نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

دانشگاه ‌های برتر فرانسه

از دانشگاه های کوچک گرفته تا دانشگاه های بزرگ، فرانسه گزینه های بسیار متنوعی برای تحصیل شما دارد و در میان بهترین دانشکده‌ های حقوق، کالج‌ ها، دانشکده ‌های بازرگانی، مهندسی و پزشکی، دانشگاه ‌های برتر فرانسه در جهان بسیار هستند. این دانشگاه ها از رتبه ‌های بالا و شهرت گسترده ‌ای به دلیل برتری علمی و تحصیلات خود برخوردار هستند. وقتی به تاریخ هنر، ادبیات و آموزش در فرانسه فکر می کنید، می توانید مطمئن باشید که مدارس آنها بهترین مکان برای کارشناسی ارشد، لیسانس یا دکتری شما هستند. به دلیل رتبه های بالای خود، موسسات در فرانسه نیز شما را به سمت شغل یا شغل مورد نظرتان سوق می دهند. هم اکنون فرانسه دارای 36 شرکت کننده در رتبه بندی QS World University Rankings® 2021 است که 10 نفر از آنها در بین 300 نفر برتر جهان قرار دارند.

دانشگاه ‌های برتر فرانسه
دانشگاه ‌های برتر فرانسه

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

این رتبه بندی بر اساس روشی است که هر دانشگاه را بر اساس شهرت علمی و کارفرمایی، تأثیر تحقیقات و موارد دیگر ارزیابی می کند. بر این مبنا دانشگاه (علوم و ادبیات پاریس)، اکول پلی تکنیک، دانشگاه سوربن جزو برترین ها هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی نموده تا به صورت جزئی به معرفی دیگر دانشگاه های برتر فرانسه بپردازد.

رتبه 1 تا 4 در دانشگاه های برتر فرانسه

رتبه 52 در جهان و رتبه اول در بین دانشگاه های برتر فرانسه همچنان به دانشگاه تحقیقاتی Paris Sciences et Lettres (PSL)، یک دانشگاه کالج است که در سال 2010 تشکیل شد و از 9 کالج تشکیل دهنده، از جمله کالج های بسیار انتخابی تشکیل شده است. École normale supérieure (ENS پاریس است. PSL قوی ترین امتیاز خود را در شاخص شهرت کارفرما به دست آورد و در رتبه 20 جهان قرار گرفت. این دانشگاه دارای پیوندهای قوی با کارفرمایان و همچنین مشارکت استراتژیک با سایر دانشگاه های معتبر در سراسر جهان است. École Polytechnique در رتبه دوم قرار دارد که در سال 2021 در رتبه 68 مشترک جهان قرار گرفته است و یکی از اعضای مؤسس دانشگاه کالج ParisTech است که در دوره های علمی و تجاری تخصص دارد. از نظر شاخص شهرت کارفرما در رتبه پانزدهم جهان قرار دارد.

بیشتر بدانید <>>>>   ثبت شرکت در فرانسه

این پردیس که در 30 کیلومتری مرکز شهر پاریس قرار دارد، 120 هکتار فضای سبز برای 4600 دانشجوی خود ارائه می دهد. CentraleSupélec در سال 2021 در رتبه 138 جهان قرار دارد و از ادغام 2015 École Centrale Paris و دانشکده مهندسی سوپلک فارغ التحصیل شده است. این یکی از اعضای مؤسس دانشگاه پاریس-ساکلی، انجمنی از دانشگاه‌های فرانسه است که پژوهش‌گر فشرده است. دانشگاه سوربن مؤسسه جدیدی بود که از ادغام دانشگاه پاریس-سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری شکل گرفت، دانشگاه سوربن در سال 2021 در رتبه 83 جهان قرار گرفت و قوی ترین امتیاز خود را در شاخص شهرت علمی کسب کرد و در رتبه 42 جهان قرار گرفت.

رتبه 5 و 8 در دانشگاه های برتر در فرانسه

 École Normale Supérieure de Lyon به عنوان رتبه پنجم، امسال اندکی نزول کرده و در رتبه 161 جهان قرار گرفته است، اما با این وجود همچنان در بین دانشگاه های برتر فرانسه در رتبه پنجم قرار دارد. یکی دیگر از مکاتب بزرگ، École Normale Supérieure de Lyon یک موسسه دولتی نخبه است که محققان و معلمان علوم انسانی و علوم تربیت می کند. École des Ponts ParisTech در رتبه ششم است. هشت پله صعود کرده و در رتبه 242 جهان در سال جاری همراه با Sciences Po Paris قرار گرفته است. این یکی از دانشگاه های کوچکتر فرانسه است که بیش از 2000 دانشجو در آنجا تحصیل می کنند. این دانشگاه یکی دیگر از اعضای مؤسس ParisTech است. پس از این بخش، Sciences Po Paris دانشگاهی است که در رشته های حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، سیاست، تاریخ و زمینه های مرتبط تخصص دارد.

شرایط ویزای ورود به دانشگاه های برتر فرانسه

ویزای دانشجویی شنگن یک مجوز ورود برای تحصیل در فرانسه است که به دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل حداکثر به مدت 3 ماه هستند اعطا می شود. این نوع ویزا برای ملیت های خاصی اعمال می شود. به عنوان مثال، اتباع امارات متحده عربی مجاز به ورود به فرانسه بدون درخواست ویزای شنگن هستند. برای بررسی اینکه آیا به این نوع ویزا نیاز دارید، می توانید از وب سایت فرانسه ویزا دیدن کنید. برا یان ویزا، ابتدا باید در سایت France-Visas ثبت نام کنید. سپس برای ارسال درخواست خود باید با مرکز ویزا VFS Global وقت بگیرید. لطفا توجه داشته باشید که روش پردیس فرانسه برای این نوع ویزا مورد نیاز نیست. اگر شما به ویزای طولانی مدت: VLS-TS هستید، ویزای طولانی مدت برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که قصد دارند بیش از 3 ماه در فرانسه تحصیل کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در فرانسه

مدت اعتبار ویزا بسته به برنامه آموزشی که در آن ثبت نام کرده اید بین 4 ماه تا یک سال متغیر است. پس از دریافت نامه پذیرش از یک دانشگاه فرانسوی یا یک مرکز زبان، باید مراحل پیش کنسولی را شروع کنید.

 مراحلی که را شما برای ویزای بلندمدت جهت تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه دنبال کنید در جدول زیر اشاره شده است.

1  در وب سایت “Etudes En France – EEF” ثبت نام کنید و درخواست خود را طبق راهنمای کاربر Etudes en France ارسال کنید
2پس از ارسال پرونده، در صورتی که فایل شما ناقص باشد، یک ایمیل برای انجام تغییرات لازم برای شما ارسال خواهد شد
3هنگامی که پرداخت انجام شد، نماینده پردیس فرانسه برای برنامه ریزی تماس زوم با شما تماس خواهد گرفت
4پس از اتمام مصاحبه، باید در وب سایت France-visas ثبت نام کنید و فرم درخواست ویزای طولانی مدت را تکمیل کنید.

نحوه درخواست ویزای تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه

اتباع تعدادی از کشورها برای ویزای دانشجویی فرانسه خود از طریق Campus France، آژانس ملی رسمی کشور برای آموزش عالی و دانشجویان بین المللی، درخواست خواهند داد. این دانشجویان همچنین باید از پردیس فرانسه برای درخواست به موسسات فرانسوی انتخابی خود، از طریق روش CEF استفاده کنند. لیست کشورها را ببینید تا متوجه شوید که آیا نیاز به درخواست ویزای و پذیرش خود از این طریق دارید یا خیر. اگر کشور مبدا شما در لیست نباشد، هم مسئولیت درخواست دانشگاه و هم برای درخواست ویزای دانشجویی بر عهده شماست. تنها زمانی که پذیرش در یک برنامه در یک موسسه فرانسوی را دریافت کردید، واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی خود برای فرانسه خواهید بود. برای درخواست ویزای خود، باید با کنسولگری فرانسه در کشور خود تماس بگیرید و در صورت درخواست موارد زیر را به آنها ارائه دهید:

بیشتر بدانید <>>>>   کار ضمن تحصیل در فرانسه

نامه پذیرش رسمی در یک برنامه معتبر در یک موسسه فرانسوی. این باید روی کاغذی با عنوان رسمی باشد که شامل جزئیات کامل شما، جزئیات برنامه تحصیلی شما و تاریخ شروع و پایان تحصیل باشد.

اثبات بودجه کافی برای زندگی در کشور. مبلغ فعلی مورد نیاز 615 یورو (820 دلار آمریکا) در ماه است که می تواند با صورت حساب بانکی، نامه ضامن یا اطلاعیه تامین مالی از وام، بورس تحصیلی یا کمک هزینه نشان داده شود.

اثبات بلیط برگشت به خانه اغلب این به شکل بلیط یا رزرو واقعی است که تاریخ حرکت را نشان می دهد، اما می تواند یک بیانیه دست نویس از قصد باشد، از جمله تاریخ های خروج مورد نظر.

گواهی بیمه درمانی (حداقل پوشش 40150$ (دلار آمریکا)

مدرک اقامت. می‌تواند به‌صورت تأییدیه مسکن دانشجویی یا گواهی اقامت و اقامت نشان داده شود.

ورود به فرانسه برای تحصیل دانشگاه های برتر  فرانسه

هنگامی که با اقامت طولانی مدت VLS-TS وارد فرانسه می شوید، باید فرم رسمی را که همراه با ویزای خود به شما ارائه شده است به اداره مهاجرت و ادغام فرانسه (OFII) ارسال کنید. این می تواند از طریق پست سفارشی یا شخصاً در صورتی که ساکن پاریس هستید باشد. در همان نامه، شما همچنین باید یک کپی از پاسپورت معتبر خود، شامل صفحاتی که هویت شما و مهر صادر شده هنگام ورود به فرانسه را نشان می دهد، ارائه دهید. پس از دریافت فرم و صفحات پاسپورت کپی شده، در صورت نیاز، یک رسید تأیید همراه با دستورالعمل های بیشتر در مورد مراحل بعدی برای شما ارسال می شود. اگر قبلاً در کشور خود معاینه پزشکی را دریافت نکرده اید، این ممکن است دستورالعملی برای دریافت معاینه پزشکی باشد. اغلب مؤسسه تحصیلی شما در این بخش از فرآیند به شما کمک می کند

. در برخی موارد، توافق نامه ای بین OFII و دانشگاه مورد نظر وجود دارد، به این معنی که اسناد را می توان به جای مقامات فرانسوی به مدرسه ارائه کرد. در همه موارد، از شما انتظار می رود که مالیات 58 یورویی (78 دلار آمریکا) را برای رسیدگی به هزینه های اداری بپردازید.

در شکل زیر به جزئیات کار همزمان با تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه پرداخته شده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده است تا ضمن تمایل شما، چگونگی ارائه درخواست به دانشگاه های برتر فرانسه و هزینه تحصیل در هر دانشگاه را برای شما طرح کند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا