نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تغییر قانون مهاجرتی کبک در کانادا

تغییر قانون مهاجرتی کبک در کانادا
تغییر قانون مهاجرتی کبک در کانادا

تغییر قانون مهاجرتی کبک در کانادا

در تاریخ 27 خرداد 1401، پارلمان استان کبک در کانادا لایحه‌ای جنجالی را برای کاهش مهاجرت به این منطقه فرانسه‌زبان در شرق کانادا تصویب کرد. این قانون که با هدف جذب بیشتر مهاجران با مهارت‌های کاری طراحی شده، جایگزین سیستم فعلی مهاجرتی کبک می‌شود که خانواده‌محور است.

برخی از تغییرات اصلی این قانون عبارتند از:

  • افزایش حداقل نمره زبان فرانسه: متقاضیان مهاجرت به کبک باید حداقل نمره CLB 7 را در زبان فرانسه کسب کنند. این نمره معادل مدرک B2 در چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان‌ها (CEFR) است.
  • محدودیت تعداد اعضای خانواده که می‌توانند در پرونده مهاجرت یک فرد اصلی گنجانده شوند: در حال حاضر، اعضای خانواده درجه یک، مانند همسر، فرزندان تحت تکفل، و والدین وابسته می‌توانند در پرونده مهاجرت یک فرد اصلی گنجانده شوند. با این حال، قانون جدید، اعضای خانواده درجه دو، مانند خواهر و برادر و فرزندان بزرگسال، را از این امکان محروم می‌کند.
  • اولویت‌بندی مشاغل مورد نیاز: متقاضیان مهاجرت به کبک باید در یکی از مشاغل مورد نیاز این استان مشغول به کار شوند.
  • افزایش زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت: قانون جدید زمان رسیدگی به پرونده‌های مهاجرت به کبک را از 18 ماه به 24 ماه افزایش می‌دهد.
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا cic

واکنش‌ها به تغییر قانون مهاجرتی کبک

این تغییر قانون با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات و کارشناسان مواجه شده است.

دولت کانادا

دولت کانادا مخالف این تغییر قانون است و معتقد است که این قانون به منافع ملی کانادا آسیب می‌رساند. دولت کانادا همچنین معتقد است که این قانون نقض قانون اساسی کانادا است.

استان کبک

دولت استان کبک معتقد است که این تغییر قانون ضروری است تا کبک بتواند نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود را برآورده کند. دولت کبک همچنین معتقد است که این قانون به حفظ فرهنگ و زبان فرانسوی در کبک کمک می‌کند.

کارشناسان

کارشناسان معتقدند که این تغییر قانون می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر مهاجرت به کبک داشته باشد. آنها معتقدند که این قانون می‌تواند تعداد مهاجران به کبک را کاهش دهد و همچنین می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های مهاجرت شود.

هزاران متقاضی باید دوباره درخواست دهند

با تصویب قانون تازه در کبک پرونده حدود پنجاه هزار متقاضی مهاجرت تحت تاثیر قرار می‌گیرد پارلمان استان کِبِک در کانادا لایحه‌ای جنجالی را برای کاهش مهاجرت به این منطقه فرانسه‌زبان در شرق کانادا تصویب کرده است. قانون تازه که با هدف جذب بیشتر مهاجران با مهارت‌های کاری طراحی شده، جایگزین سیستم فعلی مهاجرتی کبک می‌شود که خانواده‌محور است.به گزارش رسانه‌های کانادا با تصویب قانون تازه هزاران نفر که بر اساس روند قبلی درخواست مهاجرت کرده بودند و در انتظار پاسخ بودند، باید دوباره تقاضای جدید برای مهاجرت به کبک ارائه دهند.

دانشگاه مونترال کانادا

احزاب مخالف قانون تازه می‌گویند سیستم جدید که تقاضای مهاجرت ۱۸ هزار “کارگر ماهر” را لغو و آنها را مجبور به ارائه درخواست تازه می‌کند، “افراطی و غیر انسانی” است.

بیشتر بدانید <>>>>   مجوز کار برای همسر دانشجو در کانادا

با احتساب اعضای خانواده این افراد، تعداد کسانی که پرونده مهاجرتی آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد به حدود ۵۰ هزار نفر می‌رسد.

لایحه جنجالی مهاجرت بعد از بحث و بررسی طولانی در پارلمان کانادا و در ساعت چهار صبح به وقت محلی تصویب شد.

مشابه طرح مهاجرتی ترامپ

این لایحه را که اکنون به قانون تبدیل شده، حزب راست میانه CAQ (ائتلاف برای آینده کبک) ارائه داد که پاییز گذشته با وعده کاهش بیست درصدی مهاجرت سالانه به کبک به قدرت رسید.

قانون تازه قدرت بیشتری به استان کبک می‌دهد تا خود درباره اعطای اجازه اقامت به مهاجران تصمیم بگیرد.

این قانون استان کبک را در زمینه سیاست‌های مهاجرتی در مقابل جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا قرار می‌دهد که از گسترش جامعه‌ای چند فرهنگی در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه قانون تازه شبیه طرح پیشنهادی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای تغییر روند اعطای ویزا از سیستم خانواده‌محور به جذب بیشتر کارگران ماهر است.

مدت زمان بررسی درخواست مهاجرت نیروی کار

دولت محلی استان کبک وعده داده است که با اجرای قانون تازه زمان بررسی درخواست مهاجرت نیروی کار با مهارت بیشتر را از ۳۶ ماه به شش ماه کاهش دهد.

نتیجه‌گیری

تغییر قانون مهاجرتی کبک یک تغییر مهم است که می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر مهاجرت به این استان داشته باشد. این قانون هنوز در مراحل اولیه اجرا است و باید دید که تأثیر واقعی آن بر مهاجرت به کبک چیست.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   اسپانسر شیپ کانادا با اقوام، یک راه آسان برای مهاجرت
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=5]

بیشتر بدانید <>>>>   اقامت کانادا از طریق کار
‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها