کار پس از تحصیل در هلند

سیستم آموزشی هلند فراتر از ارائه برنامه های تحصیلی با کیفیت خوب است. این یک باور رایج در هلند است که ارائه یک فضای تحصیلی خوب به تنهایی کافی نیست، بلکه باید برای دانشجویان فضای کار پس از تحصیل در هلند را فراهم کرد و ابزارهایی برای شروع یک شغل عالی پس از دریافت دیپلم خود داده شود. بنابراین جای تعجب نیست که آژانس ‌های بزرگ استخدام بین ‌المللی، فارغ ‌التحصیلان موسسات هلندی را بسیار جالب و قابل استفاده می ‌دانند. از سوی دیگر در این زمینه، دولت هلند و Nuffic اگر مطمئن شوند که شما به خوبی در مورد گزینه‌ های خود برای اقامت در هلند برای کار مطلع هستید، با آغوش باز از استخدام ‌کنندگان نیروی بین ‌المللی استقبال می‌ کند و به آنها فضای تجاری پررونق، نوآوری پیشرو در صنعت و فرهنگ فراگیر را ارائه می ‌دهد.

کار پس از تحصیل در هلند
کار پس از تحصیل در هلند

همچنین در کل، جو عمومی اشتغال در هلند خوب است، با بیکاری کم، دستمزد نسبتاً بالا و شرایط کاری مطلوب. این شامل شرایط ثانویه مانند مزایای مرخصی استعلاجی مناسب، طرح های بازنشستگی و تعطیلات می شود. شما می توانید همه چیز را در مورد فرهنگ محل کار هلند، بخش های نوآورانه، راه اندازی یک کسب و کار در هلند و بسیاری موارد دیگر در وب سایت های اشتغال هلند بخوانید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دنبال این است که در این مقاله، چشم انداز تازه ای را به فضای کار در کشور هلند باز نماید.

قواعد کار پس از تحصیل در هلند

اگر در آستانه فارغ التحصیلی هستید یا از یک موسسه هلندی یا از 200 دانشگاه برتر خارج از کشور در 3 سال گذشته فارغ التحصیل شده اید و قصد دارید در هلند شغلی را شروع کنید؟ پس مهم است که بدانید این ممکن است به نوع دیگری از اجازه اقامت نسبت به مجوزی که در حال حاضر دارید نیاز داشته باشد. اگر شهروند EEA یا سوئیس هستید، به طور پیش فرض آزاد هستید که در هلند زندگی و کار کنید. اگر شهروند غیر منطقه اقتصادی اروپا هستید و مطالعات یا پروژه تحقیقاتی خود را در هلند به پایان رسانده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز اقامت «سال تحصیلی» باشید.

این مجوز برای یک سال اعتبار دارد و به شما امکان می دهد در هلند شغل پیدا کنید یا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. این اجازه اقامت به شما امکان دسترسی رایگان به بازار کار هلند و امکان ادامه اقامت در هلند را می دهد. همه چیز در مورد نحوه درخواست مجوز سال تحصیلی را در وب سایت Welcome-to-NL بخوانید.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

جو بازار کار پس از تحصیل در هلند

در کل بازار کار هلند، بازاری پویا و فعال محسوب می شود که برای رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی شرایط مناسبی را فراهم می کند. در این قسمت به بخشی از این مدارک که از بقیه مهم تر هستند، پرداخته می شود. دندانپزشکی یکی از رشته های جذاب در هلند از نظر کار است و فردی که به عنوان دندانپزشک در هلند کار می کند معمولاً 11300€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد، حقوق بین 5860 تا 17200€ (یورو) است. شما می توانید با ثبت نام به عنوان دندانپزشک در ثبت نام بزرگ (اقدامات حرفه ای مراقبت های بهداشتی فردی) به عنوان دندانپزشک در هلند کار کنید، اگر از کشورهای اتحادیه اروپا نیستید مجوز دریافت کنید، در خدمات مهاجرت و طبیعت شناسی ثبت نام کنید و در نهایت با نیاز زبان بزرگ یعنی زبان هلندی. مهندسی مکانیک از دیگر رشته های دارای بازار کار پس از تحصیل است.

چراکه هلند دارای یک سنت دیرینه در مهندسی، علم و نوآوری با فناوری پیشرفته است، یک نظرسنجی که توسط یک دفتر جهانی استعداد انجام شد نشان داد که هلند بدون توجه به رشته مهندسی، دومین تقاضای بالای مهندسان در سطح جهان را دارد. در رشته های علوم انسانی همچون جامعه شناسی و الهیات، شرایط اولیه مورد نیاز برای مطالعه توانایی مقاله نویسی است و مطالعه یک مقاله بر اساس موضوعات مرتبط مانند تاریخ، انگلیسی، فلسفه و غیره. الهیات همانطور که همه می دانیم صرفاً مطالعه دین است اما درک قانون برخی از چشم اندازهای شغلی در تحصیل الهیات در هلند شامل کار در بخش خصوصی یا دولتی، در آموزش و پرورش، همچنین در کلیسای کاتولیک است و امروزه الهیات در همه جای جامعه یافت می شوند، به عنوان مشاور در تجارت، در سیاست یا روزنامه نگاری حقوق آنها. از 2395 تا 306€ (یورو) در ماه متغیر است.

در شکل زیر به دیگر موقعیت های کار پس از تحصیل در هلند شاره شده است.

 موقعیت های کار پس از تحصیل در هلند

 مشاغل دیگر برای دوران پس از تحصیل در هلند

تدریس یکی از مشاغل فعال برای دوران فارغ التحصیلی در هلند است. در شرایطی که سطح فعلی کارآموز و معلم واجد شرایط به اندازه کافی جایگزین تعداد معلمان نزدیک به سن بازنشستگی نمی شود، به جرأت می توان گفت که کمبود نیروی کار برای استخدام در این زمینه وجود دارد. از سوی دیگر هلند به شدت به مشاوران حقوقی نیاز دارد و دفاتر اسناد رسمی منتظر متخصصین حقوقی هستند که از دولت برای انجام برخی فعالیت های قانونی مجوز دارند، شرح وظایف آنها شامل خدمت به عنوان شاهد در امضای اسناد و ادای سوگند است، به طور متوسط سالانه 65728€ (یورو) به آنها پرداخت می شود. تکنسین آزمایشگاه پزشکی از دیگر فعالان بازار هلند هستند که متوسط حقوق یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی 3670€ (یورو) در ماه است، حقوق تکنسین آزمایشگاه بر اساس تجربه، مهارت، موقعیت مکانی یا جنسیت متفاوت است.

بیشتر بدانید >>>   ویزای همراه هلند

 وظایف تکنسین های آزمایشگاه پزشکی شامل تهیه نمونه برای تجزیه و تحلیل، استفاده از تجهیزات برای مکان یابی میکروارگانیسم، نظارت بر آزمایش و روش، تجزیه و تحلیل محتویات شیمیایی مایعات، خون و غیره برای تمرین، به مدرک کاردانی یا مدرک فوق لیسانس نیاز دارید. به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه پزشکی، می توانید در بیمارستان، آزمایشگاه های خصوصی، سازمان های بهداشت عمومی، کلینیک ها، موسسات تحقیقاتی و غیره کار کنید. مدارک HBO در علوم کشاورزی نیز به شدت مورد استقبال هستند به این دلیل که هلند دارای بخش های قوی کشاورزی است، این کشور یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی و غذایی در جهان است، بیش از 660 هزار نفر در حال حاضر در بخش کشاورزی، دانشجویان رشته های فناوری علوم غذایی، نیرو و انرژی مشغول به کار هستند. مهندسی، مطالعات زیست محیطی و البته کشاورزی می تواند اشتغال در این بخش را تضمین کند.

معرفی فضای کار پس از تحصیل در هلند

دانش و استعداد در هلند ارزشمند است. به همین دلیل است که پس از فارغ التحصیلی، می توانید بمانید و با ویزای کار پس از تحصیل به دنبال کار بگردید. صنایع و دانشگاه های با رشد سریع مرتبط با کارفرمایان منتظر شما هستند و می توانید منتظر یک شغل هیجان انگیز باشید. نکته دیگر اینکه دانشگاه های هلند پیوندهای بسیار خوبی با شرکت های چند ملیتی مستقر در هلند دارند. بسیاری از مدرک ها موقعیت های کاری را ارائه می دهند و پروژه های تحقیقاتی اغلب به یک شرکت خاص متصل می شوند. به عنوان یک دانشجوی دانشگاه، به شبکه های تجاری، مربیان و مشاوران شغلی دسترسی خواهید داشت تا به شما در آماده شدن برای آینده شغلی خود کمک کنند. از سوی دیگر هلند برای دانشجویان بین المللی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی بمانند و کار کنند، ویزاهای سودمند ارائه می دهد.

با سال تحصیلی برای فارغ التحصیلان جویای کار می توانید تا 1 سال به دنبال کار در هلند بمانید و تا زمانی که آن شغل را دارید می توانید بمانید. پس از فارغ التحصیلی درباره کار در هلند اطلاعات بیشتری کسب کنید. در کل انتخاب هلند، بسیار محبوب به نظر می رسد، چراکه هلند دارای صنایع به سرعت در حال رشد است و به لطف جمعیت بسیار نوآور و کارآفرین خود، یک بازیگر کلیدی در دنیای تجارت است.

بخش‌ های کلیدی که فرصت‌ های شغلی عالی در هلند ارائه می‌ دهند، در جدول زیر طرح شده است.

کشاورزی و غذاخلاقیت
مواد شیمیاییانرژی
سیستم‌ ها و مواد با فناوری پیشرفتهباغبانی
علوم زیستی و بهداشتتدارکات و آب

شرکت های چندملیتی فعالی که برای فراغ التحصیلان بازار کار رشته های اشاره شده را فراهم می کنند، عبارتند از:

فیلیپس

KLM

بانک ING

Unilever

نکاتی درباره ویزای کار پس از تحصیل در هلند

اگر مجوز اقامت Orientation Year را با موفقیت به دست آورید، می توانید انتظار دو مزیت اصلی را داشته باشید: شما و یک شریک یا همسر می توانید بدون محدودیت به مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی در هلند زندگی و کار کنید. همچنین شما به طور فزاینده ای واجد شرایط برای مجوز اقامت مهاجر بسیار ماهر خواهید بود، که شما را برای کارفرمایان بالقوه جذاب تر می کند. برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت سال تحصیلی، باید یک مدرک لیسانس یا فوق لیسانس معتبر یا دکترا را در یک دانشگاه هلند در سه سال گذشته تکمیل کرده باشید. برای جزئیات کامل و فهرست معیارهای توسعه یافته، از وب سایت دولت هلند دیدن کنید. مجوز اقامت Orientation Year، رایج ترین ویزای کار پس از تحصیل در هلند، 1 سال طول می کشد. اینگونه است که دانشجویان بین المللی اغلب پس از فارغ التحصیلی در هلند می مانند.

بیشتر بدانید >>>   شغل پردرآمد درهلند

اگر کار پیدا کردید و می خواهید بیش از 1 سال در هلند بمانید، می توانید برای تغییر اجازه اقامت خود اقدام کنید. به عنوان مثال، بسته به شغلی که دارید، می توانید برای یک اجازه اقامت برای مهاجران بسیار ماهر یا مجوز اقامت به عنوان کارمند درخواست دهید. دانشجویان بین المللی کسانی هستند که عضو اتحادیه اروپا نیستند. برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، قوانین متفاوتی وجود دارد. پس از فارغ التحصیلی، باید برای اجازه اقامت صحیح اقدام کنید. شما به احتمال زیاد می خواهید برای اجازه اقامت Orientation Year درخواست دهید. پس از اینکه درخواست ویزای شما پذیرفته شد، می توانید کار خود را شروع کنید. با مجوز اقامت Orientation Year، دسترسی نامحدودی به بازار کار در هلند دارید. این به این معنی است که شما می توانید بدون مجوز کار، هر نوع کاری را، چه پولی یا بدون دستمزد، انجام دهید.

دلایل ماندن برای کار پس از تحصیل در هلند

در کنار فرصت های کاری عالی که برای فارغ التحصیلان در دسترس است، دلایل زیادی وجود دارد که باید برای اقامت در هلند انتخاب کنید. از سوی دیکر فرهنگ نگرش باز و متنوع یکی از دلایل کلیدی است. هلند به خاطر مردمی خوش‌ آوازه‌ اش معروف است که اکثریت آن ‌ها در کنار هلندی انگلیسی صحبت می‌ کنند. هلند همچنین مکان ‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برای دیدن دارد، بنابراین در زمان استراحت خود کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت. اگر می خواهید در اروپا نیز سفر کنید، هلند مکانی عالی برای زندگی است، با لینک های سفر عالی شما را به بریتانیا و اروپای قاره ای می برد.

نکته مهم تر اینکه امنیت شغلی زیادی در بازار هلند خواهید داشت و زیاد پشت صف انتظار یافتن شغل، منتظر نخواهید ماند که در این زمینه مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را نسبت به چگونگی یافتن شغل راهنمایی نمایند و همچنین شما را در جریان نکات مرتبط با ویزای کار پس از تحصیل در هلند قرار دهند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید >>>   لیست مشاغل مورد نیاز هلند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها