نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ویزای دانشجویی کانادا همسر

ویزای دانشجویی کانادا همسر
ویزای دانشجویی کانادا همسر

از طریق ویزای دانشجویی کانادا همسر می شود بر اساس شرایط و هدف همسر برای ورود به کانادا انواع ویزای کار، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی را تقاضا کرد.

در این مقاله، شما با مفاهیم مختلفی مخصوصا، مفاهیم ویزای اقامت موقتی (TRV) و روادید کار آزاد و روادید کانادا برای همسرو شرایط و مدارک درخواست آن برای همسر آشنا خواهید شد. امیدواریم نگارش حاضر که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است، مورد توجه تان قرار گیرد.

بدنیا آوردن بچه در کانادا

بررسی همه جانبه ویزای دانشجویی کانادا همسر

ما در این نگارش، موضوع مهم ” ویزای دانشجویی کانادا همسر ”  را بررسی می کنیم و راههای اخذ ویزا برای همسر دارنده ویزای تحصیلی کانادا را با توضیحات کامل بیان می کنیم. بسیاری از دانشجویانی که برای تحصیل به کانادا می آیند، وابستگانی دارند که امیدوارند آنها را همراه خودشان به کانادا بیاورند. ویزای دانشجویی کانادا همسر این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند.

بررسی لیست وار موضوعاتی که در این مورد به آنها خواهیم پرداخت :

  • مروری بر شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • تعریف وابستگان بر طبق نظر IRCC
  • راههای اخذ روادید کانادا برای همسر
  • روادید کار همسر
  • پروسه درخواست روادید کار همسر
  • خلاصه فرآیند درخواست روادید کار آزاد

مروری بر شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

زمانی که شما پیشنهاد پذیرش تان تان و نامه اکسپت تان را از دانشگاه های کانادایی دریافت کردید، شما بایستی برای تحصیل در کانادا، روادید تحصیلی و برای ورود و اقامت در کانادا ویزای مهاجرتی اخذ نمایید. به عبارتی می توان گفت که روادید تحصیلی کانادا اصلا ویزا نیست و به شما فقط اجازه تحصیل در کانادا را می دهد و نه اجازه ورود و اقامت در کانادا. پس از نظر قوانین مهاجرتی کانادا شما برای ورود و اقامت در کانادا به ویزای اقامت موقتی (TRV ) یا مجوز سفر الکترونیک (eTA)نیازمندید.

بیشتر بدانید <>>>>   رشته حقوق در کانادا

ویزای اقامت موقتی یا TRV برچسبی است که بر روی پاسپورت تان الصاق می شود. این نوع ویزا می توان به صورت تک- ورود یا چند- ورود باشد. اما، مجوز سفر الکترونیک یا eTA به طور اتوماتیکی به پاسپورت تان تعلق می گیرد و به هنگام تکمیل درخواست آنلاین، شما آنرا در قالب ایمیل تاییدی دریافت خواهید کرد.

تعریف وابستگان بر طبق نظر IRCC

یکی از امتیازات ویژه ویزای دانشجویی کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل در کانادا، امکان به همراه آوردن وابستگان درجه یک به کانادا می باشد. پس، شما می توانید ترتیبی اتخاذ کنید که خانواده تان ( یعنی، همسر یا نامزدتان و وابستگان دیگر) همراه شما به کانادا مسافرت کنند. اما توجه کنید که اداره مهاجرت، پناهنگی و تابعیت کانادا (IRCC) والدین، برادر و خواهر و مادر بزرگ و پدر بزرگ را به عنوان وابستگان شخص تعریف نمی کند.

اداره مهاجرت، پناهنگی و تابعیت کانادا IRCC  در واقع وابستگان را همسر/ یا نامزد و فرزندان شخص تعریف می کند. پس شما می توانید از طریق ویزای دانشجویی کانادا همسر برای به همراه آوردن همسرتان به کانادا اقدام نمایید. ما در بخش های زیر راجع به راههای ممکن به همراه آوردن همسر به کانادا بیشتر توضیح می دهیم.

راههای اخذ روادید کانادا برای همسر

اگر شما دانشجوی در حال تحصیل در کانادا هستید، شما با استفاده از ویزای دانشجویی کانادا همسر به سادگی می توانید از طریق یکی از روش های زیر برای همسرتان ویزای کانادا را درخواست داده و او را به کانادا بیاورید. ما در ادامه بحث به بررسی بیشتر این گزینه ها مخصوصا، گزینه روادید کار آزاد کانادا می پردازیم. روادید کار آزاد کانادا به دلیل امتیازات ویژه ی که نسبت به سایر ویزاهای همسر دارد، بیشتر مورد توجه متقاضیان است

بیشتر بدانید <>>>>   ریجکت ویزای کانادا
ویزاهای مشمول همسر با توجه به ویزای دانشجویی کانادا همسر
روش هدف از مسافرت نوع روادید در دسترس برای همسر شرایط ویزا
1 کار روادید کار آزاد کانادا اخذ روادید بدون محدودیت نسبت به پیشنهاد کار از کارفرمایی.مدت اعتبار ویزا مشروط به مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا همسر می باشد.
2 بازدید روادید توریستی کانادا اخذ ویزای توریستی به جای ویزای کار ممکن است و گزینه تبدیل وضعیت به ویزای کار در کانادا مهیاست.
3 تحصیل روادید دانشجویی کانادا منوط به پذیرش از موسسات آموزش عالی کانادا و اخذ نامه پذیرش.

روادید کار همسر

اگر شما دانشجوی خارجی در حال تحصیل تمام وقت در کانادا هستید و دارای ویزای تحصیلی کانادا می باشید، همسرتان می تواند روادید کار آزاد کانادا را درخواست کند. با اخذ روادید کار آزاد کانادا، همزمان با تحصیل تان همسرتان می تواند در کانادا کار تمام وقت داخل و خارج از پردیس انجام دهد. همسرتان این نوع روادید را می تواند قبل یا بعد از ورودش به کانادا درخواست دهد. با این روادید، نیازی به پیشنهاد کار نیست و مدت اعتبارش درست مشابه مدت اعتبار روادید دانشجویی تان می باشد.

در ادامه علاوه بر درخواست روادید کار آزاد کانادا، همسرتان برای ورود به کانادا و اقامت در این کشور نیازمند ویزای اقامت موقتی (TRV) می باشد. پس، با ویزای اقامت موقت کانادا همسرتان به راحتی می تواند به کانادا مسافرت کند و درخواست ویزای کار دهد. در خقیقت، همسرتان با روادید کار تا مدتی که شما در کانادا تحصیل می کنید می تواند در این کشور کار کرده و کسب درآمد بکند.

پروسه درخواست روادید کار همسر

با این توضیح، ما شما را با جزئیات فرآیند درخواست آنلاین روادید کار همسر از داخل کانادا و از طریق وب سایت IRCC آشنا می کنیم:

  • UCI چیست؟ UCI  نشان دهنده ” شناساگر مشتری خاص “، همچنین موسوم به Client ID می باشد. UCI یک شماره هشت رقمی است که بر روی روادید تحصیلی و یا روادید کار نشان داده می شود.
  • انتخاب نوع روادید کار : اغلب همسرها بایستی گزینه a work permit with a new employer را انتخاب می کنند.
  • نحوه تکمیل فیلد آدرس پستی: “Street no” در واقع شماره اصلی در خارج از ساختمان است. “Street name” نیز شامل شماره خیابان مجاورتان است.
  • شماره مدرک چیست؟ شماره مدرک بر روی مدارک مهاجرتی رسمی مثل روادیدهای تحصیلی نشان داده می شود. این شماره معمولا با جوهر مشکی به صورت یک حرف ( F برای روادیدهای تحصیلی) چاپ شده و پس از آن 9 شماره بعدی می آید.
بیشتر بدانید <>>>>   دکترا در کانادا چگونه است ؟

نحوه تکمیل جزئیات بخش کارفرمای احتمالی، درصورتی که شغلی ندارید. با اینکه شما نیازی به پیشنهاد کاری برای درخواست روادید کار همسر ندارید، ولی لازم است که این بخش را پر کنید. لازم نیست که پیشنهاد استخدام را ضمیمه کنید.

  • نحوه تکمیل بخش استخدام: اگر شما کاری ندارید، ممکن است برای توصیف وضعیت فعلی تان گزینه ی accompanying spouse/partner، را کلیک کنید.
  • نحوه پاسخگویی به مدت کار مورد انتظار را از تاریخ امروز تا تاریخ انقضای روادید تحصیلی همسرتان بنویسید.
  • نحوه پاسخگویی به سوال 2(C) اطلاعات پس زمینه یی: آیا قبلا به کانادا مسافرت کرده و در این کشور مقیم بوده اید؟ اگر شما روادید تحصیلی، ویزای اقامت موقتی (TRV) و یا روادید کاری را درخواست داده ید، شما بایستی با پاسخ Yes به IRCC گزارش دهید والا No را انتخاب نمایید.

خلاصه فرآیند درخواست روادید کار آزاد

شما برای  اخذ روادید کار آزاد همسرتان ابتدا بایستی ویزای اقامت موقتی (TRV ) را جهت ورود به کانادا درخواست دهید. سپس، بعد از ورود به کانادا به عنوان توریست نسبت به اخذ روادید کار آزاد کانادا اقدام نمایید. فرآیند درخواست به صورت آنلاین با هزینه $255 دلار بوده و شامل ارسال مدارک اسکن شده زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست IMM 5710؛
  • کپی روادید تحصیلی کانادا دانشجو ؛
  • کپی روادید کار/ تحصیلی همسر، ویزای توریستی همسر؛
  • نامه پذیرش یا نامه ثیت نام از دانشگاه مربوطه؛
  • کپی مدرک تمکن مالی؛
  • کپی گواهی ازدواجتان؛
  • کپی پاسپورت همسرتان.

بطور خلاصه، هدف از درخواست روادید کار آزاد کانادا در واقع اسپانسری همسرتان از طریق ویزای دانشجویی کانادا همسر جهت اقامت در کانادا می باشد. کارشناسان و وکلای حرفه ی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت طرف قرارداد با وکلای رسمی مهاجرت کانادا   ICCRC و با سالها تجربه موفق در زمینه اخذ انواع ویزاهای مهاجرتی- اقامتی کانادا، افتخار این را دارند که در کلیه مراحل مشاوره و اخذ ویزای کانادا در خدمت هموطنان عزیز باشند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   فرق ویزای تحصیلی و استادی پرمیت
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=15]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا