نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

چگونه در کانادا باید پرستار شد؟

پرستاران در کانادا با عنوان Registered Nurse یکی از رشته های شغلی با تقاضای بالا می باشد که متقاضیان از این طریق می توانند اخذ اقامت دائم (PR) کانادا را برای خود و خانواده همراهشان تضمین کنند. باید به این نکته نیز توجه داشت که فرآیند پرستار شدن در کانادا نیز از استانی به استان دیگر متفاوت است. شغل پرستاری یکی از مشاغل مورد نیاز بازار کار کانادا است که تقریبا 100% فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی کانادا و نیز دانش آموختگان خارجی جذب بازار کار این رشته می شوند.

به همین دلیل شغل پرستاری از مشاغل پر طرفدار در بین متخصصان دانشگاهی جهت مهاجرت به کانادا محسوب می شود. اما برای انجام کار پرستاری در کشور کانادا شرایط و الزاماتی لازم است که افراد باید در فکر تامین آنها باشند. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به تشریح کاملی از شرایط و الزامات کار پرستاری در کانادا 2020 می پردازند.

پرستاران در کانادا
پرستاران در کانادا

مهاجرت به کانادا با سیستم startup

سوالات مکرر درباب پرستاران در کانادا

شغل پرستاری در کانادا از جمله مشاغل پر متقاضی در سراسر این کشور محسوب می شود که بازار کار خوب و شرایط کاری مناسب دست به دست هم داده و باعث جذب پرستاران خارجی از سراسر دنیا به سوی کانادا می گردد. اما برخی از سوالات کلیدی پرستاران جهت مهاجرت به کانادا و پاسخ های مربوطه عبارتند از:

  • آیا می توان در سال 2020 به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت نمود؟بله، به پرستاران در کانادا نیاز شدیدی وجود دارد و در لیست مشاغل ملی کانادا (NOC) با کد شغلی 3012 مشخص است. پرستاران ماهر صلاحیت اخذ اقامت دائمی (PR) کانادا را تحت برنامه مهاجرت کارگر فدرال ماهر هم در سطح فدرال و هم داوطلب استانی دارند.
  • چگونه می توان در کانادا پرستار شد؟ برای این منظور شما به عنوان پرستار خارجی باید چند مرحله ساده را طی کنید. ابتداء هر انجمن استانی را جستجو کنید. خودتان ارزیابی و برای استان مورد نظر درخواست دهید. زمانیکه ویزای موقتی برایتان صادر شد، می توانید برای آزمون مجوز شورای ملی پرستاری (NCLEX) درخواست دهید.
  • میانگین درآمد پرستاران مجوز دار (RN) در کانادا چقدر است؟ بر اساس گزارشات موثق دولتی، میانگین درآمد سالیانه پرستاران مجوز دار در کانادا در حدود $75,680 (دلار) می باشد.
  • به چند طریق می توان به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کرد؟ به 3 روش برنامه اسکیل ورکر کبک (QSW)، ویزای کار کانادا و نیز اقامت دائم کانادا از طریق برنامه سابقه کار کانادایی (CEC) و برنامه داوطلب استانی (PNP) می توان به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کرد.
بیشتر بدانید <>>>>   پرستاری در کانادا و میزان درآمد میانگین

چگونه در کانادا باید پرستار شد؟

به منظور کسب صلاحیت مهاجرتی، پرستار بایستی حداقل یک سال سابقه کاری در رشته مربوطه را داشته و نیز پرونده اکسپرس اینترای فعالی داشته باشد. کلیه پرستارانی که مایل مهاجرت به کانادا می باشند بایستی در جریان باشند که آنها برای انجام کار پرستاری نیازمند اخذ مجوز رسمی می باشند. بنابراین  شرط کسب صلاحیت کاری پرستاری نیز مستلزم دریافت مجوز کار می باشد. شرایط کار پرستاری از یک استان به استان دیگر متفاوت است. با این حساب،  شرایط کار به عنوان یک پرستار مجوز دار در کانادا 2020 از این قرار می باشد:

  • برای شروع فرآیند کار پرستاری در اونتاریو،  شما بایستی در کالج پرستاران اونتاریو (CNO) ثبت نام و در آزمون پرستاری آنلاین قبول شوید.
  • در کبک کلیه داوطلبان مهاجرتی می بایست در سامانه Ordre des infirmieres et infirmiers du Quebec  یا (OIIQ) ثبت درخواست کنند. بسته به شرایط هر متقاضی ممکن است علاوه بر اخذ آزمون پرستاری از متقاضیان تست مهارت زبان فرانسوی نیز گرفته شود.
  • پس از اخذ مدرک لیسانس پرستاری در دانشگاه های کانادایی، برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبتی در کانادا متقاضیان بایستی در آزمون مجوز شورای ملی پرستاری (NCLEX) شرکت جسته و در این آزمون قبول شوند.
  • پس از قبولی در آزمون مذکور و اخذ مجوز کار پرستاری، شما بایستی در انجمن پرستاران کانادا (CAN) یا شورای نظارت بر کار پرستاران کانادایی (CCPNR) ثبت نام نمایید تا پروسه پرستاری برایتان تکمیل شود.

شرایط شرکت در آزمون پرستاری در کانادا

داشتن مدرک لیسانس پرستاری شرط اولیه اما شرط آخر انجام کار پرستاری در کانادا نمی باشد. به منظور کار به عنوان پرستار مجوز دار در کانادا، شما بعد از معادلسازی مدرک کارشناسی خود ملزم به گذراندن آزمون مجوز شورای ملی پرستاری (NCLEX) کانادا می باشید. هر هیئت نظارتی یا هیئت پرستاری در کانادا دارای شرایط خاص خود برای اعضایی می باشد که خواستار شرکت در آزمون NCLEX می باشند. به هنگام آمادگی برای درخواست شرکت در آزمون، شما بایستی به نکات و موارد ذیل رسیدگی نمائید:

  • شما باید هزینه اخذ مجوز یا هزینه ثبت نام خود را به ضمیمه فرم درخواستتان ارسال نمایید. این هزینه بسته به شرایط هیئت نظارتی یا هیئت پرستاری ممکن است متفاوت باشد.
  • پس از تکمیل درخواست خود، می توانید برای ثبت نام آزمون به سایت http://www.pearsonvue.com/nclex مراجعه نمایید. شما برای ثبت نام تلفنی همچنین می توانید با شماره تماس 866-496-2539 تماس بگیرید.
  • علاوه بر هزینه اخذ مجوز/ ثبت نام، شما باید هزینه ثبت نام آزمون به مبلغ $360 CAD (دلار کانادایی) را نیز پرداخت نمائید تا پروسه ثبت نام آزمونتان بدین سان تکمیل شود.
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشکان عمومی به کانادا

نحوه کاریابی پرستاری در کانادا

پس از ثبت نام و اخذ مجوز کار پرستاری در کانادا، مرحله بعدی یافتن پیشنهاد کاری در کشور کانادا است. برای این منظور، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه و داشتن یک رزومه (CV) قوی از جمله ملزومات اصلی محسوب می شود. اما برای جستجوی پیشنهاد کار پرستاری در کانادا شما می توانید از گزینه ها و ابزارهای مختلف کاریابی استفاده کنید. اما برای اخذ نتایج سریع و آسان می توانید از جستجو در وب سایت های کاریابی تخصصی در کانادا بهره مند شوید:

  • وب سایت بانک مشاغل دولت فدرال کانادا: www.jobbank.gc.ca/home-eng.do?lang=eng
  • وب سایت مشاغل پرستاری انجمن پرستاران مجوز دار اونتاریو: www.rncareers.ca/rncareers/index.htm
  • وب سایت جستجوی مشاغل در کانادا: www. Canadavisa.com/canad-job-search-tool.html

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شما برای کار پرستاری در کلیه استان های کانادا به استثنای استان کبک نخست بایستی مراحلی را برای اخذ ویزای کار کانادا طی کنید. برای اطلاع از این مراحل می توانید به وب سایت www.ncsbn.org/contact-bon.htm مراجعه نمایید. اما دو شرط اساسی شرکت در آزمون مجوز پرستاری شورای ملی (NCLEX) و ثبت نام در هیئت های پرستاری کانادا (CAN ) بخش از پروسه معادلسازی مدرکتان محسوب می شود. اما برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار،  شما سه مسیر مهاجرتی پیش روی دارید:

شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا 2020
روش ها نوع برنامه امتیاز لازم
روش اول (نوع اقامت: دائم) برنامه کارگر ماهر کبک (QSW) حداقل 50 امتیاز برای متقاضی اصلی و حداقل 59 برای متقاضی و همسرش
روش دوم (نوع اقامت: موقت) برنامه ویزای کار کانادا
روش سوم (نوع اقامت: دائم) برنامه دسته سابقه کار کانادایی (CEC) و برنامه داوطلب استانی (PNP) تحت سیستم اکسپرس اینترای فدرال کانادا حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز کل

از بین این برنامه های مهاجرتی، برنامه CEC یا سابقه کار کانادایی می تواند بهترین و آسانترین روش اخذ اقامت دائم (PR) کانادا محسوب گردد. از شرایط ثبت نام در این برنامه مهاجرتی می توان به داشتن حداقل یک سال سابقه کار پرستاری در کانادا و نیز ارائه مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی مطابق ارزیابی معیار زبان کانادایی (CLB) اشاره نمود. جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامت دائم کانادا با برنامه های سه گانه اکسپرس اینترای کانادا با کاشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل PHD در کانادا

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت دندانپزشکان به کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

1 دیدگاه دربارهٔ «چگونه در کانادا باید پرستار شد؟»

  1. بازتاب: کانادا :حقایق خواندنی و جالب درباره کانادا | کانادا در لغت یعنی روستا | مهاجرت به کانادا با ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا