان دارای پیشنهاد کار که شرایط مهاجرت به استان های نووآ اسکوشیت، نیوفاندلند و لابرادور،نیوبرونویچ و جزیره پرنس ادوارد را دارند، اقامت کانادا را اعطاء می کند. شرایط و جزئیات برنامه فارغ التحصیلی خارجی آتلانتیک به شرح زیر میباشد:

  • پیشنهاد کار حداقل 1 ساله برای مهارت NOC  O,A,B و یا C؛
  • امتیاز یا نمره حداقلی در سطح 4 در آزمون معیار زبان کانادایی به زبان انگلیسی یا Niveaux de Compétence Linguistique Canadiens به زبان فرانسه.
  • درجه، دیپلم، گواهی، یا مدرک فنی حرفه ی حداقل دو ساله از موسسه معتبر دولتی در استان آتلانتیک؛
  • دانشجوی تمام وقت در کانادا به مدت حداقل 2 سال؛
  • درحال زندگی در یکی از استان های آتلانتیک؛
  • داشتن ویزا یا روادید کار، تحصیل یا مهارت آموزی در کانادا.
بیشتر بدانید <>>>>   اخذ اقامت کانادا 2023 (شرایط، هزینه، روش ها)

برنامه داوطلب مهاجر استانی اونتاریو (OINP) نیز مثل برنامه آتلانتیک به دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی دارای پیشنهاد کار فرصت اقامت دائکی و کار در اونتاریو را با 3 برنامه زیر فراهم می کند:

  • برنامه دانشجوی بین المللی؛
  • برنامه فوق لیسانس بین المللی؛
  • برنامه PhD بین المللی.

اقامت پس از تحصیل با برنامه های استانی

همانند برنامه دولت فدرال، استان های کانادا نیز از دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی  از دانشگاه های این کشور می خواهند تا در کانادا مقیم شوند. اما فلسفه و اهمیت برنامه های داوطلب مهاجر استانی (PNP) چیست؟ این برنامه ها از آن جهت مهم می باشد که اگر اکسپرس اینترای مناسب شما نباشد و یا شرایط شما با شرایط و شاخص های این برنامه سازگاری نداشته باشد، یا اگر شما بر سر تامین آستانه های قطعی CRS در برنامه اکسپرس اینترآی مشکل داشتید، شما بایستی PNP ها را مدنظرقرار دهید.

به هنگام فکر برای درخواست از طریق برنامه های داوطلب مهاجر استانی یا همان PNP، توصیه میشود که علاوه بر تفکر دربار ه استان، به استانی فکر کنید که با کار و زندگی شما در آن استان موافق است و شما بیشترین سازگاری را با شرایط آن استان دارید. پس، با اینکه برنامه اکسپرس اینترای بهترین مسیر مهاجرتی و اخذ اقامت در کانادا محسوب می شود اما آخرین گزینه فارغ التحصیلان برای اخذ اقامت کانادا نمیباشد.

اگر شما هم به فکر مهاجرت به کانادا جهت تحصیل و کار در این کشور میباشید، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشبد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   کار در کنار تحصیل در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها