تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

به عنوان فردی که مشتاق تحصیل با مدرک دیپلم در هلند است، بد نیست بدانید که هلند متعهد به انتخاب در تحصیل است و شما می توانید طیف وسیعی از گزینه ها را در هنگام ثبت نام فرزند خود در مدرسه در نظر بگیرید. به طور کلی، سیستم آموزشی در هلند بسیار خوب کار می کند، اما با بسیاری از کشورها بسیار متفاوت است. علاوه بر این، برخی از سیاست ها در هر شهر متفاوت است. با این حال، مدارسی که از اصول مذهبی یا آموزشی خاصی پیروی می کنند، از سال 1917 بودجه دولتی برابر با مدارس دولتی داشته اند. این شامل مدارس بین المللی متعددی در هلند می شود که برخی از آنها نیز یارانه می گیرند. هلندی ها در بسیاری از زمینه های آموزشی رتبه بالایی دارند. در واقع، مجمع جهانی اقتصاد، هلند را به عنوان سومین کشور تحصیل کرده در جهان رتبه بندی کرده است.

 علاوه بر این، در رتبه بندی جهانی پیزا/OECD برای نوجوانان 15 ساله، هلند به عنوان یکی از بالاترین ها در عملکرد فهرست شده است. یک سوم از جوانان 25 تا 64 ساله هلندی دارای مدرک دانشگاهی هستند که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 24 درصدی OECD است. هلند همچنین در بین کشورهای برتر جهان از نظر برابری در فرصت ‌های تحصیلی امتیاز کسب می‌کند، و همه 13 دانشگاه هلندی که بودجه دولتی آنها تامین می‌ شود، معمولاً در رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی آموزش عالی تایمز امتیاز خوبی کسب می‌ کنند. وزارت آموزش، فرهنگ و علوم در حال حاضر با همکاری معلمان، مدیران مدارس و متخصصان آموزشی بر روی یک برنامه درسی ملی جدید کار می کند. مقاله پیش رو از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت  به جنبه های مختلف مرتبط با کسب مدرک دیپلم در هلند می پردازد.

تحصیل با مدرک دیپلم در هلند
تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

واقعیات مرتبط با مدراس مدرک دیپلم در هلند

اگرچه تحصیل در اکثر مدارس هلند رایگان است، اما آنها درخواست کمک داوطلبانه کوچک والدین (ouderbijdrage) می کنند که با آن هزینه های اضافی مانند سفرهای مدرسه، جشن ها (Sinterklaas / کریسمس)، یک معلم موسیقی اختصاصی، یا یک دانش آموز را پرداخت می کنند. باغ سبزیجات برخی مدارس نرخ مشارکت را بر اساس درآمد خانواده والدین قرار می دهند. وزارت آموزش، فرهنگ و علوم یک وزارتخانه هلندی است که مسئول آموزش، فرهنگ، علم، تحقیق، برابری جنسیتی و ارتباطات است. به غیر از تعداد انگشت شماری از مدارس خصوصی و شهریه ای، همه مدارس توسط این وزارتخانه تمویل می شوند. این وزارتخانه استانداردهای کیفیت، اهداف اصلی، اهداف دستیابی و اهداف اجتماعی را تعیین می کند که همه مدارس باید به آنها پایبند باشند. با این حال، مدارس جداگانه جزئیات برنامه درسی و تخصیص بودجه را پر می کنند.

بیشتر بدانید >>>   خرید ملک در هلند

قانون حضور در مدرسه هلند بسیار سختگیرانه است. کودکان فقط به دلایل بسیار خاص مجاز به غیبت از مدرسه هستند. به عنوان مثال، یک جشن خانوادگی مهم یا اضطراری، یا اگر می توانید ثابت کنید که شغل شما به شما اجازه نمی دهد در تعطیلات مدرسه مرخصی بگیرید. تعطیلات مدارس در هلند، برای مدارس ابتدایی و متوسطه، در سطح ملی با زمان شروع/پایان پلکانی در سه منطقه تنظیم شده است تا بیشتر ترافیک تعطیلات پخش شود.

راه های قانونی کردن مدرک دیپلم هلند

از مؤسسه آموزشی هلندی خود بپرسید که کجا باید مدرک خود را قانونی کرد. در بیشتر موارد، DUO نقطه شروع قانونی سازی است. می توانید این کار را در میز DUO در گرونینگن و روتردام یا از طریق پست ثبت شده انجام دهید. باید هزینه ای پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانونی شدن اسناد توسط DUO و گرفتن قرار ملاقات در میز DUO به وب سایت DUO مراجعه کنید. در مرحله بعد باید قانونی شدن را نهایی کنید. نحوه انجام این کار بستگی به این دارد که آیا کشوری که می خواهید از دیپلم خود استفاده کنید، عضو کنوانسیون آپوستیل است یا خیر. دریابید که کدام کشورها عضو کنوانسیون آپوستیل هستند. اگر می خواهید از مدرک خود در کشوری استفاده کنید که عضو کنوانسیون آپوستیل است، می توانید برای تمبر یا برچسبی به نام “آپوستیل” درخواست دهید.

 شما می توانید از هر دادگاه منطقه ای در هلند برای آپوستیل درخواست دهید. باید هزینه ای پرداخت کنید. از سفارت یا کنسولگری کشور خارجی در هلند بپرسید که آیا باید ترجمه مدرک خود را نیز ارائه دهید. اگر می خواهید از مدرک دیپلم خود در کشوری استفاده کنید که عضو کنوانسیون آپوستیل نیست، باید آن را در مرکز خدمات کنسولی در لاهه قانونی کنید. باید هزینه ای پرداخت کنید. پس از این، سند خود را توسط کشوری که می خواهید از آن استفاده کنید قانونی کنید. سفارت یا کنسولگری کشور خارجی در هلند می تواند به شما بگوید که چگونه این کار انجام می شود.

بیشتر بدانید >>>   مهاجرت تحصیلی به هلند

نکاتی در مورد تحصیل با مدرک دیپلم هلند

اگر شما در خارج از هلند دیپلم گرفته اید و می خواهید در هلند تحصیل کنید. آنچه شما باید انجام دهید بستگی به این دارد که آیا قبلاً یک برنامه تحصیلی را انتخاب کرده اید یا خیر. اما اگر می دانید در برنامه تحصیلی دیپلم می خواهید در هلند ثبت نام کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

از وب سایت موسسه آموزشی مورد نظر خود دیدن کنید و شرایط پذیرش برای برنامه تحصیلی را جستجو کنید. اگر گفت موسسه مدرک شما را برای پذیرش کافی می داند، برای ثبت نام با موسسه تماس بگیرید. اگر نمی توانید اطلاعاتی در مورد دیپلم و پذیرش خود پیدا کنید:

وب سایت آنها را جستجو کنید تا بدانید کدام مدرک هلندی برای پذیرش در برنامه تحصیلی مورد نیاز است.

در سیستم های آموزشی، بررسی کنید که آیا ما مدرک شما را با این دیپلم هلندی مقایسه کرده ایم یا خیر.

اگر مدرک شما را با دیپلم هلندی مورد نظر مقایسه شد، برای ثبت نام با موسسه تماس بگیرید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام برنامه تحصیلی را می خواهید در هلند بگذرانید، می توانید از این طرح گام به گام برای کمک به تصمیم گیری استفاده کنید:

برای اطلاعات در مورد برنامه های تحصیلی هلندی به Studiekeuze 123 (به زبان هلندی) یا وب سایت های مؤسسات آموزشی هلندی مراجعه کنید.

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید اما می خواهید از قبل از سطح دیپلم خود مطلع شوید، 2 گزینه وجود دارد:

سطح دیپلم خود را در سیستم های آموزشی جستجو کنید.

اگر نمی توانید سطح دیپلم خود را پیدا کنید، می توانید از طریق IDW درخواست ارزیابی اعتبار کنید. وب سایت IDW نحوه درخواست برای یکی را توضیح می دهد. لطفا توجه داشته باشید: این رایگان نیست.

الزامات زبان و ویزا برای تحصیل دیپلم در هلند

قبل از اینکه بتوانید در هر مقطع تحصیلی در هلند تحصیل کنید، حداقل سطح مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز است، نه تنها برای برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی، بلکه گاهی اوقات برای کسانی که به زبان هلندی نیز تدریس می شوند. آزمون های اصلی پذیرفته شده انگلیسی عبارتند از:

آیلتس آکادمیک

تافل iBT

آکادمیک PTE

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی در هلند در جدول زیر اشاره شده است.

فرم درخواست ویزا تکمیل شدهپاسپورت معتبر
دو قطعه عکسشناسنامه
ریز نمرات تحصیلینامه رسمی از موسسه آکادمیک در هلند
طرح مطالعه کاملمدرک مالی برای کل دوره تحصیل (حدود 870 یورو در ماه)
بیمه مسافرتی و سلامتهزینه درخواست ویزا (174 یورو)
فتوکپی تمام مدارک اصلیتست سل (الزامی برای شهروندان برخی کشورها)

نکته دیگر در این بخش این است که معمولاً دانشگاه ها از طرف شما برای اجازه اقامت اقدام می کنند، اما هزینه این خدمات را دریافت می کنند. اجازه اقامت نقش یک ویزای تحصیلی را دارد و به شما امکان می دهد تمام مدت برنامه تحصیلی خود را در کشور بمانید. در صورت نیاز، VVR را می توان تا سه ماه دیگر به اضافه سال آماده سازی تمدید کرد. پس از ورود به هلند، باید در پایگاه داده های سوابق شخصی شهرداری در شهرداری محل زندگی خود ثبت نام کنید.

بیشتر بدانید >>>   کار ضمن تحصیل در هلند

دلایل تحصیل با مدرک دیپلم در هلند

نخستین نکته وجود طیف گسترده ای از برنامه های انگلیسی است و  مدارس و دانشگاه های هلند بیشترین تعداد برنامه های آموزش انگلیسی را در قاره اروپا ارائه می دهند. حدود 2000 برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. همچنین، 95% هلندی ها انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین برقراری ارتباط در زندگی روزمره آسان است. از سوی دیگر کیفیت آموزش عالی هلند به خوبی شناخته شده است. هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای انگلیسی زبان است. همچنین، فرصت های بورسیه تحصیلی زیادی بعد از اتمام دیپلم شما وجود دارد. از سوی دیگر سبک تدریس هلندی تعاملی و دانش آموز محور است. شما مهارت های ارزشمندی مانند تجزیه و تحلیل را توسعه خواهید داد.

جامعه هلندی متنوع و فراگیر است. این به شدت با فرهنگ های دیگر، جامعه تجاری و جهان مرتبط است. هلندی‌ها ذهنی باز و مستقیم دارند، بنابراین ملاقات با آنها و تبادل نظر آسان است. نکته دیگر هلند مکانی عالی برای زندگی است و  هلند بر اساس شاخص صلح جهانی 2018 یکی از امن ترین کشورهای جهان است و جزو 10 کشور برتر جهان است. درباره استاندارد خوب زندگی هلندی در شاخص زندگی بهتر OECD بیشتر بخوانید. علاوه بر این هلند دارای تاریخ غنی با شهرهای تاریخی و بالاترین تراکم موزه در جهان است و می توانید با زیباترین مکان های هلند آشنا شوید. همچنین هلند دروازه اروپاست! فقط در سه ساعت می توانید در پاریس باشید. لندن و برلین فقط پنج یا شش ساعت با قطار فاصله دارند.

در شکل زیر، شرکت های قابل کار برای افراد داری دیپلم در هلند اشاره شده است.

سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالب مختلفی برای پیشرفت تحصیلی شما پس از اخذ مدرک دیپلم طرح نموده که شما می توانید به مطالعه مقالات مرتبط با هلند بپردازید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید >>>   ویزای همراه هلند
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها