نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

نقاشی ساختمان در کانادا را بهتر بشناسیم.

نقاشی ساختمان در کانادا به همراه طراح مبلمان با کد شغلی 7294 در لیست کد مشاغل ملی (NOC) کانادا قرار گرفته و از مشاغل مورد نیاز در سرتاسر کانادا محسوب می گردد. در واقع باید چنین گفت که نقاشی ساختمان با عنوان انگلیسی Painter جزو آندسته از مشاغلی است که متقاضیان آن می توانند به راحتی و سریعا چه با پیشنهاد شغلی و چه بدون پیشنهاد شغلی، اقامت دائم یا PR خود را دریافت نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه راهنمائی ها و مشاوره های تضمینی به این دسته از هموطنان متقاضی مهاجرت به کانادا نیز هستند.

نقاشی ساختمان در کانادا
نقاشی ساختمان در کانادا

شغل پردرآمد در آمریکا

نقاشان ساختمان به واسطه نیاز بسیار بالای بازار کار صلاحیت درخواست مهاجرت به کانادا تحت برنامه مهاجرتی دولت کانادا (Express Entry) را دارند. در واقع این برنامه مهاجرتی هرگز یک دسته ویزا محسوب نمی شود اما به طور ساده ای روش (یا پایگاه داده) است که دولت کانادا از آن برای گزینش داوطلبین حقیقی برای اخذ ویزای اقامت دائم استفاده می کند و در این مورد خاص، نقاشان ساختمان با استفاده از دو برنامه اسکیل ورکر فدرال (FSWP) و یا برنامه داوطلب استانی می توانند نسبت به تکمیل پروسه مهاجرتی خود اقدام نمایند.

سوالات متداول در باب نقاشی ساختمان در کانادا

نقاشی ساختمان در کانادا جزء لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2020 اعلام شده است و به همین دلیل تقاضا از ایران و سراسر جهان برای مهاجرت به کانادا از این طریق نیز فراوان است. اما در این بین سوالات و ابهاماتی پیش روی متقاضیان قرار دارد که در اینجا به آنها پاسخ داده می شود:

  • آیا شغل نقاشی ساختمان در کانادا به عنوان شغل مهر قرمز شناخته می شود؟ بله. نقاشی و طراحی مبلمان در کانادا یک شغل مهر قرمز (Red Seal trade) شناخته شده بین استانی شناخته می شود. با مهر قرمز، شما می توانید در این شغل در هر کجای کانادا مشغول کار شوید.
  • حداقل امتیاز لازم برای کسب صلاحیت توسط نقاشان ساختمان جهت اخذ اقامت دائم (PR) کانادا چقدر است؟ اخذ حداقل 67 امتیاز از مجموع 100 امتیاز کل در بانک متقاضیان اکسپرس اینترای الزامی است.
  • متقاضیان پس از دریافت دعوت نامه (ITA) از طریق اداره مهاجرت کانادا چند روز فرصت ارایه درخواست اقامت به سفارت این کشور را دارند؟ برای این کار بازه زمانی مشخص شده حدود 60 روز تعیین شده است.
  • هزینه درخواست اقامت دائم (PR) کانادا برای نقاشان ساختمان چقدر می باشد؟ هزینه درخواست اقامت (شامل هزینه ثبت نام در سیستم اکسپرس اینترای و هزینه صدور ویزا) برای هر متقاضی حدود $1,040 CAD (دلار کانادا) ، در حدود همان مقدار برای همسر و حدود $150 CAD (دلار کانادا) برای فرزند زیر 22 سال می باشد.
بیشتر بدانید <>>>>   درآمد مشاغل مورد نیاز کانادا

معرفی شغل نقاشی ساختمان در کانادا

نقاشان و طراحان مبلمان در کانادا دارای وظایف شغلی متعددی هستند. آنها نقاشی، انجام کاغذ دیواری و سایر نازک کاری های ساختمانی را در سطوح داخلی و خارجی ساختمان ها و دیگر سازه ها را برای کارفرمایان انجام می دهند. نقاشان ساختمانی در کشور کانادا معمولا توسط شرکت های عمران، پیمانکاران نقاشی و پیمانکاران مرمت بنا استخدام شده و یا اینکه به صورت خویش کارفرما مشغول به کار می شوند. نقاشان و طراحان مبلمانی که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا تحت دسته 7294 لیست کد مشاغل ملی کانادا NOC)) هستند، ممکن است تحت عناوین شغلی زیر استخدام شوند:

  • نقاش صنعتی تازه کار
  • نقاش تازه کار
  • نقاش پل
  • نقاش ساختمان
  • نقاش ساختمان تجاری
  • نقاش اسکلت
  • نقاش خانه
  • نقاش استاکار
  • شاگرد نقاش و …

شرایط کار نقاشی ساختمان در کانادا

برای نقاش شدن در کانادا داشتن حداقل مدرک دیپلم الزامی است. برای انجام این شغل در کانادا حتما داشتن مدرک حرفه ای اجباری نیست. اما مسلما داشتن چنین مدرکی شانس کاریابی شما را در کانادا افزایش می دهد. اما شما می توانید با گذراندن برنامه شاگردی 3 الی 4 ساله از طریق اداره آموزش صنعتی بریتیش کلمبیا (ITA) مدرک حرفه ای نقاشی ساختمان دریافت کنید. زمانی که شما برنامه شاگردی را به اتمام رسانده و در آزمون مهر قرمز بین استانی موفق شدید، در آن صورت شما به عنوان استاکار نقاشی ساختمان در کانادا شناخته می شوید.

ساعت کاری استاندارد نقاشان ساختمان در کانادا معمولا 8 ساعت در روز و مجموعا 40 ساعت در هفته می باشد. اما به لحاظ سطح درآمدی، درآمد نقاشان مبتدی یا شاگرد نقاش ها در کانادا حدود $27,300 (دلار) و درآمد نقاشان با سابقه یا استاکار حدود $63,375 (دلار) و میانگین درآمدی نقاشان حدود $41,928 (دلار) می باشد. اگر به دنبال اطلاع از استان های با پیشنهاد درآمد بالا هستید، لازم است بدانید که  استان آلبرتا بیشترین درآمد را به نقاشان ساختمانی در کانادا پرداخت می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   اقامت کانادا از طریق کار
درآمد نقاشی ساختمان در کانادا 2020 به تفکیک استان ها
رتبه استان میانگین درآمدی
رتبه 1 استان آلبرتا $46,800 (دلار)
رتبه 2 استان بریتیش کلمبیا $44,655 (دلار)
رتبه 3 استان اونتاریو $40,950 (دلار)
رتبه 4 استان نیوفاندلند $39,000 (دلار)
رتبه 5 استان ساسکاچیوان $37,752 (دلار)

نحوه مهاجرت نقاشان ساختمان به کانادا

همانطوریکه در ابتدای بحث نیز بیان شد، فرآیند مهاجرت نقاشان به کانادا با کد شغلی 7294 با درخواست ثبت نام در برنامه اسکیل ورکر (FSWP) از طریقسیستم اکسپرس اینترای (Express Entry) کانادا شروع می شود. در واقع مرحله نخست از فرآیند مهاجرتی شما به عنوان نقاش ساختمان محاسبه امتیازات مهاجرتیتان در برنامه اکسپرس اینترای کانادا با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع کانادایی (CRS) می باشد. در واقع امتیازات CRS با توجه به شاخص های اعلامی در پروفایلتان  به صورت زیر محاسبه می گردد:

  • فاکتور سنی: ماکسیمم 12 امتیاز
  • فاکتور مدارک نحصیلی: ماکسیمم 25 امتیاز
  • فاکتور سابقه کاری: ماکسیمم 15 امتیاز
  • دانش زبان انگلیسی یا فرانسه: ماکسیمم 28 امتیاز
  • فاکتور انطباق پذیری: ماکسیمم 10 امتیاز
  • برخورداری از پیشهاد کاری:  ماکسیمم 10 امتیاز

مدارک لازم برای مهاجرت نقاشان به کانادا

همواره یکی از سوالات متداول داوطلبان مهاجرت به کانادا شامل نقاشان ساختمان این است که برای جهت اخذ اقامت دائم (PR) کانادا چه مدارکی لازم است. باید به این هموطنان متذکر شد که  شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت کارگران نقاشی ساختمان در کانادا به دو بخش دسته بندی می شود. به عبارت دیگر، شما برای اخذ اقامت کانادا باید در دو بازه زمانی متفاوت نسبت به ارائه مدارک لازم اقدام نمائید. در بازه زمانی اول یعنی مرحله ارزیابی صلاحیت متقاضیان در سیستم اکسپرس اینترای نیازی به گردآوری و آپلود مدارک نیست و فقط در این مرحله شما به ارائه اطلاعات لازم از قبیل موارد ذیل می پردازید:

  • مشخصات هویتی پاسپورت
  • نتایج تست زبان انگلیسی یا فرانسه
  • جزئیات مدارک تحصیلی یا مدار حرفه ای
  • جزئیات پیشنهاد کاری
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

اما در بازه زمانی دوم یعنی زمانی که شما به عنوان متقاضی صلاحیت دار دعوت نامه (ITA) رسمی دریافت کرده و آماده ارائه درخواست اقامت دائم کانادا به سفارت این کشور هستید، تحویل مدارک ذیل از طرف شما الزامی است:

  • فرم درخواست مکتوب و امضاء شده
  • اصل و کپی پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی اثبات تمکن مالی

امتیازات PR کانادا برای نقاشان ساختمان چیست؟

نقاشی ساختمان در کانادا می تواند سریعا منجر به اخذ اقامت دائم (PR) کانادا و پس از3  اقامت در کانادا منجر به اخذ تابعیت کانادایی می گردد. شما از این طریق می توانید به 183 کشور جهان آزادانه مسافرت کنید. چراکه پاسپورت رتبه نهم دنیا در دستان شما است. همچنین از امتیازات دیگر می توان به بهره مندی از امکانات و خدمات عمومی همانند دریافت وام، دریافت خدمات بهداشتی و آموزشی و … اشاره نمود. برای مشاوره با وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می شود که حضورا در این موسسه حاضر شده و در جریان بسته های مشاوره و ارزیابی رایگان قرار گیرید.

[show-team layout=’grid’ style=’img-circle,img-grayscale,text-right,img-left,2-columns,card-theme’ display=’name,photo,smallicons,social,groups,freehtml,position,email,location,telephone,website’]

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   8 شغل پردرآمد در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر رضا لاهیجی هستم نقاش ماهر ساختمان برای کار نقاشی ساختمان در کانادا میخوام اقدام کنم ممنون میشم پاسخگو باشید پیج اینستاگرام برای بازدید تمامی کارها
Alvan_lahiji