نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری

مهاجرت کانادا تجربه کاری
مهاجرت کانادا تجربه کاری

آیا تا بحال در مورد دسته تجربه کاری کانادا (CEC) شنیده اید؟ ما در این مقاله ” مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری ” یا CEC را به طور کاملی به شما توضیح می دهیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری یا CEC

در حقیقت، مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری یا همان (CEC) ویژه کارگران ماهری است که قبلا سابقه کار در کانادا داشته اند و مایل هستند که مقیم دائم این کشور شوند. برای درخواست تحت دسته مهاجرتی، شما بایستی که واجد شرایطی باشید.

از جمله شرایط لازم برای متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری CEC ، داشتن حداقل 1 سال تجربه کار مهارتی تمام وقت در کانادا، درخواست در طی 3 سال از زمان اخذ تجربه کار مهارتی، داشتن وضعیت قانونی ضمن کار یا تحصیل در کانادا، تامین حداقل سطوح زبان انگلیسی با فرانسوی، قصد زندگی خارج از استان کبک می باشد. در صورت احراز صلاحیت جهت درخواست تحت دسته CEC، شما می توانید پرونده تان را تحویل برنامه اکسپرس انترای دهید.

به محض کسب حداکثر امتیاز از سیستم رتبه بندی جامع (crs) در برنامه اکسپرس انترای، برای تان دعوت نامه ITA ارسال میشود تا بتوانید درخواست اقامت دائم دهید. اگر شما هم جزو دسته کارگران ماهر ایرانی هستید و بدنبال مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری می باشید، جهت دریافت مشاوره های تخصصی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

بیشتر بدانید <>>>>   نوروز در کانادا

دسته تجربه کاری کانادا (CEC) چیست؟

برنامه دسته تجربه کاری کانادا (CEC) یک برنامه مهاجرتی است که به افرادی که به مدت حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند اجازه می دهد که به طور دائمی به این کشور مهاجرت کرده و مقیم کانادا شوند. پس، کارگران ماهر ایرانی که حداقل 1 سال تجربه کاری در کانادا را دارند، به راحتی می توانند از طریق این برنامه اقامت دائمی کشور کانادا را اخذ نمایند.

دولت کانادا از طریق دسته تجربه کاری کانادا، بانک جامع کارگرانی را که قبلا در این کشور کار کرده اند را شناسایی می کند، و از آنها می خواهد تا مقیم دائم این کشور شوند. قبل از سال 2015، متقاضیان دسته تجربه کاری کانادا CEC بر مبنای متقاضیان اولویت دار مدیریت می شدند. اما از سال 2015، متقاضیان دسته تجربه کار در کانادا تحت سیستم گزینش مهاجرتی ” اکسپرس انترای ” یا مهاجرت سریع به کانادا مورد رسیدگی قرار گرفتند.

معرفی برنامه ” اکسپرس انترای”

اکسپرس انترای به اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) اجازه می دهد تا متقاضیان واجد شرایط را برای ارائه درخواست اقامت دائم کانادا تحت این برنامه جامع مهاجرتی دعوت کند. این متقاضیان همگی ” اظهار علاقه ” رسمی شان را به اقامت در کانادا طی نامه ای اعلام می کنند. در ادامه، آنها پرونده اکسپرس انترای آنلاین خودشان را ساخته و وارد بانک اطلاعات متقاضیان می شوند، که در آنجا توسط سیستم رتبه بندی جامع CRS به آنها برمبنای اطلاعات شخصی شان امتیاز داده می شود.

همانطوریکه نمودار فوق نیز گویای آن است، علاوه بر دسته تجربه کاری کانادا، این بانک شامل متقاضیان تحت دسته کارگر ماهر فدرال (FSWC) و دسته سرمایه گذار ماهر فدرال (FSTC) نیز می باشد. سپس، افراد واجد شرایط با حداکثر امتیاز (معمولا بالای 440 امتیاز) جهت درخواست ویزای اقامت دائم کانادا دعوت می شوند.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشکی به کانادا

مزایا و معایب برنامه دسته تجربه کاری

برای دسته تجربه کار در کانادا، 3 مزیت و امتیاز اصلی و یک عیب عمده تحت برنامه اکسپرس انترای به قرار زیر وجود دارد:

مزایای CEC معایب CEC
متقاضیان دسته تجربه کاری کانادا حداقل 1 سال تجربه کار کانادایی را دارند و این خود فاکتور ارزشمندی تحت سیستم رتبه بندی جامع CRS می باشد و به تنهایی 80 امتیاز دارد. بدین ترتیب همین فاکتور به متقاضیان در برابر سایر داوطلبان در بانک تقاضا برتری ویژه ای می دهد. حتی اگر شما هم تحت دسته تجربه کاری کانادا (CEC) واجد شرایط باشید، باز هم تضمینی نیست بر اینکه  شما برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت شوید. مراحلی وجود دارد که شما ممکن است که برای افزایش شانس دریافت ITA یا دعوت نامه درخواست تان بایستی طی کنید که در مطالب زیر توضیح داده می شود.
نظر به اینکه مدارک لازم تحت دسته CEC کمتر از بقیه دسته هاست، به درخواست متقاضیان دسته تجربه کاری سریعا و در عرض 3 الی 4 ماه رسیدگی می شود.
متقاضیان تحت دسته تجربه کاری نیازی به ارائه مدرک بودجه مالی جهت اسکان همانند متقاضیان FSWC و FSTC ندارند.

معیارهای اخذ صلاحیت دسته تجربه کاری کانادا

دارا بودن معیارهای زیر برای کسب صلاحیت جهت درخواست مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری CEC الزامی است:

  • داشتن حداقل 12 ماه سابقه کار مهارتی تمام وقت در کانادا در عرض سه سال اخیر. این سابقه کار می بایستی که به همراه دراختیار داشتن روادید کار معتبر باشد و لازم است که در یکی از مشاغل دسته بندی شده به صورت 0, A یا B تحت دسته بندی مشاغل ملی (NOC) قرار گیرد:
شماره دسته نوع مشاغل نوع مهارت
1 مشاغل مدیریتی سطح مهارت 0
2 مشاغل حرفه ای نوع مهارت A
3 مشاغل فنی و تجار ماهر نوع مهارت B
  • هیچ شرط تحصیلی برای دسته تجربه کاری کانادا وجود ندارد، اما اگر شما بدنبال افزایش رتبه تان در بانک اکسپرس انترای هستید، 2 روش زیر می تواند حلال مشکلاتتان در این خصوص باشد: اولی، ارائه مدرک دیپلم یا گواهی از مدرسه کانادایی و دوم، ارائه مدرک خارجی معادل مدرک کانادایی همراه با گزارش ارزیابی مدرک آموزشی از نهادی معتبر.
  • مدرک مهارت زبان که برای هر 3 دسته مشاغل به این شرح است:
بیشتر بدانید <>>>>   اقامت پس از تحصیل در کانادا
سطح مهارت NOC حداقل سطح زبان برای هر چهار توانایی زبانی
NOC 0 یا A CLB 7
NOC B CLB 5

لازم به ذکر است که متقاضیان CEC همچنین ممکن است که آزمون های زبان مورد تایید IRCC به شرح موارد زیر را هم ارائه دهند:

  • CELPIP- عمومی (زبان انگلیسی)؛
  • IELTS- عمومی (زبان انگلیسی)؛
  • TEF (زبان فرانسه)؛
  • TCF (زبان فرانسه).

یادآوری می شود، متقاضیانی که توانایی ارائه مدرک مهارت زبان در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را دارند می توانند امتیازات بیشتری از CRS کسب نمایند.

فرآیند دسته تجربه کاری کانادا (CEC)

در این بخش از مقاله، اکنون ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما پروسه درخواست مهاجرت به کشور کانادا از طریق تجربه کاری CEC- از مرحله احراز صلاحیت به عنوان کارگر ماهر تا اخذ روادید اقامت دائم کانادا (PR) را در مراحل زیر بررسی می کنیم:

  • مرحله1-اخذ روادید کار کانادا: برای افراد واجد شرایط احت برنامه تجربه کار خارجی (IEC) یا همسر/ نامزد یک کارگر خارجی یا دانشجوی خارجی مقیم کانادا، اخذ روادید کار آزاد ممکن است گزینه ای تلقی شود. برای افراد دیگر ممکن است که روادید کار خاص-کارفرما صادر شود.
  • مرحله2-تکمیل سال کاری در کانادا: حتی داشتن تجربه کاری 11 و نیم ماه هم کافی نیست، شما بایستی 12 ماه کاری تان را پر کنید تا صلاحیت پیدا کنید.
  • مرحله3- مطمئن شوید که شما شاخص های بین شده در فوق شامل مدرک آزمون زیان یا مدرک تحصیلی را تهیه می کنید.
  • مرحله4- تشکیل پرونده اکسپرس انترای که در وب سایت IRCC انجام می شود.
  • مرحله 5- بهبود پرونده و رتبه بندی تان تحت CRS: همانند ارائه مدرک تحصیلی شان اما مجبور به این کار نیستید. اما یادتان باشد با انجام ندان این کار، جمعا 150 امتیاز CRS را از دست می دهید.
  • مرحله 6- دریافت دعوت نامه درخواست یا ITA شما و خانواده تان 60 روز از زمان دریافت ITA فرصت دارید تا اقامت دائمی تان را رسما درخواست کنید.
  • مرحله7- تکمیل کنترل های پزشکی، امنیتی و تحویل درخواست الکترونیکی به IRCC. پس از بررسی درخواست الکترونیکی تان است که وضعیت اقامت دائمی تان تایید شده کارت اقامت تان را تحویل و می توانید به کانادا مهاجرت کنید.

توصیه پایانی

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری و بدون تجربه کاری، تحت برنامه اکسپرس انترای امکانپذیر است با این تفاوت که مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری CEC دارای امتیازات بیشتر و برتری محسوس از نظر CRS یا سیستم رتبه بندی جامع می باشد درحالیکه مهاجرت به کانادا بدون تجربه کاری شما را از 80 امتیاز تجربه کاری محروم می کند. برنامه دسته تجربه کاری کانادا (CEC) به افراد دارای سابقه کار 1 ساله درکانادا اجازه مهاجرت و اقامت دائم کانادا را می دهد.

در پایان، اگر شما هم جزو علاقه مندان مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری هستید توصیه می شود که از خدمات مشاوره حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برترین و مجرب ترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی ایران، بهره مند شوید تا موفقیت مهاجرتی تان به کانادا تضمین شود.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشکی به کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=5]

پیمایش به بالا