نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت کاری پزشکان به کانادا، فرصتی برای پیشرفت

مهاجرت کاری پزشکان به کانادا
مهاجرت کاری پزشکان به کانادا

کانادا شمالی ترین کشور در قاره­ی آمریکا است که از امکانات و شرایط اقتصادی بسیار مناسبی برخوردار می­باشد. مهاجرت کاری پزشکان به کانادا در جهت تأمین این کمبود بشمار می­رود. دولت کانادا حقوق و دستمزدهای بالایی را به پزشکان در این کشور اختصاص داده است و یکی از مهمترین دلایل مهاجرت کاری پزشکان به کانادا همین موضوع می­باشد. شرایط زندگی در کشور کانادا بسیار مناسب است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر و با کیفیت است و از لحاظ صادرات- تولیدات و معادن و ذخایر طبیعی نیز در جایگاه ویژه ای در سطح جهان قرار گرفته است. با توجه به موارد فوق مهاجرت و زندگی در کانادا طرفداران زیادی دارد. دولت فدرال کانادا جهت تأمین نیروی متخصص خود برنامه ای را تدارک نموده است که از آن طریق نیروهای حرفه ای و متخصص می­توانند جهت انجام کار به این کشور مهاجرت نموده و در کمترین زمان ممکن اقامت دائم این کشور را برای خود و اعضای خانواده خویش دریافت نمایند.

مهاجرت پزشک متخصص به کانادا

 ناگفته نماند مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری این کشور دارای شرایط دشواری همچون اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان در این کشور می­باشد. اما مهاجرت از طریق سیستم مهاجرتی نیروی متخصص این امر را تسهیل نموده و افراد با مهارت های ویژه می­توانند براحتی به این کشور مهاجرت و نسبت به اخذ اقامت کانادا اقدام نمایند. کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربیات مفید در امر مهاجرت پزشکان عزیز را یاری و راهنمایی خواهند نمود

بیشتر بدانید <>>>>   هزینه های درمانی در کانادا

مهاجرت پزشکان به کانادا

پزشکان خارجی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، ابتدا می­باید در آزمون MCCEE کانادا که هر ساله در 80 کشور جهان برگزار می­گردد، شرکت نموده و نمره قبولی در این آزمون را اخذ بنمایند. پس از آن می­توانند به کانادا مراجعت نموده و با شرکت در دیگر آزمون های پذیرش در کانادا موسوم به MCCQE نسبت به دریافت مجوز کار و انجام کار در این کشور اقدام بنمایند. مهمترین مهاجرت کاری پزشکان به کانادا معادل سازی مدرک تحصیلی شان می­باشد. دولت کانادا تنها مدارک دانشگاهی معتبری را تأیید می­نماید که معادل با مدارک تحصیلی دانشگاه های کانادا باشد. از همین رو برخی از پزشکان جهت انجام کار در این کشور مجبور به گذراندن دوره های کارآموزی در بیمارستان های کانادا می­باشند. بدین گونه که در بیمارستان ها و یا کلینیک های این کشور بعنوان رزیدنت انجام وظیفه نموده و در حین کارآموزی نسبت به معادلسازی مدرک تحصیلی خود اقدام نمایند. پس از آن با شرکت در آزمونهای فوق الذکر و کسب نمرات قبولی می­توانند جهت انجام کار در کانادا آماده گردند.

شرایط لازم جهت مهاجرت کاری پزشکان به کانادا

مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی از جمله شرایط لازم برای مهاجرت کاری پزشکان به کانادا می­باشد. علاوه بر این پزشکانی که قصد انجام کار بعنوان متخصص در این کشور را دارند، علاوه بر اخذ مدرک لیسانس باید دوره های تخصصی خود را نیز گذرانده باشند. همچنین برخورداری از سوابق کاری در حوزه تخصص پزشکی نیز یکی از الزامات انجام کاری پزشکان در کانادا می­باشد. پزشکان نیز جهت انجام کار در کانادا نیازمند دریافت مجوز کاری هستند، بدین منظور باید به شورای پزشکان کانادا مراجعه نمایند و این اداره نیز پس از انجام یکسری از معاینات و در صورت تأیید مجوز کار این کشور را به پزشک مورد نظر اعطا خواهد نمود. پزشکانی که موفق به مجوز کار و پروانه پزشکی خود در این کشور شوند، اجازه انجام کار در بیمارستان ها- کیلینیک ها و مطب های شخصی خود را خواهند داشت. همچنین این افراد می­توانند بعنوان محقق- مدیر فروش – پزشک خانواده و در دیگر حوزه های پزشکی در کانادا فعالیت بنمایند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشکان عمومی به کانادا

مراحل مهاجرت کاری پزشکان به کانادا

بطور خلاصه پزشکانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، می­باید مراحلی را طی نمایند، تا اجازه انجام کار در این کشور را بیابند. در ادامه ما این مراحل را به ترتیب بیان نموده ایم.

مرحله یک: برخورداری از مدرک تحصیلی پزشکی از دانشگاهی معتبر که در فهرست دانشگاه های معتبر در جهان باشد.

مرحله دو: مراجعه به شورای پزشکی کانادا جهت اخذ مجوز و یا پروانه پزشکی

مرحله سه: سپری نمودن حداقل یک دوره کارآموزی تحت اختیارات پزشکی در یکی از ایالت های کانادا

مرحله چهار: اخذ گواهینامه رسمی پزشکی از کالج پزشکان کانادا و یا دانشکده پزشکی سلطنتی این کشور

ناگفته نماند پزشکانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، باید هزینه هایی را جهت تأیید مدارک و دیگر امور مربوط به آن پرداخت نمایند. بطوریک هزینه تأیید مدارک پزشکی در کانادا 21 دلار- ترجمه مدارک تحصیلی 181 دلار-هزینه درخواست جهت شرکت در آزمون MCCEE 365/2 دلار- شرکت در آزمون مقدماتی 598/1 دلار و شرکت در آزمون های مرحله دوم 340/3 دلار می­باشد.

شرایط لازم جهت اخذ مجوز از شورای پزشکی کانادا

همانطور که بیان نمودیم پزشکان برای انجام کار در کانادا می­بایست مجوز کار این کشور را که همان پروانه پزشکی می­باشد را دریافت نمایند. شورای پزشکی کانادا این مجوز پزشکی را به پزشکانی اعطا می­نماید که اولاً در آزمون های این شورا را با موفقیت گذرانده باشد و ثانیاً حداقل بمدت یکسال تحصیلات تکمیلی پزشکی را در کشور کانادا گذرانده باشد. پزشکان پس از اخذ این مجوز موظفند تا پروانه پزشکی خود را در این کشور به ثبت برسانند تا بتوانند بصورت قانونی در این کشور به انجام کار بپردازند.

بیشتر بدانید <>>>>   چگونه در کانادا باید پرستار شد؟

ناگفته نماند قوانین اخذ مجوز کار پزشکی کانادا بسته به ایالتی که پزشک مورد نظر قصد انجام کار را دارد متفاوت است. اما بطور کلی پروشه اخذ مجوز کار کانادا برای پزشکان منوط به آزمون های انتخابی- آمون های مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی- اعتبار نامه- معادلسازی مدارک تحصیلی پزشکی- تعهد نامه خدمت می­باشد.

درآمد پزشکان و تخصص های مورد نیاز پزشکی در کانادا

همانطور که می­دانید پزشکی از جمله مشاغل مورد نیاز در کانادا است و این کشور بالاترین حقوق و دستمزدها را در میان در سایر کشورها به پزشکان پرداخت می­نماید. حقوق و دستمزدی که پزشکان در کشور کانادا دریافت می­نمایند، بسته به شهر یا ایالتی این کشور متفاوت است. اما بطور کلی حقوق و دستمزدهای پزشکان در این کشور از 380000-800000 دلار در سال متغیر می­باشد. کشور کانادا از میان تمامی تخصص های پزشکی متخصصین شنوایی سنجی- گفتار درمانی- روان درمانی- متخصصین علوم آزمایشگاهی – متخصصین قلب و سونوگرافی نیازمند می­باشد. پزشکان عزیزی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، بهتر است قبل از اقدام به این کار با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاور نمایند و تجارب مفید آنان در این زمینه بهره­مند گردند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   هزینه های درمانی در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=15]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا