نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت کانادا هنرمندان چه شرایطی دارد؟

مهاجرت کانادا هنرمندان
مهاجرت کانادا هنرمندان

بر اساس قانون مهاجرت کانادا ، دسته مهاجرت کانادا هنرمندان به عنوان مهاجرت به عنوان افراد خویش کارفرما تعریف می شود. بنا به تعریف، برنامه افراد خویش کارفرما (Self-employed Persons Program) به افراد متقاضی اجازه مهاجرت و اخذ اقامت دائمی کانادا را فراهم می کند. کانادا نمونه یک جامعه چند فرهنگی در جهان است. به همین دلیل، دولت کانادا وجود فرهنگ های مختلف کنار هم را تشویق می کند. ساختار فرهنگی کانادا با عنوان موزاییک فرهنگی (Cultural Mosaic) مرسوم است. شهرهای مهم کانادا همچون تورنتو، مونترال، ونکوور، اوتاوا و وینی پگ همگی میزبان مردمانی با پس زمینه های فرهنگی مختلف هستند. سیستم مهاجرت کانادا نیز از تنوع فرهنگی این کشور استقبال می کند.

مهاجرت کانادا هنرمندان
مهاجرت کانادا هنرمندان

تبصره 3(b) قانون مهاجرت و پناهندگی یکی از اهداف قانون مذکور را تقویت و ارتقای ساخت فرهنگی جامعه کانادایی تعریف می کند و همزمان به مشخصه چندفرهنگی، چند زبانی و فدرال کانادا احترام می گذارد. نتیجتا، گروهی از افرادی که مایل به مهاجرت کانادا هستند جزو افرادی هستند که مشغول انجام فعالیت های فرهنگی هستند. این گروه از مهاجران خارجی  همان هنرمندان هستند که شانس بالایی برای اقامت دائم کانادا دارند ولی سوالات مهمی در این خصوص دارند. سوالاتی که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی در بررسی و پاسخگوئی به آنها را دارند:

  1. هنرمندان چگونه و با چه شرایط و ضوابطی می توانند به کانادا مهاجرت کنند؟
  2. مدارک و هزینه لازم برای مهاجرت کانادا هنرمندان چیست؟
  3. فرآیند مهاجرت به کانادا برای هنرمندان شامل چه مراحلی است؟
بیشتر بدانید <>>>>   نکاتی برای دانشجوی مهاجر کانادا

بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل

شرایط مهاجرت کانادا برای هنرمندان

تعریف فعالیت های فرهنگی و هنری کار مشکلی است، اما لیست زیر نمونه گسترده از مشاغلی را ارائه می کند که تحت عنوان فعالیت های فرهنگی قرار می گیرند و این افراد واجد شرایط مهاجرت کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور هستند. ارقام کنار دسته بندی ها به کدهای دسته بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) اشاره می کند:

کد دسته بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) عنوان شغلی
5111 کتابدارها
5112 مسئول نگهداری و متصدی
5113 آرشیویست
5211 کارشناس آرشیو عمومی و کتابخانه
5212 مشاغل فنی مرتبط با موزه ها و گالری های هنری
5121 مولفین و نویسندگان
5122 ویراستارها
5123 ژورنالیست ها
5125 مترجمان، ترمینولوژیست ها و مفسران
5131 تهیه کنندگان، کارگردانان، کوروگراف ها و غیره
5132 مجریان، مصنفان و ارنجرها
5133 موسیقیدانها و خوانندگان
5134 رقاصها
5135 بازیگران و کمدینها
5136 نقاش ها، مجسمه سازها و دیگر هنرهای بصری
5221 عکاسها
5222 اپراتورهای فیلم و ویدئو
5223 متخصصان هنرهای گرافیک
5224 کارشناسان پخش
5225 کارشناسان ضبط صدا و سیما
5226 دیگر مشاغل فنی و هماهنگ کننده در تصاویر متحرک، پخش و هنرهای اجرایی
5227 مشاغل پشتیبان در عرصه هنری
5231 گویندگان
5232 مجریان دیگر
5241 طراحان گرافیک و نمایشگران
5242 طراحان داخلی
5243 طراح تئاتر، مد، نمایشگاه و طراحان خلاق
5244 هنرمندان صنایع دستی
5245 الگوسازان- پارچه و چرم و …

هنرمندان فوق الذکر مشمول برنامه افراد خویش کارفرمای کانادا هستند. هدف از برنامه مذکور نیز تسهیل مهاجرت کانادا هنرمندان می باشد. برنامه خویش کارفرمایی روش مهاجرت فدرال است. این بدان معنا است که متقاضی می تواند به کلیه استان های کانادا به جز استان کبک مهاجرت نماید.

بیشتر بدانید <>>>>   مجوز کار برای همسر دانشجو در کانادا

هنرمندان واجد صلاحیت برای مهاجرت کانادا

اما سوال مهم در رابطه با مهاجرت هنرمندان به کانادا این است که چه کسانی صلاحیت مهاجرتی به کانادا را دارند؟  بر طبق قانون کانادا، افراد علاقه مند بهره مندی از برنامه مهاجرتی خویش کارفرما حتما بایستی:

  • اولا، دارای تجربه مرتبط با فعالیت های فرهنگی یا ورزشی داشته باشند.
  • ثانیا، بخواهند و بتوانند در حیات فرهنگی و ورزشی کشور کانادا تاثیر بالقوه ای داشته باشند.

بر این اساس و مطابق تبصره 88(1) قوانین مهاجرت کانادا، اشخاصی به عنوان واجد شرایط مهاجرت تحت برنامه خویش کارفرمای کانادا شناخته می شوند که در طی 5 سال اخیر دارای یکی از شرایط ذیل باشند:

  • دو دوره یک ساله سابقه خویش کارفرمایی در فعالیتهای فرهنگی
  • دو دوره یک ساله سابقه شرکت در فعالیت های فرهنگی در سطح بین الملل
  • ترکیبی از دو دوره مذکور

لازم به یادآوری است که خویش کارفرمایی (Self-employed) به معنای آنست که متقاضی قادر به تامین مخارج شخصی خود و اعضای خانواده خود همراه با انجام فعالیت های فرهنگی باشد. همچنین متقاضیان محترم بایستی تاثیرات مثبت خود بر روی اقتصاد کانادا را هم اثبات نمایند. مضافا اینکه بایستی تداوم خویش کارفرمایی خودشان را هم به مقامات ذیربط اثبات نمایند.

فرآیند مهاجرت کانادا برای هنرمندان

پروسه فعلی مهاجرت کانادا هنرمندان شامل دو مرحله می باشد. در مرحله اول، متقاضی بسته درخواستی خود را شامل مدارک هویتی (پاسپورت، عکس و …) به همراه فرم درخواست و رسید پرداخت هزینه به اداره جذب مرکزی (CIO) تحویل می دهد. در صورت اکسپت درخواست، درخواست متقاضی به اداره ویزای خارجی ارجاع داده می شود. در مرحله دوم کار، اداره ویزا درخواست را بررسی میکند. در صورت تایید این مرکز، متقاضی و خانواده همراه می توانند به عنوان مقیم های دائمی وارد کشور کانادا شوند. اما در جدول زیر می توان با جزئیات دیگری از برنامه خویش کارفرمای کاناد 2019 آشنا شوید:

بیشتر بدانید <>>>>   5 بورسیه تحصیلی کانادا دانش اموزان بین المللی دبیرستانی
عنوان برنامه برنامه مهاجرت افراد خویش کارفرما
فرآیند دو مرحله ای
نوع ویزا اقامت دائم کانادا (PR)
امکان بهمراه آوردن اعضای خانواده وجود دارد
هزینه درخواست 1540$  (دلار)
مدت زمان رسیدگی 21 ماه (شامل اخذ اطلاعات بیومتریک متقاضیان)

لازم به ذکر است که زمان فرآیند رسیدگی بسته به شایستگی های متقاضی، سیاست های IRCC، سیاست های اداره ویزا و یا تکمیل بودن پرونده درخواست متغییر باشد. اما بطور معمول این پروسه مهاجرتی به کانادا 9 ماه الی حداکثر 2 سال طول می کشد. بنابراین صبر و حوصله متقاضی نیز شرط اصلی موفقیت در این فرآیند محسوب می شود.

پیچیدگی های مهاجرت کانادا برای هنرمندان

سوالات و ابهامات متعددی در خصوص برنامه خویش کارفرمای کانادا مطرح است. اما آنچه که در این میان مهم است این است که این روش یک روش مهاجرتی چالش برانگیزی است. اما فقط در صورتی که متقاضی تخصص لازم در رشته مربوطه را نداشته باشد. همانطوری که در مطالب فئق نیز بیان شد یکی از چالش های دیگر در این خصوص اثبات تاثیرگذاری مثبت متقاضیان بر روی اقتصاد کانادا و تداوم نقش خویش کارفرمایی است. به خاطر داشته باشید که اثبات این امر ممکن است برای دولت کانادا هم زمانبر باشد.

کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیان محترم توصیه میکنند که همزمان با برنامه ریزی مهاجرتی با استفاده از این برنامه، این مسائل و پیچیدگی ها را هم مدنظر داشته باشند. کارشناسان مهاجرتی ما همچنین می توانند در صورت تمایل متقاضیان، گزینه جایگزین دیگر اما موقتی تحت عنوان ویزای کار ویژه هنرمندان (کد متقابل C23) را معرفی نمایند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ویزای کار ویژه هنرمندان می توانید از طریق شماره تماس موسسه یا مراجعه حضوری در جریان این اطلاعات و مشاوره های تخصصی قرار گیرید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   5 بورسیه تحصیلی کانادا دانش اموزان بین المللی دبیرستانی
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها