تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

در اروپا، هلند برای پذیرش سیستم لیسانس و کارشناسی ارشد و ارائه برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی در هلند خیلی سرآمد شده است. این منجر به یکی از بزرگترین انتخاب رشته ها در این قاره شده است. شما می توانید بین تعداد زیادی مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود 70 موسسه آموزش عالی یکی را انتخاب کنید. همچنین می توانید انتظار جامعه بزرگی از دانشجویان بین المللی را داشته باشید: بیش از 112000 دانشجو از سراسر جهان. حدود 16% از کل دانش آموزان از خارج از هلند می آیند که یکی از بالاترین نسبت ها در سراسر اروپا می باشد. مانند سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه ‌های هلند معمولاً به عنوان «دانشگاه ‌های پژوهشی» طبقه‌ بندی می‌ شوند که برنامه ‌های علمی پژوهش محور بیشتری ارائه می‌ کنند.

از سوی دیگر «دانشگاه‌ های علوم کاربردی» برنامه‌ های مطالعاتی عمل محور بیشتری ارائه می ‌دهنداز منظر هزینه، هزینه تحصیل در هلند تقریباً برابر با سایر کشورهای اروپایی است. اگر دانشجوی اتحادیه اروپا هستید، باید انتظار داشته باشید که سالانه حدود 2000€ (یورو) برای تحصیل خود بپردازید. هزینه های تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. هزینه برنامه های لیسانس معمولا بین 6000 تا 15000€ (یورو) در سال است. هزینه برنامه های کارشناسی ارشد در هلند بین 8000 تا 20000€ (یورو) در سال است. مشاوران  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن اطلاع از کلیت هزینه های تحصیل برنامه های انگلیسی زبان در هلند، پیرامون سایر جزئیات این برنامه ها نیز می توانند شما را راهنمایی نمایند.

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند
تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

معرفی برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/EEA، سوئیس شهریه مقرون به صرفه ای را در دانشگاه های دولتی هلند پرداخت می کنند. این هزینه ها اغلب بین 700 تا 2200€ (یورو) در هر سال تحصیلی متغیر است. دانشجویان بین ‌المللی سایر کشورها معمولاً بین 6000 تا 20000€ (یورو)  در هر سال تحصیلی در همان دانشگاه‌های دولتی پرداخت خواهند کرد. موسسات آکادمیک خصوصی گران تر هستند و معمولاً از نظر هزینه تحصیل بین دانشجویان اتحادیه اروپا / EEA و غیر اتحادیه اروپا / EEA تفاوتی قائل نمی شوند. در حالی که ممکن است این هزینه ها همچنان بالا به نظر برسد، به خصوص برای خارجی های غیر اتحادیه اروپا/ EEA، به خاطر داشته باشید که شهریه در کشورهایی مانند ایالات متحده یا استرالیا حتی بالاتر است و اغلب به 30000، 40000 یا بیش از 50000€ (یورو) در سال می رسد.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل در مدارس شبانه روزی هلند

برای حمایت از تحصیل خود در هلند، برخی از بورسیه های موجود را بررسی کنید. و همچنین در مورد شهریه و هزینه های زندگی بیشتر بدانید. اما در مورد الزامات درخواست می توان گقت که این الزامات می تواند از یک دانشگاه یا برنامه تحصیلی به دانشگاه دیگر بسیار متفاوت باشد. بنابراین، همیشه باید معیارهایی را که باید رعایت کنید و مدارکی را که باید ارسال کنید بررسی کنید.

در جدول زیر برخی از رایج ترین الزامات درخواست در دانشگاه های انگلیسی در هلند آمده است:

مدارک قبلی: دبیرستان، لیسانس یا فوق لیسانسکارنامه تحصیلی سوابق یا نمرات
اثبات تسلط به زبان انگلیسیتوصیه نامه ها
مقاله یا بیانیه شخصیکپی شناسنامه یا پاسپورت
حداکثر 4 عکس در اندازه پاسپورتگواهی حمایت مالی (در صورت نیاز)

معرفی دانشگاه های تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

هلند یک کشور انگلیسی زبان است و آن را برای مدرک لیسانس یا فوق لیسانس انگلیسی در خارج از کشور ایده آل می کند. اما آیا می دانستید که تقریباً 90 درصد جمعیت هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند؟ این خبر بسیار خوبی برای هر دانشجوی بین ‌المللی است که می‌ خواهد در هلند زندگی و تحصیل کند و چه کسی می‌داند، ممکن است حتی پس از فارغ‌ التحصیلی در آنجا مستقر شود. اما برترین دانشگاه ‌های هلند که مدرک تحصیلی انگلیسی ارائه می‌کنند کدامند؟ و قبل از درخواست چه چیزی را باید در نظر داشته باشید؟ در حالی که نمی‌توانیم عدد دقیقی به شما بدهیم، می ‌توانیم به شما بگوییم که فقط در پورتال ‌های این کشور، می ‌توانید موارد زیر را پیدا کنید:

بیش از 370 مدرک لیسانس انگلیسی

بیش از 1500 کارشناسی ارشد

بیش از 30 دکترای انگلیسی

بیش از 300 درجه آموزش (آنلاین).

همانطور که می بینید، گزینه های تحصیلی زیادی برای انتخاب خواهید داشت. و حداقل یکی از آنها باید انتظارات شما را برآورده کند. در اینجا چند دانشگاه پیشنهادی در هلند آورده شده است:

بیشتر بدانید >>>   دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه ماستریخت

دانشگاه تیلبورگ

دانشگاه رادبود

دانشگاه علوم کاربردی بردا

دانشگاه علوم کاربردی Hanze، گرونینگن

همه برنامه های تحصیلی فهرست شده در پورتال های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند، بنابراین شروع خوبی است. البته دانشگاه ‌ها و کالج‌ های هلندی یا سایر وب‌ سایت‌ ها، ممکن است برنامه‌ های آموزش انگلیسی اضافی را در صفحات وب خود فهرست کنند. در این مورد، شما باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید که آیا این برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند یا برای دانشجویان بین المللی باز هستند. اگر برای یافتن این اطلاعات مشکل دارید، از تماس با دانشگاه دریغ نکنید.

باید یکی از آزمون‌ های ارائه شده در شکل زیر را داشته باشید.

آزمون

انواع دانشگاه برای تحصیل زبان انگلیسی در هلند

2 نوع دانشگاه اصلی در هلند وجود دارد: دانشگاه های تحقیقاتی و دانشگاه های علوم کاربردی. دانشگاه های تحقیقاتی آموزش دقیق تری را ارائه می دهند که بر موضوعات خاص تمرکز دارد. دانشگاه های علوم کاربردی برنامه های حرفه ای را ارائه می دهند که برای دانشجویانی طراحی شده است که به دنبال ورود به یک حرفه خاص پس از فارغ التحصیلی هستند. دوره های کارشناسی در دانشگاه های تحقیقاتی معمولاً 3 سال طول می کشد و معمولاً شامل تجربه کاری نمی شود. 14 دانشگاه تحقیقاتی در هلند وجود دارد. مدارک تحصیلات تکمیلی معمولاً به زبان انگلیسی تدریس می شوند و تقریباً همه دانشگاه های تحقیقاتی در هلند طیف گسترده ای از فرصت ها را ارائه می دهند. مدارک کارشناسی در دانشگاه های علمی کاربردی معمولاً 3 یا 4 سال طول می کشد و معمولاً یک دوره زمانی تحصیل در خارج از کشور می شود.

بنابراین ممکن است تا 18 ماه از یک مدرک 4 ساله در انگلستان بگذرانید، اما این توصیه نمی شود. 41 دانشگاه علمی کاربردی در هلند وجود دارد، اگرچه از نظر اندازه و تمرکز متفاوت هستند. برخی از آنها بسیار کوچک هستند و در زمینه خاصی مانند کشاورزی، طراحی یا تربیت معلم تخصص دارند. این دانشگاه های کوچکتر و تخصصی ممکن است یک یا دو دوره به زبان انگلیسی در حوزه تخصصی خود ارائه دهند. بزرگترین دانشگاه های علوم کاربردی معمولاً طیف وسیعی از دوره ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. یکی از مزیت ‌های انتخاب آموزش عالی هلندی این است که دانشگاه ‌ها معمولاً دوره‌ هایی را به زبان انگلیسی در مناطقی ارائه می ‌دهند که در آن تجربه گسترده و شهرت عالی در صنعت مربوطه دارند.

بیشتر بدانید >>>   کار پس از تحصیل در هلند

 معرفی برنامه زبان انگلیسی در آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام یکی از بهترین دانشگاه های انگلیسی در هلند است. این دانشگاه در سال 1632 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور تبدیل کرد. این دانشگاه علاوه بر اینکه یکی از معتبرترین موسسات هلند است، همواره بخشی از برترین دانشگاه‌های جهان است. سالانه بیش از 34000 دانشجو از جمله هزاران دانشجوی بین المللی در دانشگاه راه می یابند. برنامه های آکادمیک در این دانشگاه به دو زبان هلندی یا انگلیسی ارائه می شود. برای مقطع کارشناسی، 22 دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود: علم اکچوئری. مطالعات باستانی؛ باستان شناسی; مدیریت کسب و کار؛ تجزیه و تحلیل کسب و کار؛ علوم ارتباطات؛ محاسبات علوم اجتماعی; انسان شناسی فرهنگی و جامعه شناسی توسعه اقتصاد سنجی; اقتصاد؛ زبان و فرهنگ انگلیسی؛ مطالعات اروپایی؛ علوم سیاسی؛ روانشناسی؛ جامعه شناسی و خیلی برنامه های دیگر.

برای مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه آمستردام در میان موسسات اروپایی با بیشترین برنامه های آموزش انگلیسی است و حدود 179 مورد از آنها را ارائه می دهد. این برنامه ها شامل مسیر تعالی آکادمیک است. حسابداری؛ علوم اکچوئری و مالی ریاضی؛ مطالعات هنر؛ مدیریت دارایی؛ بیوانفورماتیک و زیست شناسی سیستم ها. علوم بیولوژیکی؛ علوم زیست پزشکی; مدیریت کسب و کار؛ علم داده های کسب و کار؛ شیمی و اطلاعات است.

معرفی برنامه زبان انگلیسی در دلفت هلند

دانشگاه صنعتی دلفت معمولا با نام TU Delft نیز شناخته می شود. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی در هلند و در میان معتبرترین موسسات دانشگاهی در نظر گرفته می شود. در سال 1842 تأسیس شد و در سال 1986 نام فعلی خود را داشت. این دانشگاه برنامه های متنوعی را به هزاران دانشجوی خود ارائه می دهد. این دوره ها ممکن است به زبان هلندی، انگلیسی یا هر دو تدریس شوند. برخی از برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای مقطع لیسانس عبارتند از مهندسی هوافضا، علوم زمین کاربردی، علوم و مهندسی کامپیوتر و نانوزیست شناسی. در مورد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد، آنها ممکن است از رشته مهندسی هوافضا انتخاب کنند.

یا به رشته هایی همچون علوم زمین کاربردی، ژئوفیزیک کاربردی، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، معماری، شهرسازی، و علوم ساختمان، مهندسی پزشکی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی و مدیریت سیستم های پیچیده نانو زیست شناسی، طراحی استراتژیک محصول علاقه مند باشند. دکتری زبان انگلیسی نیز وجود دارد. جزئیات سایر برنامه های انگلیسی در دانشگاه های دیگر هنر را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید >>>   تحصیل بدون مدرک زبان در هلند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها