نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

آشپزی در کانادا

آشپزی در کانادا
آشپزی در کانادا

در بررسی مشاغل پرمتقاضی برای مهاجرت به کانادا ، به شغلهای آرایشگری در کانادا ، عکاسی در کانادا وآموزش شیرینی پزی و …پرداختیم در این مقاله به آشپزی در کانادا بطور کامل خواهیم پرداخت.

چطور در کانادا کار پیدا کنم؟

بررسی آشپزی در کانادا برای اقامت دائم کانادا

بدون شک داشتن پیشنهاد کاری جهت مهاجرت به کانادا جزو پیش نیازهای دسترسی به پروسه اکسپرس انترای می باشد اما به عنوان آشپز شما همچنین به گزینه های دیگری برای اخذ ویزای کانادا نیازمندید. آشپزها صلاحیت درخواست مهاجرت به کانادا را تحت برنامه مهاجرتی دولت کانادا موسوم به NOC ( لیست کد مشاغل ملی) پیدا می کنند.

بنابراین، آشپزها تحت دسته NOC کد 6321 می توانند ابتداء از طریق روش اکسپرس انترای ویزای اقامت دائمی خود را کسب نموده و سپس با اخذ ویزای مشاغل مهارتی فدرال و برنامه داوطلب استانی به کانادا مهاجرت کنند.اما میانگین دستمزد سالانه یک سرآشپز ماهر در کانادا در حدود $48,209، کمک سر آشپز $43,864 و مدیر تدارکات $45,052 می باشد.

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش این مقاله قصد داریم شما متقاضیان عزیز مهاجرت به کانادا را با حرفه آشپزی در کانادا، میانگین دستمزد آشپزها در کانادا، شرایط و مدارک لازم جهت آشپزی در کانادا، نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان آشپز آشنا می کنیم.

چرا آشپزی در کانادا، حرفه خوبی است؟

دلایل متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه حرفه آشپزی در کانادا، جزو مشاغل تاپ و پرمتقاضی کانادا محسوب می شود:

  • آشپزها در سرتاسر کانادا جزو مشاغل پرمتقاضی محسوب می شوند؛
  • کانادا دارای یک جامعه چند فرهنگی است، و این امر خودبخود تقاضا برای آشپزهای متخصص در غذاهای خارجی را افزایش داده است؛
  • برنامه های آشپزی در کالج های دولتی تضمین می کنند که فارغ التحصیلان این رشته در کاریابی مشکلی نخواهند داشت و حتی از بین چندین پیشنهاد استخدام دست به انتخاب خواهند زد.
  • بر طبق گزارش فدراسیون آشپزها و سرآشپزهای کانادایی، در کانادا برای آشپزها و سرآشپزهای آموزش دیده تقاضا خیلی بالاست.
  • آشپزهای آموزش دیده اروپایی و آشپزهای شیرینی پز در کانادا کمیاب هستند.
  • با توجه به وضعیت جمعیت کهنسال کانادا، انتظار می رود که نیاز به آشپزها و سرآشپزها برای ساپورت غذایی این خانه های بازنشستگی در کانادا افزایش یابد.
بیشتر بدانید <>>>>   درآمد مشاغل مورد نیاز کانادا

در حال حاضر، از جمله بازارهای کار پرمتقاضی برای حرفه آشپزی در کانادا می توان به ونکور، ویکتوریا و بریتیش کلمبیا اشاره کرد. آشپزها در کانادا معمولا به استخدام رستوران ها، هتل ها، بیمارستان ها، و دیگر موسسات مراقبت درمانی، باشگاهها، کشتی ها و غیره در می آیند. البته اگر اشپزها مهارتهای آموزش کیک پزی و آموزش شیرینی پزی را هم داشته باشند خیلی بهتر خواهد بود.

شرایط آشپز شدن در کانادا – دانشگاه آشپزی در کانادا

اگر شما بدنبال آشپزی در کانادا هستید، مدرک لیسانس در رشته هنرهای آشپزی شما را برای گزینه های شغلی متعدد در صنعت غذایی کانادا آماده می کند. سرآشپزها، کمک سر آشپزها و مدیر تدارکات همگی جزو حرفه ها و مشاغلی هستند که زیرشاخه لیسانس در رشته هنرهای آشپزی یا Culinarty arts در کانادا می باشند. پس، فارغ التحصیلان برنامه های مدرک کاردانی 2 ساله در رشته هنرهای آشپزی اغلب می توانند مشاغل تهیه غذای سطح مبتدی را پیدا کنند.

با این همه، افرادی که علاقه مند به مشاغل دستمزد بالا و رقابتی تر همانند سرآشپزی یا کمک آشپزی هستند بایستی برنامه مدرک لیسانس 4 ساله را در رشته هنرهای آشپزی اخذ نمایند.

رشته آشپزی در کانادا

عناوین شغلی سرآشپز کمک سرآشپز مدیر تدارکات
مدارک تحصیلی موردنیاز دیپلم دبیرستان، مدرک کاردانی یا مدرک لیسانس دیپلم دبیرستان، کارآموزی، مدرک کاردانی یا مدرک لیسانس دیپلم دبیرستان، مدرک کاردانی یا مدرک لیسانس
رشد شغلی پیش بینی شده (2014-2024*) 5% (برای کلیه مدیران خدمات غذایی) 9% ( برای کلیه آشپزها و سرآشپزها) 5% (برای کلیه مدیران خدمات غذایی)
میانگین دستمزد (2016**) $48,209 $43,864  (برای کمک سرآشپزها) $45,052

 

گزینه های شغلی برای فارغ التحصیلان آشپزی

مدرک کارشناسی در رشته هنرهای آشپزی به  فارغ التحصیلان مهارت و دانش مورد نیاز را برای پیشرفت در  محیط های آشپزخانه ای و رستورانی را می دهد. مسیرهای شغلی احتمالی شامل تصدی مشاغل مدیریتی یا تصدی مسولیت بیشتر در آشپزخانه می باشد. علاوه بر مشاغل آشپزی توصیف شده، سرآشپزها و کارشناسان غذایی که مدرک کارشناسی مربوطه را اخذ کرده اند ممکن است نقش های دیگری را همانند نقش های زیر برعهده گیرند:

بیشتر بدانید <>>>>   پرستاری در کانادا و میزان درآمد میانگین

·         نقش های آموزشی؛

·         مالکیت شرکت های کوچک؛

·         کار تلوزیونی یا مجله ای مرتبط با پخت و پز و آشپزی.

سرآشپرها: اینگونه مشاغل بر آشپزخانه ها در طیفی از مکانهای مختلف شامل کالج ها، دبیرستانها، بیمارستانها و خانه های پرستاری نظارت می کنند. آنها مسئولیت استخدام کارکنان جدید و آموزش آنها ر ا برعهده دارند. علاوه بر این، آنها بایستی که جزییات بخش های دیگر را که بر آشپزخانه شان تاثیر می گذارند را هم مدیریت کنند.

کمک سرآشپزها: نقش دستیار سرآشپز را ایفاء می کنند و به عنوان نفر دوم آشپزخانه عمل می کند. و مسئولیت آشپزخانه را زمانی که سرآشپز حضور ندارد برعهده دارند. وظایف کمک سرآشپزها شامل فهرست دارای دقیق، استخدام و آموزش کارکنان، خرید ملزومات،برنامه ریزی منو و نظارت بر کارکنان است.

مدیر تدارکات: این افراد بایستی با مشتریان برای بستن قرارداد و کمک به انتخاب های منو گفتگو کند. مدیران تدارکات رویدادها را هدایت و بر کار دیگران علاوه بر زمانبندی امور نظارت دارند.

دستمزد آشپز در کانادا و فرصت کاری آشپزی

برطبق Salary.com، متوسط حقوق سرآشپز در کانادا در آگوست 2016 در حدود $48209 بود. خیلی از کارفرماها به دنبال افراد دارای مدرک دیپلم و 2 الی 4 سال سابقه کار هستند، اما تحصیلات بالاتر همانند مدرک لیسانس آشپزی هم می تواند جایگزین سابقه کار باشد. درکانادا، کمک سرآشپز میانگین دستمزد $43864 را در سال می گیرد. مدیران تدارکات میانگین حقوق $45052 را در سال دریافت می کنند. همانند کمک آشپزها، تدارکاتچی ها هم نیازمند دیپلم و سابقه کار هستند.

انتظار می رود که رشد کاری کلیه مشاغل آشپزی و سرآشپزی بین سالهای 2014 و 2024 تا 9% افزایش یابد. همچنین در همان دوره زمانی، انتظار می رود که استخدام همه انواع مدیران خدمات غذایی در کانادا تا 5% افزایش یابد که این ارقام نیز نشانگر بازار کار خوب آشپزی در کانادا می باشند.

نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان آشپز

مرحله نخست در پروسه مهاجرت به کانادا محاسبه امتیازات مهاجرت به کانادا در برنامه اکسپرس انترای با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع کانادا می باشد. در این ارزیابی، شما برای پذیرش درخواست مهاجرت تان حداقل به کسب ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز کل نیازمندید. سیستم رتبه بندی جامع CRS به شاخص های زیر امتیاز می دهد:     

  • سن·
  • مدارک تحصیلی؛
  • دانش زبان انگلیسی/ فرانسه؛·     
  • مهارت های همسرتان؛
  • سابقه کارتان؛
بیشتر بدانید <>>>>   شغل عکاسی در کانادا- میانگین دستمزد 2022

اگر شما امتیاز لازمه را در برنامه اکسپرس انترای کسب نمائید، شما بطور خودکار در بانک متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار گرفته و به شما ITA ( دعوت نامه برای درخواست ویزای اقامت دائم) از طرف اداره مهاجرت کانادا ارسال می شود و شما 60 روز فرصت دارید که درخواست ویزا دهید. پس از آن شما از طریق سفارت کانادا، ویزای مشاغل مهارتی فدرال را درخواست و اخذ می کنید.

توصیه می شود که درباره نحوه درخواست اکسپرس انترای و شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در این برنامه مهاجرتی با کارشناسان حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

فرآیند ارزیابی مهارت های آشپزی

پروسه ارزیابی مهارت ها جهت مهاجرت به کانادا به عنوان آشپز و تایید سابقه و مهارت های تان، ” ارزیابی مهارتی ” نامیده می شود و 2 هدف دارد:

·          با داشتن ارزیابی مهارت های مثبت شما می توانید امتیازات لازمه را هم در CRS اکسپرس انترای و هم در درخواست ویزای مشاغل مهارتی فدرال درخواست کنید.

·          همچنین ارزیابی مهارت های مثبت تان مهارت مهر قرمز یا Red Seal شما را دوبرابر خواهد کرد به طوری که شما به عنوان دارنده مهارت های سرآشپزی شناخته می شوید و از همان روز اول واجد شرایط کار به عنوان سرآشپز در کانادا خواهید شد.

آشپزی در کانادا بدون پیشنهاد کار

آیا می توان به کانادا به عنوان سرآشپز بدون پیشنهاد کار مهاجرت کرد؟ پاسخ مطمئنا بله است، به شرط آنکه شما امتیاز CRS کل معقولی در درخواست اکسپرس انترای تان داشته باشید و آستانه امتیاز مهاجرتی 67 را برای  ویزای مشاغل مهارتی فدرال کسب نمائید.به لحاظ فنی هم هیچ نمره CRS حداقلی برای تحویل پرونده اکسپرس انترای آشپز کانادایی وجود ندارد. البته، تهیه پیشنهاد کار به شما افزایش ثابت CRS 600 امتیازی را خواهد داد بگونه ای که فکر کنید این پروسه به زودی عملا شروع می شود.

درآمد آشپزی در کانادا

میزان دستمزد ساعتی تمام وقت مشاغل خدماتی خاص و سوپروایزورهای خدماتی که شامل سرآشپزها نیز می باشد، در حدود $17.54 است. میزان میانگین دستمزد هفتگی متناظر $640 است، که نشان دهنده دستمزد سالانه تمام وقت تقریبی برای این گروه شغلی $33000 با میانگین دستمزد سرآشپز اجرایی  $59748 در سال است. شما برای مهاجرت به کانادا به عنوان آشپز نیازمند درخواست از طریق برنامه ورود سریع به کانادا می باشید، جهت انجام مشاوره های تخصصی در اینباره با وکلای مهاجرتی زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

توصیه کارشناسی

آشپزی در کانادا با کد شغلی 6321 در لیست NOC کانادا شناخته می شود و به جرات می توان گفت که یکی از مشاغل پر متقاضی با فرصت های کاری متعدد در کانادا محسوب می شود. به عنوان یک مقیم دائم مهارت بالای کانادا، شما ممکن است از روز اول به صورت تمام وقت به صورت یک کارمند مستقیم، پیمانکار یا در یک شغل خویش- کارفرما کارکنید. متوسط دستمزد آشپزی در کانادا بیشتر از انگلستان، اروپا و آسیا می باشد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تولد فرزند در کانادا ومزایای آن برای والدین
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=15]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

22 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقایق
4 سال قبل

خیلی عالی بود.
????

سمیرا
4 سال قبل

سلام. میشه درباره‌ پذیرش رشته های علوم انسانی کانادا هم بگین، همش از رشته پزشکی گفتین. ممنون میشم دربارع آزمون ورودی کانادا و مدارک لازم و مدرک زبان و شهریه علوم انسانی مخصوصا رشته جامعه شناسی تضیح بدید.

سنگی
4 سال قبل

اگر متقاضی کار آشپزی باشه ولی مدرک حرفه ی نداشته باشه ولی امکانات مالی ش باشه چطور میتونه د رخواستش ثبت کنه یا اصلا نمیشه ویزا گرفت؟

مجتبی
مجتبی
4 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید
بنده دارای ۶ سال سابقه اشپزی غذاهای ایرانی هستم ومدرک تخته کاری رو از فنی حرفه ای گرفتم و الان هم دوره های اشپزی ملل رو دیدم و اشپزی درجه ۲ شرکت کردم چه طور میتونم تو یک کشور اروپایی یا کانادا یا کشور های حوزه خلیج فارس کار پیدا کنم

زهرا
زهرا
4 سال قبل

سلام من مدارک فنی حرفه ای زیاد دارم مدارک سراشپز، کباب زن ، نان های حجیم و نیمه حجیم ، نان های اروپایی و کافی شاپ اما سابقه کار به صورت بیمه ای ندارم فقط میتونم از کارفرما گواهی بگیرم آیا گواهی کارفرما سابقه حساب میشه ؟ در ضمن زبان فرانسه م سطح B2 هست ( آزمون ندادم اما دو سال و نیم فرانسه خوندم) ایلتس هم دارم میخونم به زبان ایتالیایی هم کمی اشنایی دارم ( فقط دو ترم خوندم )

Maryam kazemi
Maryam kazemi
4 سال قبل

سلام من ۳۸ ساله هستم آیا امکان داره از طریق پذیرش در کالج در رشته آشپزی بتونم نهاجرت کنم

مهناز
مهناز
4 سال قبل

سلام. جسارتا من مدرک دانشگاهی مدیریت صنعتی دارم اما سابقه کار ۵ساله بدون بیمه شیرینی و کیک پزی (بدون مدرک دانشگاهی و با سرایفیکیت). برای اکسپرس اینتری به چه شکل میتونم اقدام کنم؟ امتیاز تحصیلات و سابقه مار به چه شکل میشه؟

قاسم علیدادی
قاسم علیدادی
4 سال قبل

سلام وخسته نباشید من مسلط به کلیه غذاهای ایرانی از صفر تا صد انواع سوپ واش وتا حدودی فرنکی وانواع کباب با حد اقل 15سال سابقه کاری مفید ودارای مدرک درجه 1 فنی حرفهای با معدل 99 از 100 میخواستم بدونم ایا میتونین کاری واسه من انجام بدید یا نه

Zohre
Zohre
4 سال قبل

مدرک بین المللی اشپزی دارم و یک سال سایقه کار اگه مدرک زبان انگلیسی بگیرم میتونم درخواست مهاجرت به کانادا بکنم یا نه اینجوری اصلا نمیشه

سلامت
سلامت
4 سال قبل

سلام ببخشید در ایران فقط دانشگاه علمی کاربردی اونم در مقطع کاردانی رشته آشپزی دارد.اگر کسی لیسانس رشته دیگه داشته باشه و بخواهد به کانادا مهاجرت کند و در حیطه آشپزی فعالیت کند و درس اون رشته بخواند باید چه کار کند؟

روزبه
روزبه
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید.من عضو هیئت مدیره شرکت پیمانکاری خانوادگیمون هستم و همسرم وکیل پایه یکه.هر دو حدودا ۱۵ سال سابقه کار داریم.من عاشق آشپزی هستم و قصد دارم امسال دوره حرفه ای کوردون بلو در مالزیرو بگذرونم.۴۱ سالمه.ایا امکان مهاجرت از طریق آشپزی داریم.وضع مالیمون خوبه ولی زورمون به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نمیرسه.مرسی

Zahra
Zahra
3 سال قبل

سلام میشه با مدرک صنایع غذایی ارشد برای ویزای تحصیلی اقدام کنم

باران
باران
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر بنده 24سالم هست و میخواستم بدونم برای گرفتن ویزای کاریی برای اشپزی با مدرک فنی حرفه ایی ایا حتما باید مدرک زبان داشته باشم ؟بدون مدرک زبان میشه ایا؟ واینکه باسابقه کاری یکساله میشه اقدام کنم؟یعنی باید ی معرفی نامه از جایی که کار میکنم بگیرم از کارفرماام که بزارم توی رزومه ام ؟