حقوق ماهیانه کار در هلند

قانون کار هلند گسترده است. مواردی مانند دوره آزمایشی، قراردادهای موقت و دائم، مرخصی استحقاقی، اخطار و اخراج و حداقل دستمزد را پوشش می دهد و ماهیت حقوق ماهیانه کار در هلند بسته به شغل و منطقه متفاوت است. این مقررات باید توسط همه افرادی که افراد را در هلند استخدام می کنند، رعایت کنند، حتی اگر شرکت در جای دیگری ثبت شده باشد. بسیاری از شرکت های هلندی نیز مشمول یک قرارداد کار جمعی هستند که با یک اتحادیه کارگری منعقد شده است، یا به طور مستقل، از طریق یک سازمان کارفرمایی یا به دلیل وجود یک CAO که برای بخش آنها الزام آور است. از سوی دیگر، در هلند، یک قرارداد کاری باید تعدادی از جزئیات خاص را مشخص کند.

حقوق ماهیانه کار در هلند
حقوق ماهیانه کار در هلند

 این موضوع شامل ذکر نقش و حقوق کارمند، مشخص کردن ساعات کار، مشخص کردن دوره اعلان، نشان دادن ترتیب طرح بازنشستگی کارمند، و بیان اینکه آیا CAO اعمال می‌شود یا خیر. قراردادها می توانند ثابت یا دائمی باشند، اما محدودیتی برای مدت زمانی که یک کارمند می تواند با قراردادهای مدت معین کار کند وجود دارد – آنها به طور خودکار با شروع چهارمین قرارداد متوالی یا پس از دو سال، هر کدام که زودتر اتفاق بیفتد، وارد استخدام دائم می شوند. قراردادهای خاص، مانند قراردادهای صفر ساعت یا حداقل حداکثر، برای کارگران در حال خدمت اعمال می شود. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده قصد داریم هم به حقوق کار و هم به مشاغل متفاوت بپردازیم.

وضعیت بازار کار در هلند

بازار کار هلند به ویژه در مقایسه با سایر کشورها عملکرد خوبی دارد. بسیاری از هلندی ها در استخدام هستند. هلندی ها ساعات کار کمی دارند، اما بهره وری کاری آنها بالا می باشد. علاوه بر این، بیکاری نسبتاً پایین است. در سه ماهه دوم سال 2021، 307000 بیکار وجود داشت. یعنی 3.3% نیروی کار. در طول همه گیری و قرنطینه، به ندرت افزایش بیکاری وجود داشت. این عمدتا به دلیل اقدامات حمایتی گسترده دولت است. اما بحران کرونا نابرابری را در بازار کار افزایش داد. کارگران فلکس و افراد خوداشتغال، به ویژه جوانان، بیشترین ضربه را خوردند. در حالی که کارکنان قراردادهای دائمی از اقدامات حمایتی بهره مند شدند، بسیاری از کارگران انعطاف پذیر شغل خود را از دست دادند و بیش از نیمی از افراد خوداشتغال شاهد کاهش درآمد خود بودند. اما در کل از هر 3 نفر 1 نفر به صورت انعطاف پذیر کار می کند.

بیشتر بدانید >>>   دانشگاه های برتر هلند

 انعطاف پذیری بازار کار به سرعت پیش رفته است. در کمتر از 20 سال، سهم کارگران انعطاف پذیر و خوداشتغال از کل نیروی کار یک و نیم برابر افزایش یافته است. امروزه یک سوم جمعیت شاغل هلند دارای قراردادهای انعطاف پذیر هستند. این رقم به حدود 1.7 میلیون کارمند با قراردادهای انعطاف پذیر و بیش از 1 میلیون نفر خوداشتغال می رسد. این بدان معناست که هلند یکی از انعطاف پذیرترین بازارهای کار در اروپا را دارد.

در جدول زیر سایر برنامه های دولت هلند برای حقوق بازار کار این کشور نوشته شده است.

1کاهش تفاوت های مالیاتی بین کارمندان و خوداشتغال ها
2حذف تدریجی معافیت های مالیاتی برای افراد خوداشتغال
3کاهش تفاوت در حمایت اجتماعی بین قراردادهای دائمی و انعطاف پذیر
4بیمه ناتوانی در کار برای افراد خوداشتغال

حقوق و مزایای کار انعطاف پذیر در هلند

درجه خاصی از انعطاف در بازار کار مطلوب است. کار انعطاف پذیر به سازگاری اقتصاد کمک می کند. کارفرمایان می توانند به طور موقت با هزینه نسبتاً کم در زمان اوج مصرف، کارکنان خود را استخدام کنند یا در صورت بیماری، پرسنل خود را جایگزین کنند. همچنین مزایایی برای کارمندان وجود دارد. به هر حال، همه نمی خواهند شغل دائمی داشته باشند. سه چهارم افراد خوداشتغال ترجیح می دهند به جای اینکه برای یک رئیس برای خود کار کنند. جوانان نیز اغلب شغل انعطاف پذیری را انتخاب می کنند. علاوه بر این، کار منعطف، بازار کار هلند را برای گروه‌های خاصی از مردم که در یافتن شغل مشکل دارند، قابل دسترس‌تر می‌کند. کارفرمایان تمایل دارند به آنها قراردادهای موقت پیشنهاد دهند، اما به دلیل خطرات درک شده یا عدم اطمینان در مورد بهره وری آنها، کمتر به آنها شغل دائمی پیشنهاد می دهند.

با این حال، کارفرمایان گاهی اوقات قراردادهای انعطاف پذیر را بر اساس سایر ملاحظات ریسک و هزینه انتخاب می کنند. قراردادهای انعطاف پذیر می توانند از نظر مالی سود بیشتری نسبت به قراردادهای دائمی داشته باشند، زیرا کارفرمایان مالیات کمتری می پردازند و حق بازنشستگی ندارند. علاوه بر این، آنها مجبور نیستند به پرداخت دستمزد در زمانی که کارمندان بیمار هستند ادامه دهند. برای کارکنانی که قراردادهای دائمی دارند، کارفرمایان باید مالیات بیشتری بپردازند، در طرح بازنشستگی مشارکت کنند و در صورت بیماری به پرداخت دستمزد به مدت دو سال ادامه دهند. این نوع تفاوت ها کارگران را از گرفتن قراردادهای دائمی باز می دارد. خطر این است که بخش فزاینده ای از کارمندان برای مدت طولانی در مشاغل موقت باقی بمانند، در حالی که ترجیح نمی دهند. آنها هیچ حفاظتی در برابر اخراج و دسترسی به مرخصی استعلاجی با حقوق ندارند. این امر منجر به ناامنی درآمد می شود. در مجموع، مزایا و معایب کار انعطاف پذیر به طور نابرابر بین کارفرمایان و کارگران انعطاف پذیر توزیع می شود.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل بدون مدرک زبان در هلند

شرح حقوق ماهیانه کار مشاغل پر درآمد در هلند

روانپزشک اعتیاد از میانگین حقوق سالانه 76560€ (یورو)   در سال برخوردار است که علیرغم سیاست های مواد مخدر هلند، اعتیاد به مواد مخدر در هلند بسیار کم است و میزان مصرف پایین در سراسر کشور وجود دارد. اما دولت برنامه های کاهش آسیب را اجرا کرده و سالانه ده ها میلیون یورو برای تسهیلات برای معتادان هزینه می کند. به همین دلیل است که یک روانپزشک اعتیاد یک موقعیت مورد تقاضا در کشور است، رشته ای که بر درمان وابستگی بیماران از طریق ترکیبی از درمان روانشناختی و دارو متمرکز است. شغل وکیل از میانگین حقوق سالانه: 78600€ (یورو) برخوردار می شود.   در حالی که تعداد زیادی وکیل در هلند وجود دارد، برای اینکه بتوانید به طور رسمی وکیل شوید و شروع به کار کنید، باید مدارکی را کسب کنید. شما همچنین باید یک برنامه آموزش حرفه ای 3 ساله را برای حرفه حقوقی تکمیل کنید.

پس از آن، می توانید از طیف گسترده ای از رشته های حقوقی انتخاب کنید و حداقل ماهیانه 4890 تا 8200€ (یورو)  درآمد کسب کنید. یک شهردار در هلند، میانگین حقوق سالانه: 81960€ (یورو)   دریافت می کند. نقش حسابدار از جمله مشاغلی است که در هلند همواره متقاضی دارد و  میانگین حقوق سالانه: 94560€ (یورو)  دریافت می کند. باور کنید یا نه، کمبود حسابداران واجد شرایط در هلند، به ویژه در شهرهای بزرگی مانند آمستردام، روتردام و آیندهوون وجود دارد. در حالی که باید در انجمن کنترل کنندگان ثبت شده هلند ثبت نام کنید، با توجه به پتانسیل جذاب درآمد شما، شرایط حسابدار شدن ارزش آن را دارد. میانگین دستمزد ماهانه بین 2250 تا 13500€ (یورو)  متغیر است. یک جراح مغز و اعصاب در هلند، میانگین حقوق سالانه: 99960€ (یورو)   دریافت می کند. جراحی مغز و اعصاب، یکی از مشاغل برتر در کشور اروپایی از جلمه هلند است.

قواعد حقوق ماهیانه کار در هلند

برای تعیین دستمزد و حقوق ماهیانه در هلند، توجه به این نکته مهم است که عواملی مانند ساعات کاری و تعطیلات به شدت در هلند تنظیم می شوند. تعداد ساعاتی که کارمندان ممکن است در روز و هفته کار کنند محدود است و همه کارکنان حق دارند به طور منظم استراحت کنند. ساعاتی که کارمندان مجاز به کار هستند و زمان استراحت یا دوره های استراحت توسط قانون ساعات کاری و فرمان ساعات کاری تعیین می شود. قوانین اضافی برای بخش های خاص و برای گروه هایی مانند افراد زیر 18 سال و کارمندان باردار وجود دارد. همچنین کارمندان از تعداد روزهای مشخصی مرخصی با حقوق برخوردار هستند. مرخصی قانونی سالانه متناسب با مدت زمان کار است. 4 برابر ساعات کار هفتگی یک کارمند تعیین شده است، یعنی شخصی که 40 ساعت در هفته کار می کند، 160 ساعت مرخصی سالانه دارد.

بیشتر بدانید >>>   لیست مشاغل مورد نیاز هلند

شایان ذکر است که اکثر کارفرمایان مرخصی با حقوق حداقل پنج برابر ساعات کاری هفتگی ارائه می دهند. حداقل دستمزد قانونی برای همه کارکنان بین 21 تا سن بازنشستگی اعمال می شود. حداقل دستمزد جوانان برای افراد 15 تا 20 ساله اعمال می شود. حداقل کمک هزینه تعطیلات پرداختی به کارمندان باید حداقل 8% دستمزد ناخالص کارمند باشد. حتی کارمندانی که قراردادهای ساعت صفر دارند نیز از کمک هزینه تعطیلات برخوردارند. لطفاً توجه داشته باشید، در برخی از CAO ها یا قراردادها، کمک هزینه تعطیلات را می توان حذف کرد، اما فقط تحت شرایط حقوق خاص. در انتهای دیگر مقیاس، قوانین سختگیرانه ای نیز در مورد دستمزد متغیر از جمله پاداش وجود دارد. سقف پاداش هلندی سخت ‌تر از مقررات سراسری اتحادیه اروپا است و به این معنی است که بخش متغیر حقوق نباید از 20٪ حقوق غیر متغیر تجاوز کند.

حقوق ماهیانه کار نویسنده در هلند

شخصی که به عنوان نویسنده محتوا در هلند کار می کند، معمولاً حدود 4180€ (یورو)  در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 2220€ (یورو)  تا 6350€ (یورو)  متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. با این حال، حقوق متوسط 3930€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی  از افرادی که به عنوان نویسندگان محتوا کار می کنند کمتر از 3930€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3930€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از نویسندگان محتوا کمتر از 2770€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2770€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% از نویسندگان محتوا کمتر از 4830€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 4830€ (یورو) درآمد دارند.

یک محتوانویس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2550€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 3130€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 23% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4430€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی نویسنده تامین محتوا در هلند اشاره شده است.

تغییرات حقوقی نویسنده تامین محتوا در هلند

برای اطلاع از سایر درآمدها در مشاغل دیگر در کشور هلند، می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سوال خود را بپرسید تا با جزئیات بیشتر درآمد و هزینه در هلند آشنا شوید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها