نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

شرایط و قانون صندوق بازنشستگی کانادا

صندوق بازنشستگی کانادا
صندوق بازنشستگی کانادا

صندوق بازنشستگی کانادا ناظر اصلی میزان درآمد و سود و همچنین سرمایه گذاری در برنامه بازنشستگی کانادا می باشد. صندوق بازنشستگی کانادا در سال 1997 میلادی تاسیس شده است و مرکز آن در تورنتو قرار دارد. در سال 2019، میزان دارایی این صندوق بیش از 400 میلیارد دلار تخمین زده شده است. با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشید تا درباره صندوق های بازنشستگی جهانی، صندوق بازنشستگی کانادا، تاریخچه و رشد صندوق بازنشستگی کشور کانادا اطلاعات کافی کسب کنید.

اقامت در کانادا

درباره صندوق های بازنشستگی جهانی

صندوق های بازنشستگی فراهم کننده درآمد و میزان سود در برنامه های مختلف بازنشستگی در دنیا می باشد. صندوق های بازنشستگی معمولاً مبلغ زیادی برای سرمایه گذاری دارند و مهمترین سرمایه گذار در شرکت های ذکر شده و خصوصی هستند. آنها بخصوص در بورس سهام که سرمایه گذاران بزرگ نهادی بر آن مسلط هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. بزرگترین 300 صندوق بازنشستگی دنیا در مجموع حدود 6 تریلیون دلار دارایی در اختیار دارند. در ژانویه سال 2008، اکونومیست گزارش داد که مورگان استنلی تخمین می زند که صندوق های بازنشستگی در سراسر جهان بیش از 20 تریلیون دلار دارایی دارند. این دارایی در دسته بندی های مختلف سرمایه گذاری مانند صندوق های متقابل، شرکت های بیمه، ذخایر ارزی، صندوق های ثروت مستقل، صندوق های تامینی یا سهام خصوصی بیشترین دارایی به شمار می رود. صندوق تأمین بیمه فدرال افراد مسن بزرگترین صندوق بازنشستگی عمومی در جهان است که بر 2.72 تریلیون دلار دارایی نظارت دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

صندوق های بازنشستگی بسته و باز

صندوق های بازنشستگی باز حداقل از یک برنامه بازنشستگی پشتیبانی می کند و هیچگونه محدودیتی در عضویت ندارند. در حالی که صندوق های بازنشستگی بسته فقط از برنامه های بازنشستگی پشتیبانی می کنند که محدود به برخی از کارمندان است. صندوق های بازنشستگی بسته به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

  • صندوق های بازنشستگی تک کارفرما
  • صندوق های بازنشستگی چند کارفرما
  • صندوق های بازنشستگی عضو مرتبط
  • صندوق های بازنشستگی فردی

صندوق های بازنشستگی خصوصی و عمومی

صندوق بازنشستگی عمومی طبق قانون بخش دولتی تنظیم می شود در حالی که یک صندوق بازنشستگی خصوصی طبق قانون بخش خصوصی تنظیم می شود. در برخی از کشورها، تمایز بین صندوق های بازنشستگی عمومی یا دولتی و صندوق های بازنشستگی خصوصی ممکن است دشوار باشد. در برخی دیگر، تمایز کاملاً قانونی و با الزامات بسیار خاص برای مدیریت و سرمایه گذاری صورت گرفته است. به عنوان مثال، نهادهای دولتی محلی در ایالات متحده مشمول قوانینی هستند که توسط کشورهایی که در آن مکانها وجود دارد تصویب شود و این قوانین شامل مقرراتی مانند تعیین طبقه سرمایه گذاری های مجاز و حداقل تعهد شهرداری است.

درباره صندوق بازنشستگی کانادا

هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا که رسماً به عنوان هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا، یک شرکت بزرگ کانادایی است که از طریق قانون هیئت سرمایه گذاری طرح بازنشستگی کانادا در سال 1997 برای نظارت و سرمایه گذاری بودجه های کمک شده توسط برنامه بازنشستگی کانادا تأسیس شده است. صندوق بازنشستگی کانادا یکی از بزرگترین صندوق های دارایی در جهان و یکی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان در سهام خصوصی است که تنها بین سال های 2010 تا 2014 بیش از 28.1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است. از 30 ژوئن 2019، صندوق بازنشستگی کانادا در بخش برنامه بازنشستگی کانادا به نمایندگی از 20 میلیون کانادایی بیش از 400 میلیارد دلار دارایی سرمایه گذاری را مدیریت و اداره می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   فرق ویزای تحصیلی و استادی پرمیت

تاریخچه صندوق بازنشستگی کانادا

طرح بازنشستگی کانادا برای اولین بار در سال 1996 تاسیس شد. در طول تاریخ این طرح این طرح برای پرداخت مزایا به کمکهای خود متکی بود. تا سال 1996، دولت فدرال مشخص كرده بود كه برنامه بازنشستگی کانادا كه در آن زمان تشكیل می شد، ناپایدار است. پس از ایجاد تغییرات، به تدریج میزان سهم این برنامه به 9.9٪ افزایش یافت و موجب تاسیس صندوق بازنشستگی کانادا شد.

به دستور وزیر دارایی آن زمان پل مارتین، هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا در سال 1997 توسط یک قانون مجلس به عنوان یک نهاد مستقل، اما پاسخگو، برای نظارت بر بودجه های برنامه بازنشستگی کانادا ایجاد شد. هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا برنامه سرمایه گذاری خود را از سال 1999 آغاز کرد و صندوق ذخیره برنامه بازنشستگی کانادا را برای نگه داشتن سود سرمایه گذاری و کمک های برنامه بازنشستگی کانادا را تأسیس کرد. این طرح که در مورد عملکرد صندوق به صورت ماهانه به عموم گزارش می دهد، دارای یک هیئت مدیره حرفه ای برای نظارت بر عملکرد صندوق ذخیره برنامه بازنشستگی کانادا و همچنین برنامه ریزی برای تغییر جهت است. به عنوان یک شرکت مادر، هیئت سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا پاسخگو به مجلس است و سالانه از طریق وزیر دارایی گزارش می دهد. اگر چه این سازمان در مجلس کانادا پاسخگو می باشد، هیئت مدیره سرمایه گذاری برنامه بازنشستگی کانادا توسط دولت کنترل نمی شود و منوط به انتصابات دولت نیست و کارمندان و مدیران آن جزئی از خدمات عمومی کانادا نیستند.

عملکرد صندوق بازنشستگی کانادا

عملکرد و ارزش بازار صندوق بازنشستگی کانادا به صورت سه ماهه گزارش می شود. سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی کانادا شامل سهام، درآمد ثابت (در درجه اول اوراق قرضه دولتی) و دارایی های حساس به تورم (املاک و مستغلات و اوراق وابسته به تورم و زیرساخت ها) است. لازم به ذکر است که صندوق بازنشستگی کانادا فشار زیادی را به سمت املاک و مستغلات، به ویژه در هند وارد می کند. اطلاعات تاریخی در مورد عملکرد دارایی های موجود در برنامه بازنشستگی کانادا و صورت های مالی هیئت مدیره سرمایه گذاری بازنشستگی کانادا را می توانید در بخش گزارش های سه ماهه و گزارش های سالانه وب سایت صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی کانادا مشاهده کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   تولد فرزند در کانادا ومزایای آن برای والدین

رشد صندوق بازنشستگی کانادا

رشد کل صندوق بازنشستگی کانادا از طریق کمک های کارگران کانادایی و بازده سرمایه گذاری کمک های بازنشستگی کانادا حاصل می شود. بخشی از رشد صندوق ذخیره بازنشستگی کانادا به دلیل کمک های بازنشستگی کانادا در سال های مختلف متفاوت می باشد، اما در 3 سال گذشته کاهش اندکی نشان داده است. رشد صندوق بازنشستگی کانادا با عملکرد سرمایه گذاری در طول تاریخ به صورت زیر می باشد:

تاریخ ارزش خالص دارایی نرخ بازده سالانه
مارس 2003 55.6 میلیارد دلار 1.1%-
مارس 2004 70.5 میلیارد دلار 10.3%-
مارس 2005 81.3 میلیارد دلار 8.5%-
مارس 2006 98.0 میلیارد دلار 15.5%+
مارس 2007 116.6 میلیارد دلار 12.9%-
مارس 2008 122.7 میلیارد دلار 0.29%-
مارس 2009 105.5 میلیارد دلار 18.5%-
مارس 2010 127.6 میلیارد دلار 14.9%+
مارس 2011 148.2 میلیارد دلار 11.9%+
مارس 2012 161.6 میلیارد دلار 6.6%+
مارس 2013 183.3 میلیارد دلار 10.1%+
مارس 2014 219.1 میلیارد دلار 16.5%+
مارس 2015 264.6 میلیارد دلار 18.7%+
مارس 2016 278.9 میلیارد دلار 3.4%+
مارس 2017 316.7 میلیارد دلار 11.8%+
مارس 2018 356.1 میلیارد دلار 8.0%+
مارس 2019 392.0 میلیارد دلار 11.1%+

متقاضیان و هموطنان گرامی برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت به کشور کانادا و یا سایر کشور های پیشرفته دنیا می توانند با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنند.

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   هزینه های درمانی در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها