نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا

بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا
بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا

یکی از امتیازات تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کشور کانادا، امکان اخذ راحت بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا می باشد. در حال حاضر، حدود 143 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکترا در دانشگاه های کانادا وجود دارد که اکثر آنها نیز با حمایت مالی دولت کانادا در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. اما برای اخذ این بورسیه ها، متقاضیان بایستی حائز صلاحیت های لازم باشند. معمولا اعطای بورسیه های تحصیلی در کانادا مستقیما به برنامه و مقطع تحصیلی متقاضیان و نیز ملیت آنها بستگی دارد.

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا

مسلما تحصیل در کانادا با اخذ بورسیه های تحصیلی از دانشگاه های کانادایی می تواند به منزله تحصیل رایگان در کانادا باشد. مخصوصا اگر گزینه کار ضمن تحصیل در کانادا را نیز به آن اضافه نمائیم. چراکه بورسیه های اعطائی به دانشجویان دکترا بخش زیادی از هزینه تحصیلی آنها را در کانادا تحت پوشش قرار می دهد. کارشناسان و مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه موفق در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به کانادا آماده پاسخگوئی به سوالات هموطنان عزیز در این زمینه می باشند.

آنجه در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت شامل موارد زیر هستند :

  • معیارهای ارزیابی درخواستهای بورسیه در کانادا
  • شرایط درخواست بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا
  • بورسیه تحصیلی دکترا Vanier CGS
  • بورسیه FINCAD Women in Finance Scholarship
  • بورسیه دکترا Pierre Elliott Trudeau Foundation
  • بورسیه دکترا PEO کانادا
  • بورسیه های دکترا دانشگاه مانیتوبا (UMGF)

معیارهای ارزیابی درخواستهای بورسیه در کانادا

 بورسیه های تحصیلی متعددی با شرایط متفاوت توسط دولت یا دانشگاه ها برای متقاضیان خارجی تخصیص داده می شود. معمولا، فرآیند اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا یک فرآیند زمان بری بوده و نیازمند صبر و حوصله فراوان می باشد تا روند درخواست به خوبی به پیش برود. درخواست متقاضیان بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا بر پایه 3 معیار زیر توسط اعضای کمیته گزینش مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد:

  • پیشرفت ها و فعالیت های تحصیلی: بر این اساس، تیم ارزیابی درخواست متقاضیان را  بر مبنای مقالات چاپی، ارائه ها، جوایز و پاداش های تحقیقاتی ارزیابی خواهند کرد. تیم مذکور پبشرفت های متقاضیان را نسبت به هم مورد ارزیابی قرار می دهد.
  • عملکرد تحصیلی: بر اساس این شاخص، ریزنمرات مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بررسی می شود. تیم ارزیابی کننده به  پیشرفت ثابت یا عملکرد خوب و مستمر داوطلبان امتیاز می دهند.
  • استعداد ها و توانمندی ها: ویژگی ها و مشخصه های متقاضیان بر پایه گزارشات تهیه شده توسط داوران ارزیابی می شود. معمولا به متقاضیان توصیه می شود که افرادی را انتخاب نمایند که از مدتها پیش با توانایی ها و استعدادهای آنها آشنا باشند و حدالامکان برای آنها کپی درخواست و CV (رزومه) ارسال شود.
بیشتر بدانید <>>>>   ویزای دانشجویی کانادا بدون مدرک زبان

شرایط درخواست بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا

دانشجویان دکترا در کانادا جزو دانشجویانی هستند که به راحتی می توانند انواع مختلف بورسیه های تحصیلی با ارزش های مالی متفاوت را جهت پوشش مالی هزینه های تحصیلی خود در کانادا درخواست دهند. اما عدم رعایت شرایط درخواست مناسب می تواند منجر به رد درخواست متقاضیان شود. قوانین مربوط به اندازه فونت فاصله گذاری خطوط، حاشیه ها، حدود صفحه و غیره جزو شرایط اولیه نگارش درخواست می باشد. نگارش درخواست بورسیه بایستی صریح و خلاصه باشد. به خاطر داشته باشید که اعضای کمیته گزینش ممکن است دانش تخصصی درباره زمبنه تحقیقاتی خاص شما را نداشته باشند. پس، حفظ صراحت کلام و سادگی متن درخواست جزو شرایط اصلی نگارش درخواست بورسیه می باشد. متقاضی باید متن درخواست را طوری نگارش نماید تا پاسخ سوالات زیر داده شود:

چه موضوع تحقیقاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت؟
چرا این نوضوع مهم است؟
اطلاعات قبلی درباره موضوع چگونه است؟
روش کار چه مقدار ابتکاری و خلاقانه است؟
امکان پیشرفت دانش در این رشته چقدر است؟
دلایل واجد شرایطی برای انجام تحقیق چیست؟

همچنین، برای اکثر رشته های تحقیقاتی تهیه  فرضیه قابل آزمون و سپس بیان اهداف خاص مورد بررسی ضروری است. از اشتباه تایپی پرهیز نموده و تا جایی که می توانید سعی کنید واژگان اختصاری را توضیح دهید. از به کار بردن جملات طولانی و خسته کننده بپرهیزید. انواع بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا به شرح زیر می باشد:

بورسیه تحصیلی دکترا Vanier CGS

برنامه بورسیه Vanier Canada Graduate Scholarships (Vanier CGS) نوعی برنامه بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا برای جذب و حفظ دانشجویان دکترا نخبه در کشور کانادا و نیز تبدیل کانادا به مرکز برتر جهانی در زمینه تحقیقات و آموزش عالی می باشد. کلیه دانشگاه های کانادایی مجری این برنامه بورسیه تحصیلی در کانادا می باشند. دانشجویان دکترا در حال تحصیل برنامه های PhD در رشته تحقیقات بهداشتی، علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی و پژوهش های علوم اجتماعی و انسانی صلاحیت درخواست بورسیه Vanier CGS را دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل

این بورسیه هر ساله با مبلغی به ارزش $50,000 به مدت 3 سال متوالی به 166 دانشجو اعطاء می شود. گروه هدف بورسیه Vanier CGS معمولا اتباع و مقیم های دائمی کانادا هستند. از شرایط اخذ بورسیه مذکور می توان به ثبت نام در دوره تمام وقت PhD در یکی از دانشگاه های کانادا و نیز دریافت سهمیه از سوی دانشگاه مربوطه اشاره نمود.

بورسیه FINCAD Women in Finance Scholarship

FINCAD  ، برنامه بورسیه سالانه FINCAD Women in Finance Scholarship را برای ترغیب و حمایت از زنان برتر در رشته تحصیلی امور مالی یا فاینانس برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا پایه گذاری کرده است. موسسات میزبان این برنامه دانشگاه های مورد تایید هیئت ملی یا بین المللی مورد تایید برای آن هدف در کشوری است که دانشگاه مذکور در آنجا واقع شده است.

به طور کلی، بورسیه فوق الذکر برنامه سطح تحصیلات تکمیلی در رشته امور مالی با تاکید بر فاینانس مخصوصا مرتبط با استفاده از مشتقات در بازارهای سرمایه و مدیریت ریسک مالی را تحت پوشش قرار می دهد. لازم به ذکر است که گروه هدف این برنامه بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا، زنان از هر سن و ملیتی را شامل می شود و ارزش پولی برنامه حدود US$20,000 می باشد. شرط صلاحیت متقاضیان اولا، ثبت نام در برنامه فول تایم ارشد یا دکترا در کانادا بوده و ثانیا اتباع زن از هر کشوری صلاحیت درخواست را تا 30 ژوئن سال 2019 دارند.

بورسیه دکترا Pierre Elliott Trudeau Foundation

همه ساله، بنیاد Pierre Elliott Trudeau به 15 نفر از دانشجویان دکتری در کانادا به منظور حمایت از ادامه تحصیل و تحقیقات در زمینه علوم انسانی و اجتماعی بورسیه تحصیلی اختصاص می دهد. معمولا، دانشجویان در رشته های حقوق و کرامت انسانی، شهروندی مسئول، کانادا در جهان و مردم و محیط زیست شان مورد تاکید این برنامه بورسیه می باشد.

بورسیه Foundation  Pierre Elliott Trudeau شامل اتباع کانادایی، مقیم های دائمی و نیز کلیه دانشجویان خارجی می باشد. بورسیه های Foundation  Pierre Elliott Trudeau  مبلغی سالیانه در حدود US$40,000 را به مدت 3 سال به متقاضیان ارائه می کند. همچنین سالانه حدود US$20,000 برای تحقیقات و مجوز مسافرتی اختصاص داده می شود. لازم به ذکر می باشد که مهلت درخواست بورسیه مذکور قبل از 22 فوریه سال 2019 میلادی می باشد.

بورسیه دکترا Graduate Global Leadership Fellowships

گزینه بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا برای دانشجویان خارجی متنوع است و یکی دیگر از آنها بورسیه های Graduate Global Leadership دانشگاه بریتیش کلمبیای (UBC) کانادا می باشد. این بورسیه ها از نوع فلوشیپ یا پژوهانه برای حمایت مالی از دانشجویان خارجی نشان دهنده رهبری قابل توجه در کارهای بشر دوستانه و توسعه در کشور خودشان می باشد. این بورسیه تحصیلی مختص برنامه های PhD یا DMA دانشگاه بریتیش کلمبیا می باشد. لازم به توضیح است که همه ساله 2 فلوشیپ جدید به دانشجویان (اتباع کشورهای در حال توسعه) ارائه می شود .

بیشتر بدانید <>>>>   نکاتی برای دانشجوی مهاجر کانادا

اما ارزش پولی سالانه این بورسیه تحصیلی دکترا در کانادا در حدود US$18,200 به علاوه شهریه چهار ساله می باشد. متقاضیان صلاحیت دار بایستی دارای ویزای تحصیلی کانادا بوده و شهروندی از کشورهای جهان سوم درحال تحصیل در برنامه تمام وقت دانشگاه بریتیش کلمبیا باشند.

بورسیه دکترا PEO کانادا

صندوق بورسیه بین المللی صلح که در سال 1949 تاسیس شده است، برنامه ای با عنوان PEO International Peace Scholarships for Women می باشد که بورسیه هایی مخصوص زنان برگزیده از سایر کشورهای جهان برای ادامه تحصیل دکترا در کانادا و ایالات متحده تهیه می کند. موسسات میزبان این بورسیه تحصیلی دکترا در کشور کانادا، دانشگاه ها و کالج های معتبر و مورد تایید ایالات متحده یا کانادا می باشند. پس، دانشجویان ارشد و دکترا  از  هر رشته تحصیلی پیشنهادی توسط د انشگاه های مورد تایید تحت پوشش این برنامه بورسیه قرار دارند.

گروه هدف این نوع بورسیه، زنان می باشند و بورسیه های مذکور به صورت GRANTS-IN-AID یا کمک هزینه اعطاء می شود و جهت پوشش مخارج تحصیلی یا هزینه های شخصی مدنظر نمی باشد. ماکسیمم بورسیه اعطائی سال اول  تحصیلی دانشجویان دکترا در حدود US$12,500 می باشد. ناگفته نماند که این برنامه برعکس برنامه های بورسیه تحصیلی دیگر در کانادا نیاز محور می باشد. شرط صلاحیت برای متقاضیان زن، ثبت نام در دانشگاه کانادایی به صورت تمام وقت در مقطع PhD می باشد.

بورسیه های دکترا دانشگاه مانیتوبا (UMGF)

بورسیه اعطایی دانشگاه مانیتوبا با عنوان University of Manitoba Graduate Fellowships (UMGF) از نوع پاداش های مبتنی بر شایستگی تحصیلی دانشجو می باشد که به روی کلیه د انشویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی در سال 2019 باز است. دانشجویان ثبت نامی در مقطع دکترا یا ارشد  با معدل کل GPA حداقل 3.75 ( بالای +B) می توانند متقاضی اخذ این نوع بورسیه تحصیلی دکترا در کشور کانادا باشند. ارزش این بورسیه ها در حدود $18,000 برای دانشجویان دکترا و حدود $14,000 برای دانشجویان ارشد دانشگاه مانیتوبا می باشد.

کانادا، به واسطه ارائه امتیازات فوق العاده به دانشجویان خارجی و نیز ارائه کیفیت آموزش عالی به اضافه استاندارد زندگی بالا همواره یکی از مقاصد تحصیلی بسیار جذاب برای دانشجویان خارجی از جمله هموطنان ایرانی محسوب می شود. در سال های اخیر نیز ما شاهد گرایش غالب متقاضیان تحصیل در خارج به سمت کانادا می باشیم. اگر مقصد تحصیلی شما نیز کشور زیبای کانادا می باشد، پس برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی با کارشناسان زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   بهترین کشور اروپایی برای ادامه تحصیل
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=10]

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها