نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا

بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا
بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا

بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا : سایت تخصصی کانادای سفیران سروش ، مرجع و راهنمای اخذ انواع بورسیه تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به کاناداست.

مدرک تحصیلی در کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا

اخذ بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا می تواند گزینه ایده آلی برای تحصیل رایگان در مقاطع فوق لیسانس و دکترا دانشگاه های کانادایی باشد. همه ساله در کانادا، دولت این کشور و برخی از موسسات آموزش عالی کانادا به دانشجویان خارجی انواع پاداش های اسکالرشیپ، گرانت ها یا بورسیه های تحصیلی جهت پوشش مالی هزینه های تحصیلی ارائه می کند.


بایستی توجه کرد که برخلاف وام تحصیلی، پول دریافتی از طریق برنامه بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا بلاعوض بوده و نیازی به بازپرداخت آن نیست. اگر شما هم مایل به درخواست بورسیه تحصیلی رایگان در کشور کانادا می باشید، اطلاع از فرآیند درخواست به همراه مهلت درخواست مشخص شده توسط موسسه آموزشی یا سازمان بسیار مهم می باشد.

شرایط صلاحیت و نحوه درخواست بورسیه تحصیلی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت است. برای مثال، شرط برخی بورسیه ها ممکن است ارائه انگیزه نامه یا نامه مرجع از معلمان یا کارفرماهای پیشین باشد. اما شرط برخی برنامه های بورسیه دیگر ممکن است ارائه عملکرد تحصیلی، پیشرفت های فوق برنامه یا سایر مهارت های خلاقانه باشد.

همچنین به منظور بهره مندی از این فرصت طلایی، متقاضیان بایستی مهلت های درخواست بورسیه تحصیلی در کانادا را نیز مدنظر قرار دهند. به منظور ارزیابی شرایط پذیرش تحصیلی خود و نیز اخذ مشاوره های دقیق، با کارشناسان و مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس

در ادامه این مقاله به بررسی محتوایی انواع برنامه ها برای بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا می پردازیم :

  • برنامه بورسیه CanadaVisa Study Hub $500 Scholarship Contest
  • برنامه بورسیه Global  Affairs Canada
  • برنامه بورسیه Canada Graduate Scholarships-Matter’s Program
  • برنامه بورسیهOntario Graduate Scholarship (OGS)
  • برنامه های بورسیه مخصوص دانشگاه ها و کالج های کانادایی

برنامه بورسیه CanadaVisa Study Hub $500 Scholarship Contest

یکی از برنامه های بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا، برنامه CanadaVisa Scholarship Contest می باشد که به اعضای CanadaVisa Study Hub فرصت برنده شدن مبلغ $500 (دلار) را فراهم می نماید. هر ماه یک عضو جدید به طور تصادفی به عنوان برنده انتخاب می شود. رقابت برای ساپورت دانشجویان خارجی و کار کنان فارغ التحصیل طراحی شده است. این رقابت در پورتال Study Hub برگزار می شود و مهلت زمانی مشخصی ندارد. اما شرایط درخواست از این برنامه به صورت ذیل می باشد:

  • عضویت در CanadaVisa Scholarship Contest 
  • برخورداری از ویزای تحصیلی معتبر
  • ارائه مدرک ثبت نام در دانشگاه کانادایی
  • برنامه بورسیه Vanier Canada Graduate Scholarship
  • برنامه بورسیه Ontario Trillium Scholarship (OTS)

برنامه بورسیه Global  Affairs Canada

هدف از برنامه مذکور تعهد مشترک با شرکا و موسسات کانادایی جهت مشارکت در پروژه های تحقیقاتی بین المللی به منظور حمایت از آموزش بین المللی از طریق فرصت های پژوهشی در دانشگاه های کانادایی می باشد.  اما ارزش پولی این بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا به مدت و سطح تحصیلات متقاضیان بستگی دارد. اما معمولا مبلغ این بورسیه از $7,200 الی $14,700 متغییر می باشد.

متقاضیان این نوع بورسیه تحصیلی در کانادا می بایستی تفاوت شرایط انواع بورسیه های اعطایی تحت این برنامه را درک نمایند. انواع بورسیه های اعطایی تحت این بورسیه خاص کانادایی شامل Canada-ASEAN Scholarships, Emerging Leaders in the Americas Program (ELAP), Canada-CARICOM Leadership Scholarships Program, Canada- China Scholars Exchange Program و Canada- Scholars Exchange Program Chile  می باشد. ناگفته نماند که مهلت درخواست این بورسیه نیز  به برنامه بستگی دارد ولی در کل سال به روی متقاضیان باز است.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه های کارشناسی دانشگاه ویکتوریای کانادا

برنامه بورسیه Canada Graduate Scholarships-Matter’s Program

بورسیه تحصیلی CGS M  به روی دانشجویان خارجی مقیم دائمی کانادا باز است تا از تحقیقات آنها در زمینه هایی همچون بهداشت، علوم طبیعی، مهندسی، علوم اجتماعی یا علوم انسانی حمایت به عمل آورد. اما ارزش پاداش اعطائی توسط این برنامه در حدود $17,000 برای مدت 12 ماه می باشد. همه ساله، این برنامه بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا به 2000 دانشجوی ارشد و دکترا پذیرش شده از دانشگاه های کانادا کمک می کند.

اما از شرایط اخذ بورسیه Canada Graduate Scholarships-Matter’s Program (CGS M) می توان به تابعیت یا اقامت دائمی دانشجو، ثبت نام در برنامه تحصیلی فول تایم دانشگاه کانادایی، برخورداری  از معدل الف در 2 سال تحصیلی قبلی و نیز عدم دریافت قبلی بورسیه اشاره نمود. در این رابطه و برای اطلاع دقیق از جزئیات این برنامه بورسیه تحصیلی در کانادا، مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی آنلاین CGS M می تواند کمک فراوانی نماید. اما مهلت تحویل درخواست تحت این برنامه، 1 دسامبر هر سال می باشد.

برنامه بورسیهOntario Graduate Scholarship (OGS)

این برنامه با عنوان (OGS) به دانشجویان ارشد و دکترا خارجی در جهت تامین مالی تحصیلاتشان در دانشگاه کانادایی کمک می کند. مبلغ این بورسیه بسته به تعداد ترمهای موجود در برنامه تحصیلی از $10,000 الی $15,000 (دلار) متغییر است. این برنامه بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا توسط دولت استانی اونتاریو و دانشگاه متعلق به این استان تامین مالی می شود. اما متقاضیان این بورسیه بر چه مبنایی گزینش می شوند؟ متقاضیان بر مبنای شایستگی تحصیلی، مهارت های پژوهشی، و سابقه رهبری/ داوطلبی انتخاب می شوند. اما متقاضیان برای احراز صلاحیت جهت اخذ این نوع بورسیه بایستی حداقل شرایط زیر را تامین کنند:

  • ثبت نام در برنامه تحصیلی سطح ارشد یا دکترا
  • ثبت نام در تحصیلات فول تایم در برنامه 2 یا چند ترمی
  • برخورداری از ویزای تحصیلی معتبر
  • حضور در دانشگاه اونتاریویی مشارکت کننده در این برنامه بورسیه

برنامه بورسیه Vanier Canada Graduate Scholarship

بورسیه Vanier CGS از معروف ترین بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا می باشد که با ارزش پولی سالیانه حدود $50,000 به مدت 3 سال به دانشجویان دکترا در حال تحصیل در موسسات آموزش عالی کانادا تعلق می گیرد. Vanier CGSدر سال 2008 توسط دولت فدرال کانادا جهت جذب  دانشجویان نخبه و با استعداد خارجی و تبدیل کشور کانادا به عنوان مرکز تحقیقات و آموزش عالی برتر جهانی معرفی شد. همه ساله، دولت کانادا 167 گیرنده Vanier CGS جدید را انتخاب می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی محبوب در کانادا

اما مبنا و شاخص اصلی اعطای بورسیه Vanier CGS مبتنی بر مهارت های رهبری و برتری تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی می باشد. در اکثر موارد، داوطلبین برای احراز شرایط بایستی در برنامه سطح PhD دانشگاه کانادایی ثبت نام نمایند. همچنین شاخص های گزینشی شامل برتری تحصیلی، توانایی پژوهشی و رهبری ر ا تامین نمایند؛ و نیز داوطلبی خود را از طریق دانشگاه محل تحصیل اعلام نمایند.

برنامه بورسیه Ontario Trillium Scholarship (OTS)

دولت اونتاریو برنامه OTS را در سال 2010 جهت کمک مالی به دانشجویان دکترا جهت اتمام موفقیت آمیز تحصیلاتشان معرفی کرد. برنامه OTS همه ساله، بورسیه تحصیلی رایگانی به ارزش $40,000 را به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می دهد و هر 3 سال به طور اتوماتیکی قابل تمدید است. مبنای اعطای بورسیه های تحصیلی رایگان OTS، برتری آکادمیک متقاضیان می باشد. اما شرایط احراز صلاحیت متقاضیان به شرح زیر می باشد:

  • برخورداری از ویزای تحصیلی کانادا
  • ادامه تحصیل در مقطع دکترا به صورت فول تایم
  • سابقه پژوهشی برتر همراه با نمرات دانشگاهی بالا
  • ثبت نام در برنامه تحصیلی PhD تمام وقت در یک دانشگاه کانادایی

برنامه های بورسیه مخصوص دانشگاه ها و کالج های کانادایی

در نهایت، کالج ها و دانشگاه هایی هم هستند که به دانشجویان ورودی جدید پاداش های بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا با عنوان بورسیه های ورودی یا Scholarship Entrance  اعطاء می کنند. معیار اعطای بورسیه ورودی بر اساس شایستگی تحصیلی، استعداد پژوهشی برتر و مدت برنامه تحصیلی می باشد. برخی از پاداش های بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا به شرح زیر می باشد:

کالج یا دانشگاه مبلغ بورسیه تحصیلی
Humber College $1,000 الی $1,500
University of Manitoba $14,000 الی $18,000
University of Calgary $1000 الی $40,000
UBC Graduate Global leadership Fellowships $18,200 در سال برای مجموع 4 سال از تحصیلات دکترا در دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)
Dalhousie University بورسیه هایی تا مبلغ $40,000 پیشنهادی به دانشجویان خارجی درحال تحصیل در این دانشگاه

در پایان این مقاله، به متقاضیان تحصیل در کشور کانادا توصیه می شود که برای ارزیابی شرایط پرونده خود و نیز بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاورین امر، از طریق تماس تلفنی یا مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین اطلاعات و مقررات مهاجرت تحصیلی به کانادا قرار گیرند.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی کانادا، فرصتی برای رسیدن به رویاهایتان
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=10]

5 دیدگاه دربارهٔ «بورسیه تحصیلی رایگان در کانادا»

  1. سلام وقت بخیر.امیدوارم حال شما دوست عزیز خوب باشه و ایملی ک میزنم با ارزش باشه براتون و قابل خواندن .من فارق التحصیل کاردانی سراسری با معدل 16.5 رشته الکترونیک و کارشناسی سخت افزار دانشگاه ازاد با معدل 15 هستم.سطح زبان معمولی و همسرم فارق التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه ازاد هستند.ایا میتونیم بورس بشیم؟

    1. سلام خدمت شما برای اخذ بورس تحصیلی باید شرایط مختص به خودش رو داشته باشید و با استاد راهنما در کشور مقصد، ارتباط بگیرید

  2. مجیدرضا زمانی

    سلام۔من کارشناسی ارشدحقوق جزاوجرم شناسی ازدانشگاه پیام نورواحدبین الملل گرفتم۔بامعدل۱۷/۶۵ ونمره پایان نامه ۱۸/۷۵ازکل۱۹
    آیا میتوانم بورسیه رایگان تحصیلی دکترای حقوق جزاوجرم شناسی دانشگاه تورنتوکانادا شوم؟لطفا راهنمائی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا