نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

مهاجرت به کانادا زیر 18 سال
مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

همواره یکی از سوالات مهم متقاضیان اخذ اقامت کانادایی در خصوص مهاجرت به کانادا زیر 18 سال می باشد. ما در این مقاله قصد آن را داریم که هموطنان عزیز را در این خصوص با ارائه توضیحات جامع و به روز مطلع ساخته و به سوالات و ابهامات آنها پاسخ دهیم. در ابتداء لازم است بدانید که قانونا مهاجرت افراد زیر 18 سال به کشور کانادا نیازمند اسپانسری از طرف والدین می باشد. این بدان معناست که در ابتداء والدین (پدر یا مادر و یا هر دو) اقامت کانادایی خود را دریافت کرده باشند و بعدا بتوانند فرزند خود را همراه خود به کانادا بیاورند. این امر نیز صرفا از طریق برنامه اسپانسری فرزند وابسته یا dependent child sponsorship program میسر است.

بهترین شهرهای کانادا

مهاجرت به کانادا

بسیاری از اتباع کانادایی و مقیم های کانادا عزیزانی در خارج از کشور دارند که خواستار آوردن آنها به کانادا هستند. اما از آنجایی که ویزای اقامت دائم (PR) کانادا 2019 دارای محدودیت سنی است و این محدودیت سنی شامل کودکان زیر 18 سال (یا به تعبیر کانادایی ها Minors) می باشد. در این رابطه دولت کانادا یکسری روشهایی را برای تحقق این هدف تحت عنوان Family Class Sponsorship ارائه می کند. متقاضیان محترم می توانند علاوه بر مطالعه این مقاله با مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سریعتر به هدف خود دست یابند. اما سوالات کلیدی این مقاله عبارتند از:

  1. برنامه مهاجرت کودکان زیر 18 سال به کانادا در سال 2019 چیست؟
  2. والدین چگونه می توانند برای مهاجرت فرزندان زیر 18 سال خود اسپانسر شوند؟
  3. آیا اصولا قوانین مهاجرتی کانادا امکان اخذ تابعیت کانادایی را به کودکان زیر 18 سال فراهم می کند؟
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

شرایط برنامه مهاجرت به کانادا

کانادا به سبب سیاست استقبال از مهاجران خارجی و نیز کیفیت زندگی بالا از دیرباز مورد توجه متقاضیان خارجی بوده است. به همین دلیل کانادا به عنوان کعبه آمال و آرزوهای مهاجران و در یک کلمه بهشت مهاجران خارجی بشمار می رود. دولت های فدرال و استانی کانادا هم دائما در حال به روز کردن برنامه های خودشان برای تضمین موفقیت تازه واردان و خود کانادا هستند. لازم است بدانید که در حال حاضر بیش از 80 برنامه مهاجرت به کانادا وجود دارد. بر همین اساس نیز مسیر مهاجرت به کانادا مسیر منحصر به فردی است.

برای مثال، برنامه مهاجرتی کانادا طوری است که هم شامل متخصصان و کارگران ماهری Skilled Workers است که به دنبال اقامت دائم (PR) کانادا هستند. از طرف دیگر، کانادا همچنین دارای برنامه های دسته خانواده یا Family Class Sponsorship می باشد. بر این اساس، اتباع و مقیم های کانادا از این طریق می توانند اعضای خانواده خود از جمله فرزندان زیر 18 سال خود را به راحتی به کانادا بیاورند. در این مورد توصیه می شود که حتما با کمک وکیل مهاجرتی مجرب مشاوره های لازم را انجام دهید تا موفقیت مهاجرتی شما و اعضای همراه تضمین شود.

اقامت دائم با روش مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

نکته بسیار مهم در خصوص مهاجرت کانادا زیر 18 سال این است که مهاجرت فرزندان زیر 18 سال فقط و فقط از طریق برنامه اسپانسر دسته خانواده یا  Family Class Sponsorshipامکانپذیر است. این برنامه خود شامل زیر برنامه های همسر و والدین بزرگ، والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ و فرزند وابسته است. برای والدین و بزرگ والدین همچنین برنامه دیگری به نام برنامه سوپر ویزا نیز وجود دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا با روشهای استثنایی

اما از بین این زیربرنامه های برنامه اصلی اسپانسر دسته خانواده، متقاضیان بایستی چک کنند که کدام برنامه مناسب آنها است. اگر چنانچه شما والدینی هستید که شهروند کانادا بوده و یا اقامت دائم این کشور را دارید و خواهان به همراه آوردن فرزندتتان می باشید. پس درخواست شما به احتمال قریب به یقین تحت برنامه اسپانسری فرزند وابسته یا dependent child sponsorship program قرار می گیرد. برای دریافت ویزای کانادا هم اسپانسر و هم فرزند وابسته بایستی به تایید ادره مهاجرت، تابعیت و پناهندگی کانادا (IRCC) برسد. از دیگر شرایط این نوع مهاجرت اثبات رابطه اسپانسر و کودک از طریق تحویل مدارک هویتی می باشد.

شرایط و جزئیات مهاجرت افراد زیر 18 سال به کانادا
نام برنامه مهاجرتی برنامه اسپانسرشیپ دسته خانواده کانادایی
هزینه اسپانسری فرزندان $150 (دلار)
شرایط لازم وجود یک اسپانسر مقیم دائم کانادا با حداقل درآمد لازم (MNI)
فرآیند رسیدگی به درخواست ها در حدود 12 ماه (متغیر بسته به کشور مبدا)
اخذ اطلاعات بیومتریک ضروری است

تابعیت از طریق مهاجرت به کانادا زیر 18 سال

تابعیت کانادا با اقامت کانادا فرق میکند. تابعیت کانادایی در حقیقت دریافت حق شهروندی کانادا و آخرین مرحله از فرآیند مهاجرتی کانادا است. به همین دلیل یکی از دغدغه های والدین خارجی اخذ تابعیت کانادا برای فرزندان خود می باشد. اما چگونه؟ به منظور درخواست تابعیت کانادا به عنوان افراد زیر 18 سال، فرزندتتان بایستی حائز شرایط ذیل باشد:

  • مقیم دائم کانادا باشد (حداقل 3 سال از 5 سال اخیر را در کانادا زندگی کرده باشد)
  • به هنگام ارائه درخواست به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) زیر 18 سال باشد
  • هیچ سوء پیشینه ای نداشته باشد (که بر خلاف قوانین تابعیت کانادا باشد)
بیشتر بدانید <>>>>   نکاتی برای دانشجوی مهاجر کانادا

اما به منظور درخواست تابعیت کانادا و اخذ پاسپورت برای کودکان زیر 18 سال، تحویل مدارک زیر علاوه بر تکمیل فرم درخواست الزامی است:

مدارک مورد نیاز جهت اخذ تابعیت کانادایی زیر 18 سال
مدارک مسافرتی کپی پاسپورت فرزند
مدارک اقامتی مدرک وضعیت اقامت دائم فرزند شامل کپی PR معتبر + کپی تاییدیه اقامت دائم فرزند (COPR)
مدارک هویتی کپی کارت شناسائی یا گواهی تولد (شناسنامه) و یا کپی کارت سلامت استانی
مدارک تحصیلی کپی مدارک تحصیلی فرزند همانند کارنامه تحصیلی
مدارک پرداخت هزینه رسید پرداخت هزینه رسیدگی تا $100 (دلار)

حداقل درآمد لازم برای مهاجرت کانادا زیر 18 سال

همانطوری که در مطالب فوق نیز اشاره شد، افراد اسپانسر بایستی دارای شرایطی باشند تا صلاحیت این کار را کسب کنند. از جمله این شرایط داشتن سن بالای 18 سال، برخورداری از اقامت دائم کانادا و شرط مهم دیگر اثبات تمکن مالی کافی با ارائه حداقل درآمد لازم (MNI) می باشد. شاخص MNI به تعدا اعضای خانواده بستگی دارد که فرد خواهان اسپانسری آنها است. لیست زیر نشانگر شاخص حداقل درآمد لازم (MNI) برای اسپانسرهای کانادایی خارج از استان کبک می باشد:

اندازه بعد خانوار MNI 2018 (با دلار آمریکا)
2 نفر $40379
3 نفر $49641
4 نفر $60271
5 نفر $68358
6 نفر $77095
7نفر $85835
هر نفر اضافی $8740

دولت کانادا اعلام کرده است که قصد پذیرش بیش از 1 میلیون نفر مهاجر جدید را در طی سه سال آینده دارد. همین امر مشوق خوبی برای متقاضیان و علاقه مندان مهاجرت به کانادا می باشد. راجع به این موضوع مهم، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه کاری موفق برنامه ویژه ای برای هموطنان عزیز دارد. همراه با کارشناسان و وکلای این موسسه باشید تا آنها شما را در جریان آسانترین روشهای مهاجرت به کانادا شامل برنامه Express Entry، برنامه های داوطلب استانی (PNP) یا مهاجرت تحصیلی قرار دهند.

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا با روشهای استثنایی
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا