نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا
مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا : سایت کانادای سفیران سروش سعادت مرجع و راهنمای شما در زمینه مهاجرت پزشکی کانادا می باشد. با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

مهاجرت تحصیلی به فنلاند

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا و انجام کار پزشکی

بطور کلی تمامی پزشکانی جهت انجام کار به کانادا مهاجرت نموده اند، می­بایست مراحلی را طی نمایند. مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا به شرح زیر است:

مرحله یک: ارسال مدارک تحصیلی پزشک بصورت الکترونیکی و دریافت تأییدیه

مرحله دو: شرکت در آزمون MCEE

مرحله سوم: ارسال مدارک فوق به سازمان پزشکی

مرحله چهارم: شرکت در آزمون های MCQ1 و MCQ2

آزمون MCEE که نخستین آزمون پزشکی در کانادا محسوب می­شود، به 6 بخش تقسیم می­گردد که شامل سوالات چهار گزینه ای می­باشد. پزشکان می­بایست حداقل 250 امتیاز از 700 امتیاز را کسب نمایند و پس از موفقیت در این آزمون آنها اجازه شرکت در آزمون دو مرحله ای MCQ را خواهند داشت. ناگفته نماند پزشکان می­باید هزینه ای معادل 1000 دلار برای شرکت در آزمون MCEE پرداخت نمایند. این آزمون در کشورهای دیگری نیز سالانه برگزار می­گردد. پزشکان پس از موفقیت در این آزمون می­باید به کانادا مهاجرت نموده و برای شرکت در آزمون MCQ آماده گردند.

آزمون MCQ که آزمونی دو مرحله است و در مرحله اول از پزشکان آزمونی تئوری اخذ می­گردد و در مرحله دوم پزشکان در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور حاضر شده و آزمون عملی را طی می­نمایند. هزینه شرکت در این آزمون 700 دلار می­باشد. پس از موفقیت در تمامی آزمون های فوق پزشکان با اخذ مجوز کار کانادا می­توانند درخواست کار نموده و به انجام کار در این کشور بپردازند. مشاورین ما درموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره سعی می­نمایند، در تمامی مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا راهنمای عزیزان باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل PHD در کانادا

کانادای سخت پزشک پذیر

کانادا یکی از کشورهای بزرگ در قاره­ی آمریکا می­باشد که سالانه مهاجران زیادی را پذیرش می­نماید. افراد به روشهای مختلف به این کشور مراجعت می­نمایند. از آنجائیکه کشور کانادا با کمبود نیرو در مشاغلی همچون پزشکی و آی روبرو است، از متخصصین در این زمینه استقبال خوبی می­نماید. مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا موضوع مقاله پیش رو می­باشد. پزشکان در کانادا از جمله افرادی هستند که بالاترین حقوق و دستمزدها را در این کشور دریافت می­کنند. با توجه به حقوق و دستمزدهای پزشکان و شرایط و کیفیت بسیار مناسب زندگی در این کشور اکثر پزشکان کانادا را برای مهاجرت بر می­گزینند. بطور کلی پزشکان از طریق کار و تحصیل می­توانند به این کشور مهاجرت نمایند. پزشکانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، می­بایست ابتدا مدتی را در این کشور به تحصیل پرداخته و مدرک پزشکی خود را به مدارک پزشکی کانادا معادل سازی نمایند.

همچنین پزشکانی که قصد انجام کار در این کشور را دارند، نیز می­بایست ابتدا مدرک دانشگاهی خود را در این کشور معادل سازی نموده و در صورت دریافت تأیید اجازه انجام کار به آنان داده خواهد شد. پزشکان عزیزی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می­توانند در زمینه مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا با مشاورین و وکلای حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجربیات مفید آنان بهره­مند گردند.

 کار پزشکان در کانادا

همانطور که در بخش قبل بیان شد، پزشکی یکی از مشاغل مورد نیاز در کاناداست که این کشور با کمبود نیروی شدیدی در این شغل روبرو می­باشد. از همین رو دولت کانادا حقوق و دستمزدهای بالایی را برای پزشکان در این کشور در نظر گرفته است. بطور میانگین پزشکان در کانادا سالانه 270 هزار دلار در سال درآمد دارند. درآمد پزشکان در مناطق مختلف این کشور متفاوت است و پزشکان می­توانند در برخی مناطق کانادا درآمدی بالاتر از درآمد ذکر شده اخذ بنمایند. آلبرتا ایالتی در کانادا است بالاترین حقوق و دستمزدها را به پزشکان اختصاص داده است و می­توان گفت پزشکان در این شهر درآمدی بالغ بر 380 هزار دلار در سال دارند. ناگفته نماند میزان دستمزد و حقوقی که پزشکان در این کشور و در مناطق مختلف دریافت می­کنند، توسط دولت تعیین می­گردد. شهرهای ساسکاچوان- مانیتوبا-انتریو- کبک و نیوبرانزویک نیز از دیگر شهرهای کانادا است که درآمد پزشکان در این شهرها نیز قابل توجه است.

بیشتر بدانید <>>>>   هزینه های درمانی در کانادا

شرایط و مدارک لازم جهت انجام کار پزشکی در کانادا

تمامی افرادی که قصد انجام کار در کانادا را دارند، نیازمند مجوز کار در این کشور هستند. پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از اخذ ویزای مهاجرتی خود می­باید به سازمان تنظیمات مقررات در کانادا مراجعه و نسبت به دریافت مجوز کار خود در این کشور اقدام نمایند. اخذ مجوز کار پزشکی در کانادا بسته به شهر و منطقه ای که قرار است، پزشکان خدمات نمایند، با یکدیگر متفاوت است. اما بطور عمومی تمامی پزشکان ملزم به گذراندن مراحل زیر می­باشند:

● شرکت در آزمون

● شرکت در آزمون های زبان انگلیسی

● اخذ اعتبار نامه

● آموزش و ارزیابی پس از تحصیل

● ارائه موافقتانامه به دولت کانادا جهت خدمت به مردم این کشور

محیط های اصلی اشتغال پزشکان در کانادا مکان ها و بیمارستان های خصوصی است و پزشکان می­توانند با مراجعه به وب سایت های این کشور از بیمارستان ها و کلینیک هایی که با کمبود نیروی پزشک مواجه اند، مطلع گردند. حقوق پزشکان در کانادا از 250 هزار دلار شروع و تا 800 هزار دلار در سال ادامه دارد.

تخصص های مورد نیاز پزشکی در کانادا

کشور کانادا تقریباً در تمامی مناطق خود با کمبود نیروی پزشک مواجه است و پزشکان برای انتخاب مکان فعالیت خود قدرت انتخاب دارند. با توجه به برنامه های متنوعی که دولت کانادا در این کشور اعمال نموده است، پزشکان با توجه به توانائیها و مهارت های خود می­توانند مشغول به فعالیت گردند. شنوایی سنجی- گفتار درمانی- روان درمانی- تخصص آزمایشگاه پزشکی- سونوگرافی- تخصص در بیماری های قلبی از مهمترین تخصص های پزشکی است که کشور کانادا به آنها نیازمند است. در حال حاضر 300 پزشک از کشورهای مختلف در تخصص های فوق مشغول به کارند و همچنان کمبود نیرو در این مشاغل وجود دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   چگونه در کانادا باید پرستار شد؟

پروسه پذیرش پزشکان در کانادا

معادل سازی مدرک تحصیلی پزشکان یکی از مهمترین موارد پذیرش و انجام کار در کانادا می­باشد. تمامی پزشکان خارجی که قصد انجام کار در کانادا را دارند، ابتدا باید مدرک تحصیلی شان را در این کشور معادل سازی و ارزیابی نمایند. در صورتیکه مدرک تحصیلی پزشکان مورد تأیید قرار گیرد، می­توانند به انجام کار در این کشور بپردازند و در غیر اینصورت پزشکان ملزم به گذراندن برخی از دوره های پزشکی در این کشور می­باشند.

مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا بگونه ای است که پزشکان برای انجام کار در این کشور باید در سه آزمون شرکت نماید. در مرحله نخست از آنان آزمون MCEE اخذ می­گردد و پس از کسب نمره قبولی می­باید در آزمونی دیگر بنام MCQ شرکت نمایند. این آزمون از تمامی پزشکان خارجی و محلی کانادا که قصد انجام کار در این کشور را دارند، اخذ می­گردد. پس از آن پزشکان خارجی می­توانند درخواست انجام کار خود را بهه دوت کانادا ارائه بنمایند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت پزشک متخصص به کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها