نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

شغل مناسب در کانادا، کلیدی برای موفقیت

شغل مناسب در کانادا شاید اغازکننده رویای سفر به کانادا باشد و بسیاری از مقیمان امروز کانادا ، همان مهاجران دیروزی بودند که با این رویا به کانادا مهاجرت کردند تا زمینه ارتقا ورشد کاری و درامدی خود را فراهم کرده باشند.

شغل مناسب در کانادا
شغل مناسب در کانادا

کانادا بعنوان کشور با قومیتهای مهاجرپذیر مختلف ، از لحاظ کاری شاید برای هر شغلی ایده ال برای مهاجرت تلقی شود.

اگر پیدا کردن شغل مناسب در کانادا ، با اطلاعات و آگاهی کامل حاصل شود بالطبع روزها و لحظات بی دغدغه و استری را سپری خواهید کرد.

مجوز کار در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا

اولین و مهمترین مرحله پس از قطعیت مهاجرت به کانادا ، پیدا کردن شغل یا درامد مناسب در کاناداست .
پیدا کردن شغل مناسب در هر کشوری دغدغه های خودش رو داره و کلا کار سختیه…
شما چه یک وکیل طلاق باشید یا چه نقاش ساختمان و لوله باز کنی و کاور مبلی باید در کانادا خود را تثبیت کنید.

فرقی نمی کنه شما مهاجرت به مونترال کرده باشید یا ونکوور و یا هر شهر دیگه ای از کانادا ، کلا کار پیدا کردن تو کانادا به همین اسونیا نیست.

چند روز پیش یک نظرسنجی تو چند تا پیج فیسبوک ایرانی های ساکن شهر های مختلف کاناد مثل تورنتو و ونکوور و مونترال دیدم .
حدود هفتصد و هشتاد نفر تو این نظرسنجی شرکت کردند که نتایج خیلی جالب بود.

نظر سنجی شغل مناسب در کانادا

لازم به ذکره که هدف از این نظر سنجی اینه که دوستانی که تمایل دارند به کانادا مهاجرت کنند
با دید باز و با برنامه بیان تا کمتر دچار مشکل بشوند.
امیدوارم نتایج این نظرسنجی کمک کنه تا دوستان با تحصیلات و تخصص و تجربه لازم به کانادا بیان
تا بتونن در کمترین زمان ممکن شغل مناسبی رو تو کانادا پیدا کنند.
نکته قابل توجه اینه که حدود بیست درصد افراد راحت کار پیدا کردند
و درآمدشون هم کافیه و بقیه یا به سختی کار پیدا کردند و یا درآمدشون کافی نیست و یا هر دو.
?پیوست
….ولی تجربه نشون داده کسانی که دارای تحصیلات بالا هستند
و در کارشون هم تو ایران متخصص هستند اینجا هم سریعتر کار مناسب خودشون رو پیدا می کنند

بیشتر بدانید <>>>>   اخذ اقامت کانادا 2023 (شرایط، هزینه، روش ها)

نتیجه گیری :

این پست واسه این گذاشتم که خیلی طرز فکرشون اینه که حتما وقتی مهاجرت کنن مثل نقل نبات کار واسشون هست و پیدا می شه و کلا کار مناسب منتظرشونه . در کل نتایج نظر سنجی رو هم که مشاهده کردید.

مهاجرت به کانادا را اگاهانه انجام دهیم تا زندگی دلپذیرتر و شادتری داشته باشیم . در پستهای بعدی سعی می کنم از این تجربه های عملی مهاحران کانادایی بیشتر براتون بگم.

کلیپ‌هایی که در یوتیوب منتشر شده و روبات‌های جنگجوی گوگل را نشان می‌دهد که با چابکی پشتک و وارو می‌زنند و حرکات دشواری را در آزمایشگاه‌های فوق سری انجام می‌دهند، هر بیننده‌ای را به حیرت می‌اندازد. آیا روزی خواهد رسید که ارتشی متشکل ازین ماشین‌ها دنیا را تحت  تسخیر خود درآورند یا حداقل کشورهای کوچکی مثل لوکزامبورگ یا سوئد را تصرف کنند؟ شاید نه.

اما خیلی هم طول نخواهد کشید که این ماشین‌ها در عمل به کار گرفته شوند. همانطور که در حمله به مقر اسامه بن لادن در پاکستان از آنها استفاده شد. واقعیت این است که تکنولوژی‌های جدید با محوریت هوش مصنوعی AIT، روباتیک و اینترنت اشیاء (شبکه‌ی پیوسته اشیا) Internet of things که به اختصار به آن IoT هم گفته می‌شود، در اقتصادهای اصلی جهان به شکل شگفت‌انگیزی در حال جایگزین شدن با انسان‌ها هستند.

البته این تغییرات به همراه خود فرصت‌هایی را نیز به همراه آورده‌اند. برای مثال طاعون اخبار و پست‌های تبلیغاتی جعلی در رسانه‌های اجتماعی باعث به وجود آمدن نقش تازه‌ای شده است: افردای که کارشان بررسی حقیقت و صحت و سقم مطالب در رسانه‌های اجتماعی است. فقط در فیسبوک حدود 20 هزار نفر کارمند ثابت و قراردادی برای بخش امنیت شبکه  Safety & Security به کار مشغول هستند.

بیشترین توجه رسانه‌ها بر تاثیرات منفی‌ایست که تکنولوژی بر مشاغل افراد گذاشته‌اند. از جمله جایگزین شدن صندوقدارهای فروشگاه‌ها با دستگاه‌های خودپرداز، جایگزین کردن مشاوران مالی با برنامه‌های کامپیوتری بسیار دقیق در بانک‌ها، به کارگیری پهپادها در شرکت آمازون به جای افرادی که کار رساندن بسته‌ها و سفارش‌ها را انجام می‌دادند و کامیون‌های بدون راننده که به زودی باعث بیکار شدن هزاران راننده می‌شوند.

الوین تافلر بیش از چهل سال پیش برخی ازین تغییرات شدید و تاثیرات منفی آنها بر زندگی بشر را در کتاب پرفروش خود با نام Future Shock بررسی کرده بود. در حال حاضر به این فاز جدید از تحولات، انقلاب صنعتی چهارمIndustry 4.0  پس از قرن هجدهم گفته می‌شود.

وظیفه مهندسان غذا این خواهد بود که بیوگوشت‌های مطلوب مصرف‌کننده و گیاهانی تولید کنند که هم خوشمزه‌تر باشند، هم ارزان‌تر و هم مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها داشته باشند.

اگر قرار باشد که از ادبیات و داستان‌های علمی – خیالی بیاموزیم، شاید باید باور کنیم که آینده‌ای مخوف همچون تصاویری که در کتاب 1984 جرج ارول و یا اوتار جیمز کامرون رسم شده، در انتظار بشر نشسته نه تصویر خوشبینانه‌ای مانند آنچه در اتوپیای جتسانز Utopia of the Jetsons ارائه شده است.

بیشتر بدانید <>>>>   مجوز کار برای همسر دانشجو در کانادا

اما به هرحال با تکنولوژی‌های جدید فرصت‌های جدیدی نیز از راه می‌رسند. و این هم فهرستی از ده شغل آینده که می‌توانید از همین حالا آموختن مهارت‌های وابسته به آنها را آغاز کنید تا در زمینه اشتغال از روند بازار عقب نمانید.

پنج شغل برتر آینده

  1. بانکداری cryptocurrency : بخش عمده‌ای از مبادلات آنلاین و جابجایی پول در سطح جهانی در حال حاضر از طریق ارزهای جایگزین از جمله بیت کوین bitcoin و ethereum انجام می‌شود. معنای این گفته آن است که زمینه برای بانکداری cryptocurrency و پیدایش موسسات مالی مجازی بدون نشانی حقیقی بیرونی که به جابجایی مقادیر قابل توجهی سرمایه در داخل کشورها یا بین کشورهای مختلف اقدام می‌کنند، کاملا فراهم شده است. بله این بانک‌ها قدرت خود را از AI و سرورهایی خواهند گرفت که در کشورهایی مثل چین یا هند مستقر هستند. در عین حال این سیستم‌ها باید بتوانند به نسل بعدی بانکدارها، یعنی متخصصانی که از دانش بانکداری برخوردار هستند، نیز ارایه خدمات کنند. افرادی که در بخش‌های IT بانکهای Big Five این کشورها به کار مشغولند، بیش از هر کس دیگری در مقام فراهم ساختن شرایط جهش به سمت این صنعت نوپا و سودآور قرار دارند.
  2. متخصصان کسب و حبس اطلاعات : شاید بتوان اینتخصص را با تخصص مسئولان امنیت داده‌ها یکی دانست اما با یک مرحله بالاتر از دانش فنی. واقعیت این است که حبس داده‌ها و بعبارتی گروگان نگهداشتن آنها، چه این داده‌ها به افراد متعلق باشند، چه به شرکت‌ها یا بیمارستان‌ها، در حال حاضر به تخصصی بسیار سودآور بدل شده است. کافی است تبلت یا شبکه شما نقطه ضعفی برای رخنه داشته باشد و آنجاست که کارتان ساخته است. گاهی برخی از اطلاعات فردی ارزشی معادل فقط چند صد دلار بیت کوینی دارند اما همین اطلاعات در مورد شرکت‌ها گاه میلیاردها بیت کوین می‌ارزند. یک متخصص حبس داده، نرم‌افزارهایی را در اختیار دارد که با کمک آنها می‌تواند داده‌های حبس شده شما را آزاد کند یا حداقل اینکه آنها را دوباره روی یک سیستم سالم بازآفرینی کند تا مثلا یک بیمارستان بتواند همچنان به ارایه خدمات به بیماران خود ادامه دهد. اگر این تلاش با شکست مواجه شود، این متخصص می‌تواند با فرد مهاجم وارد گفتگو شود تا مطمئن شود که داده‌ها دستکاری نشده یا به جای دیگری فروخته نمی‌شوند. او باید برای کاستن قیمت بازخرید این اطلاعات با فرد مهاجم وارد چانه‌زنی شود و به همین خاطر هم هست که غالبا دستمزد خود وی یک عدد شش رقمی است.    
  3. مهندس غذا: در حال حاضر آزمایشگاه‌های زیادی مشغول بررسی انواع روش‌ها برای تسریع رشد و تولید بیشتر محصول مواد خوراکی از راه دستکاری آنها هستند. با افزایش رشد جمعیت جهان، اهمیت تولید این نوع مواد غذایی هر روز بیشتر از گذشته خواهد شد. در آن زمان وظیفه مهندسان غذا این خواهد بود که بیوگوشت‌های مطلوب مصرف‌کننده و گیاهانی تولید کنند که هم خوشمزه‌تر باشند، هم ارزان‌تر و هم مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها داشته باشند.
  4. مهندس غذای چاپگرهای سه‌بعدی: آیا خودتان را برای مواجهه با دستگاه‌های چاپگر سه‌بعدی که از مواد اولیه خوراکی، مزه‌های مختلف و پروتئین‌ها  استفاده می‌کنند، آماده کرده‌اید؟ با این صنعت عجیب شما می‌توانید یک رژیم غذایی خاص یا طعم‌هایی را که تا به حال نچشیده‌اید، امتحان کنید.
  5. مدیر مجموعه‌های کسب و کارManagerBusiness Colony: در حال حاضر هر روزه افراد بیشتری به خوداشتغالی روی می‌آورند. به این ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که تا ده سال آینده هر فرد سی ساله‌ای حداقل در 200 پروژه مختلف کار کرده باشد. در نتیجه همین روند است که کلونی‌های بیزینسی که با تخصص‌ها و پروژه‌های مختلف هماهنگی دارند، در حال شکل‌گیری هستند و ساختار سازمانی جدیدی را ایجاد نموده‌اند. برخی از آنها تعدادی نیرو هم در یک مرکز فیزیکی دارند، اما برخی نه. فارغ‌التحصیلان رشته‌های بیزینسی و مدیران پروژه‌ها که بتوانند با قدرت یک محیط کار مجازی را اداره کنند و به آن شرکت ترکیب مناسبی از جبران خسارت، ساختار و پاداش ارایه کنند، بسیار طرفدار خواهند داشت.
بیشتر بدانید <>>>>   کار غیرقانونی در کانادا
تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای ترانزیت
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها