نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

کار پس از تحصیل در فنلاند

کار پس از تحصیل در فنلاند
کار پس از تحصیل در فنلاند

در مقاله پیش رو به کار پس از تحصیل در فنلاند می پردازیم. با توجه به دانشگاه های برتر فنلاند، متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد. همانطور که می دانید تحصیل در فنلاند برای دانشجویان بین المللی با داشتن ویزای دانشجویی امکان پذیر است. فارغ التحصیلان در این کشور برای کار پس از تحصیل در فنلاند باید مجوز کار و اقامت جداگانه دریافت کنند. از طرفی این موضوع به مدت زمان اقامت آن ها بستگی دارد. اما بعد از اخذ مجوز کار مربوطه مجاز به کار پس از تحصیل در فنلاند می باشند. با مطالعه مقاله زیر، می توانید اطلاعات بیشتری در این باره به دست بیاورید. لازم به ذکر می باشد، این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پردازش شده و به متقاضیان کار پس از تحصیل در فنلاند، ارائه می گردد.

تحصیل بدون مدرک زبان فنلاند

قوانین جدید برای کار پس از تحصیل در فنلاند

در آینده، دانشجویان بین المللی اجازه اقامت مستمر را در طول مدت تحصیل خود دریافت خواهند کرد که اقامت آن ها را پس از فارغ التحصیلی در کشور آسان تر می کند. خانواده های دانشجویان نیز می توانند مجوزهای مستمر دریافت کنند. تعداد ساعاتی که دانشجویان می توانند در حین مطالعه کار کنند از 25 ساعت به 30 ساعت در هفته می رسد. دانشجویان بین المللی اکنون می توانند به مدت 2 سال جهت کار پس از تحصیل در فنلاند به دنبال شغل بگردند. (از 1 سال به 2 سال تغییر کرد)

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه فنلاند

فنلاند فرصت های کاری را برای دانشجویان بین المللی گسترش داده است و اقامت فارغ التحصیلان در این کشور را برای ادامه شغل و مهاجرت آسان کرده است. اصلاحات جدید دولت، که در 15 آوریل 2022 عملی شد، امتیاز رقابتی جدیدی را برای معلمان فنلاندی که در بازارهای غیر اتحادیه اروپا استخدام می کنند، فراهم می کند. پردازش فوری ویزا، رقم بالای تایید ویزا، و رتبه ‌بندی پیوسته فنلاند در ملاک های کیفیت زندگی، دلایل دیگری هستند که دانشجویان بین ‌المللی برای تحصیل به این کشور جذب می شوند. نمودار زیر نرخ بیکاری در فنلاند را نمایش می دهد:

مجوز اقامت برای کار پس از تحصیل در فنلاند

برای اقامت و کار پس از تحصیل در فنلاند، مجوز جداگانه مورد نیاز است. 2 نوع مجوز کار و اقامت برای دانشجویان بین المللی که در فنلاند اقامت دارند، وجود دارد که می توانند به موارد زیر مراجعه کنند:

نوع اول، برای جستجوی کار پس از تحصیل در فنلاند، همانطور که از نامش پیداست، برای دانشجویانی است که پس از پایان تحصیلات خود مایلند در فنلاند بمانند و اکنون به دنبال یافتن شغل هستند. برای یافتن یک شغل در فنلاند مدت اعتبار این مجوز حداکثر 1 سال بوده و پس از اخذ مجوز یک بار دیگر قابل تمدید نمی باشد. دانشجویانی که نمی توانند کار پیدا کنند باید به کشور خود بازگردند. با این حال، 1 سال برای اکثر دانشجویان برای یافتن شغل در فنلاند کافی است. فرض بر این است که به زودی مقررات مربوط به اقامت مجدد تغییر خواهد کرد و این احتمال وجود دارد که دانشجویان حداکثر تا 2 سال اجازه اقامت داشته باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل در فنلاند - شرایط کار دانشجویی

نوع دوم: برای دانشجویانی است که قبل از انقضای مجوز قبلی خود در کشور شغل پیدا کرده اند. قبل از انقضای آن، دانشجویان می‌توانند برای اجازه اقامت در فنلاند، تا زمانی که دوره کار، یا 4 سال، هر کدام کوتاه ‌ترین زمان باشد، درخواست دهند. دانشجویان باید قبل از انقضای مجوز دانشجویی خود در فنلاند، درخواست برای اجازه اقامت را آغاز کنند، زیرا زمان پردازش مجوز اقامت می تواند بین 30 تا 150 روز باشد. دانشجویان برای درخواست در مقامات محلی فنلاند که توسط خدمات مهاجرت فنلاند تعیین شده اند، به ارائه اسناد و مدارکی نیاز دارند.

اسناد لازم برای مجوز کار پس از تحصیل در فنلاند

در اینجا برخی از اسنادی که برای اجازه کار پس از تحصیل در فنلاند و اقامت در این کشور نیاز دارید، آمده است:

  • یک پاسپورت معتبر
  • عکس به اندازه عکس پاسپورت
  • گواهینامه های قبلی و آخرین مدرک
  • اثبات وجوه: €560 (یورو) در ماه
  • فتوکپی مدارک مورد نیاز

طبق اداره مهاجرت فنلاند، برای اقامت دائم فنلاند، فرد باید به مدت 4 سال متوالی با مجوز اقامت فنلاند در این کشور بماند. علاوه بر این، شما باید قبل از انقضای مجوز اقامت خود در فنلاند، برای اقامت دائم درخواست دهید، اما نه قبل از 3 ماه انقضا.

کار پس از تحصیل در فنلاند با مدرک کارشناسی

انتخاب رشته مناسب برای تحصیل، اولین قدم برای کار پس از تحصیل در فنلاند و اقامت در این کشور خواهد بود. در این قسمت به تعدادی از مشاغل محبوب دارندگان مدرک کارشناسی در فنلاند اشاره می کنیم:

مهندسی فناوری اطلاعات: غیرقابل انکار است که مهندسی فناوری اطلاعات یک رشته محبوب در سراسر جهان است. فنلاند با توسعه سریع و فناوری های پیشرفته خود حتی بیش از هر زمان دیگری برای استعدادهای متخصص در زمینه فناوری اطلاعات تقاضا دارد. دانشجویانی که در رشته IT فارغ‌ التحصیل می‌شوند، می‌توانند طیف وسیعی از انتخاب ‌ها را از شرکت ‌های بزرگ بین‌المللی مشهور داشته باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در فنلاند

حوزه کسب و کار: با رشد روز افزون شرکت های نوپا در فنلاند تحت حمایت دولت، استعدادهای تجاری نیز برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی به کمک نیاز دارند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در فنلاند، پس زمینه بین فرهنگی یک مزیت رقابتی در هنگام جستجوی کار در یک شرکت بین المللی در فنلاند است. بنابراین، کسب و کار می تواند انتخاب خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد که علاقه زیادی به زمینه کسب و کار یا حتی راه اندازی کسب و کار خود دارند.

مراقبت های بهداشتی: فنلاند با استانداردهای زندگی پیشرفته و بالا یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی را در اروپا دارد. علاوه بر خدمات سنتی مراقبت های بهداشتی مانند پرستاری، صنعت رو به رشدی نیز در فناوری رفاه وجود دارد که شامل خدمات اجتماعی و مراقبت های بهداشتی به طور خلاصه می شود. مطالعه مربوط به مراقبت های بهداشتی در فنلاند امروزه بیشتر بر راه حل های نوآورانه، همکاری های چند رشته ای و بین المللی متمرکز است.

متقاضیان تحصیل و کار پس از تحصیل در فنلاند می توانند از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

منابع: https://monitor.icef.com/2022/04/finland-makes-it-easier-for-international-students-to-work-and-stay/

https://www.jeduka.com/articles-updates/finland/stay-back-and-post-study-work-permit-in-finland#:~:text=For%20the%20Stay%20Back%20and,Basis%20of%20Employment%20in%20Finland

https://www.glassdoor.com/Job/finland-graduate-program-jobs-SRCH_IL.0,7_IN79_KO8,24.htm

[instagram-feed feed=13]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   10 شغل پردرآمد در فنلاند - شغل های پولساز
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا