نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس
بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس : سفیران سروش سعادت راهنمای و مرجع مهاجرت تحصیلی کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا.

برای متقاضیانی که به دنبال  بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس هستند دو نوع بورس تحصیلی کامل و نیمه وجود دارد که مبلغ هر دو نوع بورسیه تحصیلی بسیار قابل توجه است.

یکی از راه هایی که دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی در کانادا به تحصیل بپردازند، کمک هزینه های تحصیلی است که در قالب بورسیه به متقاضیان پرداخته می شود. متقاضیانی که برای دریافت این بورسیه های تحصیلی قبول می شوند نیازی به بازپرداخت ندارند. این بورسیه های تحصیلی عموما به متقاضیانی واگذار می شود که صلاحیت های شخصی خود را به واسطه نوآوری نشان دهند.

به طور کلی بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی بسیار محدود است و همین امر باعث رقابتی شدن دریافت چنین کمک هزینه ای می شود. با این وجود چند نکته در زمینه دریافت چنین بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد که در صورت رعایت آنها متقاضی می تواند به اخذ آنها امیدوار باشد، البته در کنار آن می توانید از مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره بگیرید.

شهریه رشته پزشکی در کانادا

بورس تحصیلی کانادا را از مبدا شروع کنید

متقاضیان باید از کشور مبدا خود جستجو برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع کارشناسی را شروع کنند. در حقیقت در این هنگام باید یکسری دانشگاه که هر ساله یا در هر دوره تحصیلی بورسیه تحصیلی اهدا می کنند توسط متقاضی شناسایی شود و شرایط آن در وب سایت دانشگاه ها بررسی گردد.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل DBA کانادا، فرصتی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری

مرحله بعدی شروع مکاتبه با دانشگاه مورد نظر است. گاهی اوقات اساتید دانشگاه‌ های مختلف به دلیل تحصیل اعتبار برای موضوعات خاص به دنبال دانشجو برای تحقیق در زمینه هایی خاص می گردند. این امر نیز با بررسی وب سایت دانشگاه های مد نظر متقاضی مشخص می شود. در حقیقت در این مرحله اطلاعات مربوط به بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و دستورالعمل هر یک مشخص می شود.

انواع بورسیه مقطع کارشناسی در کانادا

نکته قابل توجه اینکه عموما دو نوع بورسیه برای تحصیل وجود دارد که معروف ترین آن، بورسیه تحصیلی کامل است که تمام هزینه های دوره تحصیلی یک متقاضی را پوشش می دهد. این هزینه ها عبارتند از هزینه ثبت نام در دانشگاه۷ هزینه خوابگاه، هزینه خورد و خوراک و بیمه درمانی. برخی از بورسیه ها علاوه بر این هزینه ای جداگانه برای پول توجیبی نیز در نظر می گیرند تا دانشجو را از سوق یافتن به اشتغال نیمه وقت بازدارند.

نوع دوم بورسیه تحصیلی، بورسیه تکمیلی است. این نوع بورس تحصیلی تنها قسمتی از هزینه های متقاضی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کانادا پوشش می دهد و دانشجویی که موفق به اخذ چنین بورسیه ای می شود باید برای تامین مابقی هزینه ها یا گزینه «کار در کانادا» به صورت نیمه وقت را در پیش گیرد و یا از پس انداز شخصی و خانوادگی برای این امر استفاده کند.

منبع بورسیه تحصیلی در کانادا

بورس‌های تحصیلی در کانادا توسط سه منبع اهدا می شوند. معروف ترین این منابع دولت کانادا است که برای رشته های خاص و در استان های خاص تعدادی بورسیه تحصیلی در نظر می گیرد. منبع دوم اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس موسسات و سازمان های غیر انتفاعی هستند که عموما فعالیت بین المللی دارند و نه تنها در کشور کانادا بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز بورسیه تحصیلی اهدا می کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   کار در کنار تحصیل در کانادا

سومین منبع، سازمان ها و موسسات خصوصی هستند که عمدتا با هدف جذب نیروی کار متخصص اقدام به اهدای بورسیه تحصیلی می کنند. برای اخذ چنین بورسیه هایی معمولا یک تعهدنامه از متقاضی اخذ می شود که پس از فارغ التحصیلی در آن رشته خاص، وی جذب شغل هایی شود که آن موسسه خصوصی بدان ها نیاز دارد. این بورسیه ها بدین گونه هستند که متقاضی باید تجربه کاری مرتبط داشته و یک انگیزه نامه قابل قبول نیز اماده سازد.

میزان بورسیه های کانادا

بی تردید اعتبار بالا و بین المللی دانشگاه های کانادا بر احدی پوشیده نیست اما رتبه بندی این دانشگاه ها نیز قابل توجه است چرا که برخی از آنها رتبه های بسیار بالایی دارند همچون دانشگاه ونکوور و تورنتو. عموما برای مقطع کارشناسی که حدودا ۴ سال به طول می انجامد بورسیه کامل معادل ۵۰۰۰۰$  است که یا آنرا به صورت نقد در همان ابتدا به متقاضی تحویل می دهند و یا در طول ترم های گوناگون یا سال های تحصیلی وی به حساب دانشگاه وی واریز می شود.

در اینجا به بررسی مختصر چند بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس می پردازیم:

  • بورس تحصیلی دولتی کبک برای محیط زیست و فناوری، مبلغ این بورس ۴۰۰۰۰$ است
  • بورس تحصیلی Elliott Trudeau هر ساله ۱۵ متقاضی جذب می کند و مبلغ آن ۶۰۰۰۰$  است
  • بورس تحصیلی ملکه الیزابت دوم ملقب به بورس تحصیلی الماس کانادا این بورسیه به کشورهای جهان سوم اعطا می شود و ۵۰۰۰۰$ ارزش دارد
  • بورس تحصیلی آژانس توسعه بین الملل کانادا، هر ترم تحصیلی به ۱۰ متقاضی مبلغ ۱۰۰۰۰$  بورس اختصاص می دهد
  • بورس شورای بین المللی مطالعات کانادا، این بورس تحصیلی علاوه بر دانشجویان به کارآموزان نیز تعلق می گیرد و هر فصل ۱۲۰۰$ به متقاضی داده می شود
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل در کانادا با معدل پایین

الزامات اخذ بورس تحصیلی کانادا

برای تحصیل در کانادا به یکسری الزامات اولیه برای ورود به خاک این کشور و الزامات مربوط به اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس نیاز داریم.

 الزامات اولیه که مربوط به «اخذ ویزای کانادا» می شود عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • بیمه نامه معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی تامین هزینه های زندگی و تحصیل (در این بخش منظور نامه پذیرش بورسیه است)
  • نامه پذیرش از سوی دانشگاه
  • شرکت در مصاحبه اخذ ویزای کانادا

الزامات ثانویه مربوط به اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس:

  • مدرک دیپلم دبیرستان ترجمه شده به زبان انگلیسی
  • مدرک آشنایی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • انگیزه نامه برای اخذ بورسیه دانشگاهی
  • معرفی نامه از سوی اساتید معتبر دانشگاه یا معلم و مدیر دبیرستان

لازم به ذکر است که الزامات اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس هر دانشگاه از دیگری متفاوت است از همین رو متقاضی باید این اسناد را از پیش در وب سایت دانشگاه مد نظر خود جستجو کند و آنها را آماده سازد. برای آگاهی از تمام موقعیت های بورسیه و کم هزینه در کانادا که برای تمام مقاطع تحصیلی قابل دسترس هستند می توانید از مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره بگیرید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای دانشجویی کانادا برای اقامت دائم در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=10]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا