نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

سیستم آموزشی در کانادا- کالج و دانشگاه

سیستم آموزشی در کانادا
سیستم آموزشی در کانادا

سیستم آموزشی در کانادا با سیستم اموزشی ما در ایران شباهتها و تفاوتهایی دارد که برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارند و یا دارای فرزاندانی هستند شاید بد نباشد اطلاعاتی راجع به سیستم آموزشی در کشور کانادا را داشته باشند در این پست شما را یا سیستم آموزشی مدارس تا دانشگاه ها در کانادا را تشریح خواهم کرد :

مدرک تحصیلی در کانادا

سیستم آموزشی در کانادا- دانشگاه ها و کالج ها

  ? سیستم آموزشی در کانادا به صورت فدرالی اداره نمی شود بلکه هر ایالت سیستم وقوانین خاص خود را دارد البته تاحدود زیادی مشابه هم هستند.   ?تحصیل در این کشور مثل سایر کشورها شامل مراحل زیر است:   • مدارس (ابتدایی ودبیرستان)   • کالج ها که شامل:University Collages, Community Collages and Career Collages است.   • دانشگاه ها   نظام آموزشی کانادا از لحاظ نظام مالی دارای دو نوع سیستم مالی میباشد به این حالت که تحصیل برای خود افراد کانادایی یا اصطلاحا شهروندان کانادایی به صورت رایگان یا نیمه رایگان است اما برای افرادی که خارجی محسوب میشوند و قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند چه در مقطع مدارس و کالج چه دانشگاهی باید حتما هزینه ی تحصیل پرداخت کنند که دارای هزینه های متفاوتی است. شروع مقطع تحصیلی در کانادا برای خارجی ها شروع از مقطع دهم و یازدهم و دوازدهم میباشد.  

بیشتر بدانید <>>>>   مدرک تحصیلی در کانادا- فنی حرفه ای و دیپلم

این مقاله قصد دارد تا فقط سیستم آموزشی و نظام آموزشی کانادا را تحلیل کند.برای آگاهی دقیق نسبت به دقیق ترین اتفاقات تحصیلی کانادا به مقالهی تحصیل در کانادا که در همین سایت پیشبینی شده.مراجعه کرده و دقیقترین اطلاعات رو کسب کنید.  

مدارس کانادا:

سیستم آموزشی در کانادا
سیستم آموزشی در کانادا

  ✅ شروع سال تحصیلی در کانادا ماه سپتامبر وپایان آن ماه ژوئن است ودر اکثر ایالتها کودکان از پنج سالگی وارد مهدکودک واز شش سالگی وارد سال اول ابتدایی می شوند.تحصیلات مدرسه در 18-17 سالگی با اتمام سال دوازده دبیرستان به پایان میرسد.   ✅ البته در ایالت انتاریو دوره مدرسه 13 سال است ودانش اموزان در سال سیزده باید دروس علمی انتاریو را بگذرانند. در ایالت کبک نیز تحصیلات مدرسه یکسال زودتر ودر سال یازده دبیرستان تمام می شودودیپلم دبیرستانdiploma high school به دانش آموزان اعطا می شود سپسکسانی که متمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه هستندبایدقبل از ورود به دانشگاه یک دوره دوتا سه ساله در کالج بگذرانند

.   ✅ این کالج به انگلیسی به نامGeneral and professional education Collage وبه فرانسوی به نام (Collège d ’enseignem entgénéral et professionnel or (CÉGEP می باشد.   ✅ دوره دوساله کالج برای گرفتن مدرک پیش دانشگاهی ودوره های سه ساله آن برای گرفتن دیپلم فنی حرفه ایی یا همان vocational programs است.   ✅ افرادی که دوسال پیش دانشگاهی در کالج می گذرانند دوره چهارساله کارشناسی در دانشگاه را سه ساله خواهند داشت.   برای کسب اطلاعات دقیق حتما مقاله ی تحصیل درکانادا را مطالعه نموده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین موسسه که به صورت رایگان به شما مشاوره ی تلفنی میدهند ارتباط گرفته و کسب مسیر کنید.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در کانادا با مدرک لیسانس

✅ هزینه شهریه دبیرستان ها حدود 14 هزار دلارکاناداست.

نکات خواندنی دیگر ازسیستم آموزشی کانادا:

?مسئولیت نظارت و اداره سیستم‌های آموزشی در کانادا بر عهده دولت‌های ایالتی است و به همین دلیل سیستم آموزشی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

?معمولا سیستم آموزشی به آموزش ابتدایی، متوسطه (دبیرستان‌ها)، و آموزش عالی (دانشگاه‌ ها و کالج‌ ها) تقسیم می‌شود.

? آموزش درکانادا تا سن ۱۶ سال اجباری است (به استثناء ایالت‌های انتاریو و نیوبرانزویک که در آنها آموزش تا ۱۸ سالگی اجباری است) و دانش آموزان تا سطح ۱۲ درمدارس ابتدایی و متوسطه آموزش می‌بینند.

?مدارس خصوصی و عمومی در سراسر کشور وجود دارند و اکثر مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها “عمومی” و به عبارتی رایگان هستند.

?سال تحصیلی مدارس معمولا از اواخر ماه آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز و تا اواخر یا نیمه ژوئن ادامه دارد.

?تحصیلات ابتدایی از سطح ۱ تا سطح ۶ یا ۸ را شامل می‌شود و دانش‌آموزان تحصیلات خود را تا سطح ۱۲ در دبیرستان ادامه می‌دهند.

?ساکنین کانادا پس از دریافت دیپلم دبیرستان می‌توانند در دانشگاه‌ ها و یا کالج‌ های کانادا ادامه تحصیل دهند که البته ادامه تحصیل در این مراکز رایگان نبوده و دانش‌آموز بایستی شهریه مربوط به دانشگاه یا کالج مورد نظر را بپردازد. با این حال دولت بیش از نیمی از هزینه تحصیلات دانشگاهی را پرداخت می کند.

?سال تحصیلی دانشگاهی به طور معمول از اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز و تا پایان ماه آوریل ادامه می‌یابد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   رشته حقوق در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=10]

بیشتر بدانید <>>>>   مجوز کار در کانادا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا