نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد
ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد


به طور کلی، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان حدود 11 تا 15 هفته است. این مدت زمان از زمان دریافت درخواست توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) شروع می شود و با صدور ویزا به پایان می رسد.

البته این مدت زمان ممکن است بسته به شرایط متقاضی متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر پرونده متقاضی دارای نقص باشد، ممکن است IRCC درخواست مدارک تکمیلی کند. در این صورت، مدت زمان صدور ویزا افزایش می یابد.

علاوه بر این، اگر متقاضی نیاز به مصاحبه داشته باشد، مدت زمان صدور ویزا بیشتر خواهد شد.

بنابراین، برای اینکه بتوانید به موقع برای تحصیل در کانادا اقدام کنید، بهتر است حداقل 6 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی، درخواست ویزای تحصیلی خود را ارائه دهید.

مزایای تحصیل در کانادا

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟؟؟

ما به طور اختصاصی به مدت زمان رسیدگی به درخواست هموطنان ایرانی جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا می پردازیم. اصولا، مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی کانادا بسته به کشور متقاضی اقامت متغییر میباشد. اما، زمان های رسیدگی به ویزای تحصیلی کانادا می تواند از 2 هفته تا 20 هفته، آن هم بسته به تعداد درخواست های دریافتی توسط IRCC و اداره رسیدگی کننده به درخواست ویزا متغییر باشد.

این مختصری بود از انجه باید می دانستید اما در ادامه وارد جزییات بیشتری خواهیم شد که شاید بتواند کمک بیشتری کند.

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

معرفی ویزای تحصیلی کانادا

شاید در ابتداء برای دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا این سوال مطرح شود که ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ ویزای تحصیلی کانادا مدرکی است که به شهروندان خارجی امکان تحصیل در موسسات آموزشی معین (DLI) را در بازه زمانی مشخص فراهم می کند. اکثر شهروندان خارجی از جمله شهروندان ایرانی جهت تحصیل در کانادا نیازمند ویزای تحصیلی کانادا می باشند. مطمئن شوید که قبل از درخواستتان، کلیه مدارک مورد نیازتان را در اختیار دارید.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان

شما بایستی قبل ز مسافرت تان به کانادا، درخواست ویزای تحصیلی تان را ارائه دهید. هزینه درخواست ویزای تحصیلی نیز درحدود 150 دلار می باشد. لازم به ذکر است که مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا همان مدت برنامه تحصیلی تان به اضافه 90 روز اضافی جهت آمادگی برای خروج از کانادا می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز

شما برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا ، پس از اینکه مطمئن شدید صلاحیت و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید، بایستی مدارک لازم زیر را به همراه فرم درخواست تکمیلی به سایت اداره مهاجرت، ناهندگی و تابعیت کانادا IRCC ارائه دهید:

  • کپی نامه پذیرش از یک DLI؛
  • کپی پاسپورت تان؛
  • ü      2 قطعه عکس پاسپورتی؛
  • کپی تاییدیه معاینه پزشکی تان؛
  • مدرک سوء پیشینه کیفری؛
  • مدرک اثبات تمکن مالی جهت پوشش هزینه های زندگی و تحصیل از طریق مدرک صورت حساب بانکی، گواهی سرمایه گذاری ضمانت دار (GIC) $ 10000 منتشره توسط موسسه مالی کانادا و …
  • رسید پرداخت شهریه حداقل سال اول ؛
  • تحویل مدرک آزمون زبان با حداقل نمره 6 برای آزمون IELTS  و نمره 7 برای  آزمون زبان فرانسوی Test d’évaluation de français .

ملاحظات مربوط به مدت اقامت

ویزای تحصیلی تان در کانادا معمولا تا پایان تحصیلاتتان در این کشور اعتبار دارد. پس از آن، شما 90 روز وقت دارید که برای ترک کانادا آماده شوید. اگر شما دوره تحصیلی تان را قبل از مدت زمان مشخص شده در ویزای تحصیلی تمام نکرده ید، شما بایستی درخواست تمدید دهید.

یادآوری می شود که اگر دانشگاه یا موسسه آموزشی مربوطه از شما بخواهد قبل از پذیرش نهایی تان در برنامه اصلی در دوره های آمادگی شرکت کنید ( پذیرش مشروط)، IRCC صرفا روادید تحصیلی تان را به مدت همان دوره ها صادر می کند. وقتی که شما در برنامه اصلی پذیرفته شدید، حالا شما می توانید در داخل کانادا درخواست تمدید اقامت تان را به IRCC ارائه دهید.

بیشتر بدانید <>>>>   دکترا در کانادا چگونه است ؟

مسافرت به خارج همزمان با تحصیل

آیا شما می توانید همزمان با تحصیل به ایران برگردید؟ بله، اگر شما قصد خروج از کانادا در طول تعطیلات زمانبندی شده ( همانند تعطیلات تابستان، یا تعطیلات زمستان و بهار ) را دارید، شما ممکن است هنگام برگشت به کانادا به ارائه مدرک ثبت نام در دانشگاه تان نیاز داشته باشید. اگر شما به کانادا با؛

  • یک ویزا می آیید، شما بایستی از اعتبار ویزای تان  مطلع باشید؛
  • یک مجوز سفر الکترونیکی (eTA) می آیید، و شما از طریق هوایی خارج شده و بر می گردید، شما همچنین بایستی از مدت اعتباز مجوزتان باخبر باشید.

نکته پایانی اینکه، روادید تحصیلی تان ویزا نیست!  آن به شما امکان تحصیل، زندگی و کار ضمن تحصیل در کانادا را می دهد اما به شما اجازه ورود به کانادا را نمی دهد. پس، شما برای ورود به کانادا ممکن است به یک ویزای اقامت موقتی ( همانند ویزای توریستی) یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) نیاز داشته باشید.

تعریف زمان رسیدگی

زمان رسیدگی یا Processing Time  از روزی شروع می شود که اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا ( IRCC) درخواستی را دریافت می کند و با تصمیم گیری نهایی نیز به پایان می رسد. در 31 جولای 2018، IRCC شیوه برآورد زمان های رسیدگی برای متقاضیان اقامت موقتی و دائمی کانادا را تغییر داد. ” ابزار رسیدگی مهاجرت کانادا ” این تغییرات را نشان می دهد. بر این اساس، اینکه ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد، به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • نوع درخواست تحویل داده شده؛
  • آیا درخواست تکمیل شده است یا خیر؛
  • ü       IRCC انتظار دارد با چه سرعتی درخواست ها در سیستم رسیدگی شود؛
  • اطلاعات متقاضیان ویزا چگونه به آسانی می تواند تایید شود؛
  • چقدر طول می کشد که متقاضیان ویزا به هر درخواست یا موضوعاتی پاسخ دهند؛
  • فاکتورهای دیگر.

مدت زمان رسیدگی به درخواست ایرانیان

زمان های رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. معمولا زمان رسییدگی به نوع درخواستی که شما تحویل می دهید، و اداره یی که آن درخواست را پذیرش می کند، بستگی دارد. در این زمینه، IRCC زمان رسیدگی به درخواست های تحویلی ایرانیان را تعیین کرده است. همانطوریکه در شکل زیر نیز مشاهده می شود نوع ویزای تحصیلی کانادا برای متقاضیان ایرانی از نوع اقامت موقتی و مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی ایرانیان تا 7 هفته می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   نکاتی برای دانشجوی مهاجر کانادا

اما نکته ی که بایستی در اینجا یادآوری شود این است که شما برای درخواست ویزای تحصیلی ممکن است که به ارائه اطلاعات بیومتریک همراه با درخواست تان نیاز داشته باشید. پس توجه کنید که  زمان رسیدگی 7 هفته ی شامل موارد زیر نمی باشد:

  • زمانی که طول می کشد تا درخواست بین مرکز درخواست ویزا VAC و اداره مهاجرت کانادا IRCC ارسال شود.
  • زمانی که شما نیاز دارید تا اطلاعات بیومتریک تان را ارائه دهید.

رسیدگی سریعتر با برنامه    Student Direct Stream

برنامه Student Direct Stream ، برنامه طراحی شده توسط IRCC برای تسریع در زمان رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی کانادا می باشد. از 30 آوریل 2019 این برنامه به صورت آنلاین  به دانشجویان متقاضی ارائه خدمت می کند. از طریق برنامه Student Direct Stream، شما به راحتی و به سرعت می توانید درخواست خود را تحویل و رسیدگی به درخواست تان را تسریع نمایید.

در پایان، همانطوریکه در مطالب فوق نیز به صورت مبسوطی بیان گردید ما با ارائه توضیحات کامل در خصوص زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی تان به سوال ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟ پاسخ دادیم. زمان رسیدگی به درخواست ها با توجه به نوع درخواست، تکمیل بودن درخواست، کشور درخواست دهنده و عوامل دیگر متفاوت است. اما، زمان رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی هموطنان ایرانی در کانادا، ماکسیمم 7 هفته طول می کشد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارنامه ی درخشان درخصوص اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای هموطنان عزیز، همواره پیشرو در ارائه خدمات مشاوره ی برتر و تخصصی به هموطنان ایرانی می باشد. جهت دسترسی به اطلاعات تکمیلی درباره نحوه رزرو مشاوره و پروسه اخذ ویزای تان با کارشناسان این موسسه در تماس باشید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   سیستم آموزشی در کانادا- کالج و دانشگاه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=7]

‫0/5 ‫(0 نظر)

12 دیدگاه دربارهٔ «ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟»

  1. با سلام. اگه کسی بخواهد بعد از پایلن تحصیلات ش توی کانادا بمونه و کار پیدا کنه چطور میشع اقدام کرد و حتما باید ویزا دانشجو تمدید بشه یا ویزای کتر میخواهد؟ ممنون

  2. سلام. میشه با همین مدرک دانشگاههای ایران توی کانادا کار پیدا کرد؟ اصلا امتیاز محسوب میشه مدرک ایران یا خیر؟ و مدرک ارشد فیزیک چططور؟

  3. من یکی از فامیلمون رفته کانادا میگن اونجا مهنرسی برق خیلی خوبه؟ نظر شما چیه؟ آیا فاند خوبی برای مهندسی برق تخصیص پیدا میکنه؟ کارش چطور و همچنین درآمد ش؟ ممنون از سایت خوب و مطابی به روز شما . ابراهیم بابادی

  4. سلام حسابی ممنونم از زحماتتون،ما کارشناسی ارشد رشته تحقق در عملیات( شبیه سازی ومدل سازی ‌‌‌‌‌‌)از دانشگاه علوم وتحقیقات هستم.ایا رشته خوب محسوب میشه تو گرنادا و وضعيت دکتری خوندن با چه شرایطیه.

    1. سایت کانادای سفیران سروش سعادت

      سلام خواهش میکنم. رشته خوبی برای ورود به بازار کار محسوب می شود. ولی برای تحصیل در مقطع دکتری باید از این کشور استاد راهنما داشته باشید.برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  5. سلام
    راجب به ویزای تحصیلی سوالی ازتون داشتم
    همسر بنده از دانشگاه بریتیش کلمبیا رشته MBAاپلیکیشن داره و در حال تکمیل مدارک هست با توجه به اینکه شروع ترمش ژانویه هست و در بهترین حالت اوایل اکتبر مدارک برای اقدام سفارت آماده میشه به نظر شما میتونیم امیدوار باشیم که ژانویه ویزاش آماده بشه؟
    در ضمن با توجه به هزینه بالای دانشگاه و اختلاف ساعت ترجیه ما اینه که از کلاس آنلاین استفاده نکنه.
    ممنون میشم با توجه به تجربتون بفرمایید با این شرایط چقدر باید منتظر ویزا بمونیم . ?

  6. سلام اینکه فرمودید رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان حداکثر ۷ هفته زمان میبره اصلا درست نیست
    خود من الان ۷ ماه تمام از زمان بایومتریکم گذشته و اکانتم هم که کلا یک ماه پیش تو سایت کانادا بارگزاری شده، تاریخ انجام بایومتریک و دریافت مدارک و مراحل مختلف رو هم دقیقا به درستی زده ، از ۲۰ روز بعد از انجام بایومتریک رفته روی بکگراند چک گیر کرده و هنوز eligibility و medical exam حتی شروع نشده
    وب فرم هم زدیم هیچ جوابی ندادند
    اصلا انگار پرونده بایگانی شده و اصلا فراموش کردند ، چند نفر دیگه هم همین مشکل رو دارند
    اصلا به اون مدت ۹ یا ۷ یا ۱۱ هفته که تو سایت زده اعتماد نکنید و اینو بدونید که ادارات دولتی در همه جای دنیا مثل خود ایران پر از فساد و دروغه
    خود من مورد میشناسم که در ازای دریافت ۵ هزار دلار برای چند نفر ویزای تحصیلی گرفت با مدرک ایلتس تقلبی و بانک استیتمنت تقلبی و مدارک تحصیلی تقلبی، کلا هم بعد از ۴۵ روز پاس ریکویست براشون اومد و الان هم ۳ نفرشون کانادا هستند
    راستش رو بخوای خود من هم باید همین کار رو میکردم ولی با خودم گفتم ، من که همه چیزم واقعیه برا چی الکی پول بدم که الان پشیمونم، چون اصلا الان امیدم رو دیگه از دست دادم که ویزا بشم ، کاشکی همون پول رو داده بودم و الان کانادا بودم
    رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی کانادا تو سال ۲۰۲۳ در شرایط عادی و بدون پارتی بازی تا اونجایی که خود من با بیشتر از ۱۰ مورد برخورد داشتم حداقل از ۹ ماه به بالاست و زیر ۷ ماه اصلا هر چقدر هم وبفرم بزنید و پیگیری کنید اصلا حتی زحمت پاسخگویی هم به خودشون نمیدن
    برای همین هم اگه برنامه ریزی میخاین انجام بدین روی بیشتر از ۸ ماه حساب کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا