نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت کاری به مجارستان، یک انتخاب هوشمندانه

قواعد کاری برای متقاضیان مهاجرت کاری به مجارستان بدین ترتیب است که عملیات کارفرما ممکن است بدون وقفه (حداکثر 6 ساعت استراحت در روز)، نوبت کاری (حداقل 80 ساعت در هفته) یا فصلی (مربوط به فصل خاصی از سال) باشد. همچنین کارفرما ممکن است ساعات کاری را برای کارمند در یک بازه زمانی مشخص مشخص کند. به عنوان یک قاعده کلی، این مدت زمانی ممکن است بیش از 4 ماه یا 6 ماه در مورد کار بدون وقفه، شیفت کاری، آماده به کار و عملیات فصلی یا 1 سال در صورتی که در یک قرارداد جمعی پیش بینی شده باشد، در صورت توجیه دلایل فنی یا سازمانی حداکثر 200 ساعت اضافه کاری ممکن است در هر سال تقویمی سفارش داده شود. با توجه به توافق نامه کتبی بین کارمند و کارفرما، ممکن است ۱۵۰ ساعت کار اضافی دیگر مورد نیاز باشد (اضافه کاری داوطلبانه).

مشکلات زندگی در مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان

یکشنبه به عنوان روز کاری طبقه بندی نمی شود. 50% مکمل برای کار یکشنبه پرداخت می شود. با این حال، کار یکشنبه ممکن است بخشی از ساعات کاری عادی در موارد خاص باشد (به عنوان مثال، جایی که ماهیت کسب و کار معمولاً شامل عملیات یکشنبه، کار فصلی، کار بدون وقفه یا کار در خارج از کشور است). کار بین ساعت 10 شب انجام شد و ساعت 6 صبح به عنوان کار شبانه طبقه بندی می شود. کارمندان ممکن است ملزم به کار نباشند و کارفرمایان موظف به ارائه کار در طول دوره های استراحت نباشند. دوره های استراحت شامل دوره های استراحت روزانه و روز استراحت هفتگی (یا دوره استراحت هفتگی) می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی نموده که به روزترین قوانین کاری مجارستان را برای مشتاقان مهاجرت کاری شرح دهد

قوانین زمان کار برای متقاضیان مهاجرت کاری به مجارستان

در مورد مفهوم زمان کار، دوره از ابتدا تا پایان دوره مقرر برای انجام کار، شامل مدت زمان کار مقدماتی و نهایی مربوط به کار. به غیر از کار در حالت آماده باش، وقفه های کاری و مدت زمان سفر از منزل تا محل کار و بازگشت به عنوان زمان کار تلقی نمی شود. منظور از اشتغال تمام وقت عمومی 8 ساعت کار است. این مدت ممکن است برای کارگران آماده به کار یا اگر کارگر از بستگان مالک باشد تا حداکثر 12 ساعت افزایش یابد. در صورتی که کارمند حداقل یک سوم ساعات کاری عادی بدون انجام کاری در اختیار کارفرما باشد یا نسبت به شرایط عادی کار به میزان قابل توجهی کمتر برای کارمند وجود داشته باشد، کار حالت آماده به کار دارد. ساعات کار روزانه یا هفتگی کارمند نباید به ترتیب از 12 یا 40 و 48 ساعت تجاوز کند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در مجارستان

 برای مشاغل آماده به کار، ساعات کار روزانه یا هفتگی نباید به ترتیب از 24 یا 72 ساعت تجاوز کند. اگر نمی توان زمان واقعی کار را اندازه گیری کرد، باید دوره کامل خدمت وظیفه در نظر گرفته شود. حدود ساعات کار، رژیم کار و قوانین حاکم بر تنظیم زمان کار توسط توافق نامه دسته جمعی یا در صورت عدم وجود آن توسط کارفرما تعیین می شود. رژیم کاری ممکن است از یک الگوی کلی پیروی کند (5 روز در هفته از دوشنبه تا جمعه)، یا ممکن است نامشخص باشد (کارمند حق دارد ساعات کار هفتگی را تقسیم کند؛ در این مورد بر ماهیت نامشخص کار تأثیر نمی گذارد). به منظور حمایت از کارکنان، در صورت اعمال ناهمواری ساعات کار، قانون حداقل و حداکثر مدت ساعات کار روزانه را مشخص می کند. بر این اساس ساعات کار روزانه نباید کمتر از 4 ساعت باشد.

شرایط ویزا برای مهاجرت کاری به مجارستان

شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیازی به ویزای کار یا مجوز کار برای مجارستان ندارند. از سوی دیگر، اتباع غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به هر دو نیاز دارند. برای همه افرادی که می خواهند در مجارستان کار کنند، مجوز اقامت لازم است.

شما می توانید به دلایل مختلف اجازه اقامت برای کار دریافت کنید که این دلایل در جدول زیر اشاره شده است.

1اجازه اقامت به منظور اشتغال فصلی
2مجوز اقامت برای پیگیری فعالیت سودآور
3اجازه اقامت برای کار
4مجوز اقامت برای کارگران حرفه ای

در کل مجارستان چندین ویزای کاری ارائه می دهد که می توانید برای آنها درخواست دهید، بسته به اینکه کدام یک برای شما مناسب است.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت تحصیلی به مجارستان

برای استخدام این رایج ترین نوع ویزای کار در مجارستان است. این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که دارای پیشنهاد شغلی هستند یا توسط یک کارفرما یا شرکت مجارستانی استخدام شده اند. برای تجارت خصوصی این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که می خواهند به صورت قانونی به صورت خوداشتغالی به عنوان مسئول اجرایی یک تجارت انتفاعی فعالیت کنند. برای کارهای فصلی افرادی که می خواهند به منظور اشتغال فصلی به مجارستان مهاجرت کنند باید برای ویزای کار فصلی اقدام کنند. طبق قوانین مجارستان باید حق حرکت و اقامت آزاد را داشته باشید. برای کارگران حرفه ای کارت آبی اتحادیه اروپا مجارستان این نوع خاص از اجازه اقامت به شما اجازه می دهد در مجارستان زندگی و کار کنید اگر یک کارگر حرفه ای واجد شرایط هستید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به مجارستان

مدارک زیر را برای تکمیل کامل فرآیند درخواست ویزای کاری مجارستان خود ارسال کنید:

گذرنامه معتبر. پاسپورت شما باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و در طول زمان درخواست شما معتبر باشد. پاسپورت باید در 10 سال گذشته صادر می شد.

فرم درخواست ویزای کار مجارستان. فرم درخواست بستگی به نوع ویزای کاری شما دارد. فرم های درخواست خاصی برای مشاغل و مشاغل خصوصی وجود دارد.

2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت دو عکس رنگی ضمیمه کنید. عکس ها باید از شرایط عکس ویزای شنگن پیروی کنند. 1 عکس باید به درخواست چسبانده شود و عکس دیگر باید در اسناد باشد.

بیمه درمانی. اگر کارمند شما بیمه درمانی را پوشش دهد، بیمه درمانی برای شما 1 سال اعتبار خواهد داشت. اطلاعات مربوط به بیمه باید در دعوت نامه کارمند شما درج شود.

Translation is too long to be saved

اگر خانه/آپارتمان در مجارستان دارید، اسناد مربوطه و سند ملکی صادر شده در ماه گذشته را ارسال کنید. اگر مکانی را اجاره می‌کنید، توافقنامه را با مالک و سند ملکی که بیش از یک ماه قبل نباشد ارائه دهید. اگر با یکی از اقوام یا دوستان خود اقامت دارید، دعوت نامه ای از صاحب آپارتمان به زبان مجارستانی و سند ملکی که حداکثر یک ماه قبل از آن صادر شده است، ارسال کنید. وضعیت مالی. همه دسته ها باید یک مرجع بانکی و صورت حساب 6 ماه گذشته (با ترجمه محضری به انگلیسی) را ارسال کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی مجارستان

در شکل زیر سایر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری مجارستان طرح شده است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کاری مجارستان

فرآیند درخواست ویزای مهاجرت کاری به مجارستانaved

برای درخواست ویزای کاری مجارستان، باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

یک پیشنهاد کاری دریافت کنید. قبل از شروع فرآیند درخواست، باید یک پیشنهاد شغلی یا قرارداد با یک شرکت مجارستانی داشته باشید.

فرم درخواست را پر کنید. بسته به هدف سفر خود، نوع فرم درخواست ویزا را انتخاب کنید.

برای استخدام، این فرم درخواست را پر کنید.

برای مشاغل خصوصی، این فرم درخواست را پر کنید.

برای کارهای فصلی، این فرم درخواست را پر کنید.

چک لیست سند را تکمیل کنید. تمام مدارک مورد نیاز را از چک لیست زیر به فرم درخواست خود ضمیمه کرده و آنها را برای ارسال آماده کنید.

درخواست را ارسال کنید. درخواست را همراه با مدارک به سفارت مجارستان ارسال کنید.

منتظر جواب باشید ایمیل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا اعلان وضعیت درخواست ویزای خود را دریافت کرده اید یا خیر.

بازه زمانی ویزای مهاجرت کاری مجارستان

اداره مهاجرت مجارستان تا 3 ماه یا بیشتر طول می کشد تا درخواست ویزای کاری شما را بررسی کند. پس از تایید ویزای شما، باید قطعنامه ای ارائه دهید که اطلاعات کارفرمایی که تبعه خارجی را استخدام می کند، جزئیات محل کار، شرح شغل، فعالیت های کاری و شرایط استخدام را مشخص کند. پس از اعطای ویزای کار و مجوز کار، اتباع کشورهای ثالث باید برخی از تعهدات را انجام دهند. شما باید محل اقامت خود را در مجارستان با استفاده از فرم استاندارد ظرف 3 روز ثبت کنید. ثبت نام را می توان در اداره منطقه ای (شعبه) حوزه قضایی با مراجعه به محل اقامت خود انجام داد.

کارت اقامت برای شهروندان منطقه اقتصادی اروپا صادر می ‌شود، اما اگر تبعه کشور ثالثی هستید که یک تبعه EEA را همراهی می‌ کنید یا به یک تبعه منطقه اقتصادی اروپا در مجارستان ملحق می ‌شوید، می ‌توانید کارت اقامت نیز دریافت کنید. کارشناسان ما آماده هستند تا شما را در تسریع فرآیند دریافت ویزای کاری جهت آغاز مهاجرت به مجارستان همراهی نمایند، تنها کافی است که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه مجارستان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا