نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

تحصیل-با-مدرک-دیپلم
تحصیل-با-مدرک-دیپلم

در ارتباط با افرادی که به دنبال تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه هستند، باید گفت که این کشور، بسترهای خوبی را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر فراهم آورده است. اما با توجه به اینکه یافتن شغل عموما برای چنین افرادی، یک دردسر است،  این پرسش مطرح می شود که  آیا می توان یک دیپلم خارجی را برای یک حرفه تنظیم شده به رسمیت شناخت؟ در پاسخ باید گفت که این روش برای همه حرفه ها متفاوت است: مشاغل پیراپزشکی: با Direction régionale de l’économie, de l’emploi, du travail et des solidarités (DREES)  منطقه ای که در آن درخواست می دهند، باید تماس بگیرند. علاقه مندان روانشناسی: اقدامات لازم را در سایت وزارت آموزش عالی و تحقیقات انجام دهند. مشاغل تجاری و صنایع دستی: با اتاق اصناف و صنایع دستی محل خود تماس بگیرند.

بورسیه های تحصیلی فرانسه

اگر علاقه مند تحصیل و مشاغل حقوقی (به استثنای وکلا): با وزارت دادگستری تماس بگیرید  و در نهایت مشاغلی که به دستور یا شورای ملی وابسته هستند (مانند پزشکان، وکلا): مستقیماً با نهاد مربوطه تماس بگیرند. برای انجام امور مربوط به مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش با دیپلم،  همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت  آماده ارائه هرگونه راهنمایی است.

اهمیت زبان برای مشتاقان تحصیل دارای دیپلم در فرانسه

یادگیری زبان فرانسه و کسب مدرک می تواند فرصت های شغلی زیادی را برای شما فراهم کند. برخی از آنها این مدرک را دنبال می کنند زیرا آنها به زبان و فرهنگ علاقه دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به مزایای دیگری که این مدرک ارائه می دهد علاقه مند باشند. کشف کارهایی که می توانید با مدرک زبان فرانسه انجام دهید و اینکه چرا ممکن است این رشته تحصیلی را دنبال کنید، ممکن است به شما کمک کند یک مسیر شغلی برای خود ایجاد کنید. از سوی دیگر، مدرک زبان فرانسه مطالعات زبان، زبان شناسی و فرهنگ فرانسه را تایید می کند. این موضوع شامل بررسی فرهنگ ‌ها و کشورهایی است که در آن مردم عمدتاً فرانسوی صحبت می‌ کنند، مانند فرانسه، بلژیک، گینه، آفریقای مرکزی، ماداگاسکار، کانادا و هائیتی.

بیشتر بدانید <>>>>   کار پس از تحصیل در فرانسه

علاوه بر این مدرک زبان فرانسه شامل تحصیل در هنر و ادبیات نیز می شود. دانشجویان یاد می گیرند که به زبان فرانسوی روان صحبت کنند و به زبان فرانسوی بنویسند. اگر شما نیز این پرسش را دارید که با مدرک زبان فرانسه و داشتن مدرک دیپلم چه کاری می توانید انجام دهید؟ در پاسخ باید گفت که مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید با مدرک فرانسوی دنبال کنید که بر دانش شما از فرهنگ و توانایی صحبت کردن به زبان تکیه دارد.

 شما ممکن است مدرک زبان فرانسه را برای علاقه به زبان یا به دلیل اینکه مایل به یکی از این مشاغل هستید دنبال کنید که می تواند به شما در کسب مشاغل زیر کمک کند.

مهماندار هواپیمامسئول خدمات فروشگاهیمسئول حسابدار فروشگاهی
خدمات پستیکار در شبکه حمل و نقلکار در شبکه توزیع فروشگاهی

درآمد شغلی افراد مشتاق تحصیل با مدرک دیپلم فرانسه

همکار خدمات مشتری دو زبانه یکی از مشاغلی است که افراد دارای مدرک دیپلم مشغول به تحصیل در فرانسه می توانند، انجام دهند، میانگین حقوق ملی این شغل 27781$ (دلار) در سال است. وظایف اصلی این شغل شامل همکاران خدمات مشتری در خرده فروشی، خدمات غذا و سایر انواع شرکت های فروش کار می کنند تا به مشتریان در خریدشان کمک کنند. متخصصان دو زبانه اغلب می‌ توانند در این نقش‌ ها موفق شوند، زیرا می ‌توانند به مشتریان بیشتری کمک کنند. گزینه شغلی دیگر، هماهنگ کننده تور با میانگین حقوق ملی: 41133$ (دلار) در سال است.  هماهنگ کننده های تور به گردشگران در سفر کمک می کنند و معمولاً توصیه ها و راهنمایی ها را ارائه می دهند. آنها ممکن است گردشگران را در سفرها هدایت کنند یا اطلاعات و منابعی را برای کمک به گردشگر برای لذت بردن از تعطیلات خود در سفر ارائه دهند.

افراد حرفه ای با مدرک فرانسوی ممکن است در این نقش کار کنند تا گردشگران را در مکان های بومی فرانسوی زبان راهنمایی کنند.  مترجم شغل دیگر است که میانگین حقوق ملی این شغل 45616$ (دلار) در سال است که  مترجمان حرفه ای به عنوان رابط ارتباطی بین دو طرف که به زبان های مختلف صحبت می کنند، عمل می کنند. مترجمان می توانند به صورت قراردادی یا تمام وقت کار کنند و می توانند در هر زبانی تخصص داشته باشند. به طور معمول، این متخصصان به جلسات شرکت، رویدادهای عمومی می‌ پیوندند و به کسانی که از زبانی متفاوت از زبان اصلی استفاده می ‌کنند، کمک شخصی می‌ کنند. فعال  آژانس مسافرتی  با میانگین حقوق ملی: 58607$ (دلار) در سال به مشتریان در برنامه ریزی تعطیلات و سایر سفرها کمک می کنند. کار آنها شامل صحبت با مشتریان، کمک به یافتن هتل و فعالیت های محلی می باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت کاری به فرانسه

دلایل تحصیل با مدرک دیپلم در فرانسه

1. شهریه بسیار مقرون به صرفه: اگر از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا آمده اید، بیش از 800€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت نخواهید کرد. این برای مقاطع تحصیلی در همه سطوح (لیسانس، کارشناسی ارشد، دکترا) صدق می کند. در برخی موارد، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا از مزایای مشابهی برخوردار هستند، اما در برخی دیگر شهریه بالاتری می پردازند. با این وجود، تحصیل در فرانسه همچنان نسبت به سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و غیره کم هزینه تر است.

2. تعداد مدارک تحصیلی انگلیسی در حال افزایش است: برای جذب دانشجویان بین‌ المللی بیشتر، دانشگاه ‌های دولتی و خصوصی در فرانسه تعداد برنامه ‌های تحصیلی آموزش انگلیسی را در پیشنهاد دانشگاهی خود افزایش داده ‌اند و بیش از 1500 دوره به زبان انگلیسی تدریس می شود که هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود.

3. فرانسه مرکز تحقیقات و نوآوری است

بسیاری از موسسات آموزش عالی فرانسه منابع زیادی را در امکانات تحقیقاتی و کارکنان خود سرمایه گذاری می کنند. اگر می ‌بینید که ساعت‌ های طولانی را در آزمایشگاه ‌ها سپری می‌ کنید، آزمایش ‌هایی انجام می ‌دهید و روی پیشرفت بعدی بشریت کار می ‌کنید، فرانسه جایی است که باید بروید. بیش از 64 برنده جایزه نوبل و 15 مدال فیلدز اهمیتی که فرانسه برای تحقیق و پیشرفت قائل است را برجسته می کند.

5. از جاذبه های گردشگری معروف دیدن کنید

از شگفتی های ساخت بشر گرفته تا زیبایی های طبیعی، چیزهای زیادی برای دیدن در شش ضلعی (لقب محبوب فرانسه) وجود دارد. می‌ توانید از ریویرای فرانسه لذت ببرید، نقاشی ‌های غار ماقبل تاریخ در لاسکو را کاوش کنید، از بالای برج ایفل عکس بگیرید.

بیشتر بدانید <>>>>   ویزای همراه فرانسه

در شکل زیر به سایر جذابیت های تحصیل در فرانسه اشاره شده است.

پرسش های مهم مشتاقان تحصیل با دیپلم در فرانسه

آیا با مدرک تحصیلی خارج از کشور امکان تحصیل یا کار در فرانسه وجود دارد؟ پاسخ بله است! اما در برخی موارد ابتدا باید مدرک خود را در فرانسه به رسمیت بشناسید. با این حال، این در مورد دانشجویانی که در برنامه تبادل دوجانبه یا اراسموس شرکت می کنند صدق نمی کند. دومی سیستم انتقال اعتبار اروپا را اعمال می کند که امکان شناسایی آکادمیک بین کشورهای عضو را فراهم می کند.  اگر مدرک شما مستقیماً قابل انتقال به فرانسه نیست، تصمیم توسط موسسه میزبانی که در آن می خواهید ادامه تحصیل دهید، گرفته می شود. یک کمیسیون آموزشی ارزیابی خواهد کرد که آیا به رسمیت شناختن دیپلم ضروری است یا خیر. در این صورت باید گواهی مقایسه را دریافت کنید. دومی به شما امکان می دهد، دیپلم خود را که در خارج از کشور به دست آورده اید با سطح دیپلم فرانسوی مربوطه مقایسه کنید.

در مورد جستجوی کار، به رسمیت شناختن مدرک شما بستگی به این دارد که آیا شغلی که می خواهید داشته باشید تنظیم شده باشد یا خیر. حرفه ای است که برای انجام آن نیاز به مدرک تحصیلی خاصی دارد که توسط یک مقام صالح به رسمیت شناخته شده باشد. این مورد برای وکلا، معماران، پزشکان، صنعتگران و غیره است. برای اینکه بدانید آیا حرفه شما در فرانسه تنظیم شده است یا خیر، می توانید به پایگاه داده موجود در وب سایت کمیسیون اروپا مراجعه کنید. آیا هدف شما برای یک حرفه تنظیم شده نیست؟ سپس این شما هستید که باید استخدام کنندگان خود را در مورد سطح و کیفیت دیپلم خارجی خود متقاعد کنید (احتمالاً با ارسال بروشور ارائه دوره یا برنامه درسی).

برای حل مسائل مرتبط با ویزای تحصیل در فرانسه هم می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید و هم با کارشناسان ما گفتگو کنید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   حقوق ماهیانه کار در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=16]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها