نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه تحصیلی کانادا، فرصتی برای رسیدن به رویاهایتان

بورسیه تحصیلی در کانادا
بورسیه تحصیلی در کانادا

اگر می خواهید درباره بورسیه تحصیلی در کانادا بیشتر بدانید و اطلاعات کامل و دقیقی از شرایط آن کسب کنید این مقاله تخصصی را تا انتها مرور کنید.

یکی از فرصت های در دسترس دانشجویان خارجی برای تامین مالی تحصیلاتشان در کانادا، استفاده از بورسیه تحصیلی در کانادا می باشد. این بورسیه ها در هر 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و PhD در اختیار دانشجویان خارجی قرار دارد. این بورسیه ها مخصوص دانشجویانی است که در تحصیلاتشان پیشرفت تحصیلی قابل توجهی داشته اند و یا بورسیه های مخصوص رشته تحصیلی می باشند. در کانادا، بورسیه ها یا از طرف دولت و یا از طرف دانشگاه و موسسات آموزش عالی تامین مالی می شوند.

کالج در کانادا

بورسیه تحصیلی در کانادا- مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و PhD

اما انچه که از وابسته های بورسیه تحصیلی کانادا نیز هست ایتمهای زیر است که به بررسی تک تک آنها خواهیم پرداخت:

  • هزینه تحصیل در کانادا چقدر است ؟
  • هزینه زندگی در کانادا چقدر است ؟
  • شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا را می شناسید ؟
  • برنامه های بورسیه تحصیلی در کانادا 2021 کدامند؟
  • بازار کار دانشجویی در کانادا چه روندی دارد؟

درباره شرایط این بورسیه ها می توان به چند نکته اشاره کرد. اولا به واسطه محدودیت در تامین مالی این بورسیه ها و رقابتی یودن آنها، دانشجویان متقاضی باید درخواست خودشان را حدالامکان به صورت سریعی همزمان با اخذ پذیرش تحصیلی تحویل دهند. ثانیا به متقاضیان خارجی توصیه می شود که فرصت های بورسیه خارجی پیشنهادی توسط سازمانها و شرکتهای کشور خودشان را نیز بررسی نمایند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه کاری موفق در زمینه ارائه مشاوره های تخصصی و برتر در زمینه شرایط اعزام دانشجو به کانادا، آماده راهنمائی متقاضیان ایرانی در هر زمینه از مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   مدرک تحصیلی در کانادا- فنی حرفه ای و دیپلم

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است ؟

قبل از بررسی شرایط و نحوه اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا، اطلاع از هزینه تحصیل و زندگی در کشور کانادا می تواند برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در کانادا بسیار مفید باشد. چراکه با اطلاع از هزینه های تحصیلی است که دانشجویان می توانند امور مالی و مخارج خود را در کانادا مدیریت کنند و یا با اطلاع از هزینه های تحصیلی خود، می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا درخواست نمایند. ابتداء باید قبول کرد که میانگین هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورهای انگلیسی زبان شامل استرالیا، انگلستان و ایالات متحده، خیلی پایین و مقرون به صرفه می باشد.

در کانادا، دانشگاه های این کشور مقدار شهریه ها را تنظیم می کنند، و این امر به فاکتورهای مختلفی همانند برنامه تحصیلی، ملیت و مقطع تحصیلی دانشجو بستگی دارد. بر طبق آخرین گزارشات واصله از اداره آمار کانادا (Statistics Canada)، شهریه های سال تحصیلی 2019 در کشور کانادا به طور میانگین %3.3 برای دانشجویان لیسانس داخلی و 6.3% برای دانشجویان لیسانس خارجی افزایش می یابد. میانگین سالیانه شهریه های سال تحصیلی 2019 کانادا به تفکیک برنامه تحصیلی به شرح زیر می باشد:

شهریه مقطع لیسانس
دوره های هنر و علوم انسانی CA$27,159 (~US$20,600)
دوره های مهندسی و پزشکی CA$30,742 (~US$23,300)
دوره های بازرگانی و مدیریت CA$26,395 (~US$20,000)
مقاطع فوق لیسانس و PhD
تمامی دوره های تحصیلی CA$16,497 (US$12,500)
M.B.A اجرایی CA$30,570 (~US$23,160)

هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

اگرچه شرایط ویزای دانشجویی کانادا، هزینه زندگی دانشجویی را حداقل CA$10,000 (~US$7,570) حساب می کند. اما واقعیات امروزی گویای آن است که دانشجویان برای زندگی در کانادا به بودجه مالی بیشتر از این مبالغ نیاز دارند. اما نباید این نکته را نیز از نظر دور کرد که هزینه های زندگی در کانادا نیز عمدتا به محل زندگی و عادات خرج کردن دانشجویان بستگی دارد.  Université de Montréalهزینه سالیانه زندگی دانشجویان خارجی حاضر در کانادا را حدود CA$15,050 تخمین می زند. University of British Columbia این هزینه ها را تا CA$15,500 برآورد می کند. بر اساس گزارش 2018 Mercer Cost of Living Survey، دو شهر تورنتو و ونکور گران ترین شهرهای کانادا برای دانشجویان محسوب می شود. نهایتا، هزینه های سالیانه زندگی در کانادا را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی محبوب در کانادا
حداقل هزینه زندگی(دلار کانادا) اجاره منزل (دلار کانادا) بیمه سلامت اجباری (دلار کانادا) هزینه ویزای تحصیلی (دلار کانادا)  
$30,000 در سال $3000- $7500 CA$600-800 CAD$ 150

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا را می شناسید؟

یکی از روش ها برای کمک به تامین مالی تحصیلات دانشجویان خارجی در کانادا، از طریق بورسیه تحصیلی می باشد. لازم به یادآوری است که تفاوت بورسیه های تحصیلی با فاند در این است که بورسیه های تحصیلی پاداش های مالی غیرقابل بازپرداخت یا به تعبیر دیگر بلاعوض می باشند. اما سوال اینجاست که چه کسانی صلاحیت بورسیه تحصیلی در کانادا را دارند؟ معمولا این بورسیه ها به آن دسته از دانشجویانی اعطاء می شود که دارای موفقیت تحصیلی چشمگیری باشند. هر چند که برخی از این بورسیه ها نیز در قبال سوابق کاری یا کارهای داوطلبانه به دانشجویان اعطاء می شود. پس ارزیابی صلاحیت متقاضیان برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بر اساس 3 معیار زیر توسط کمیته ارزیابی دانشگاه انجام می شود:

  • یشرفت ها و فعالیت های تحصیلی ( مقالات و کتب تالیفی، جوایز و پاداش های دریافتی از همایش ها و جشنواره ها و …)
  • عملکرد تحصیلی ( معدا کل یا GPA و نیز ریزنمرات مقاطع تحصیلی قبل)
  • استعدادها و توانمندی ها (تفکر انتقادی، رهبری، مدیریت، تحقیقات و …)

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا به گونه ای است که اولا تامین مالی بورسیه برای دانشجویان خارجی خواستار تحصیل در کانادا محدود است. ثانیا، درخواست برای این بورسیه ها فوق العاده رقابتی بوده و ثالثا نیز عمدتا در دسترس مقاطع تحصیلات نکمیلی می باشد. معمولا درخواست بورسیه تحصیلی در کانادا همراه با اخذ پذیرش تحصیلی انجام شده و جزوی از همین پروسه است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این مورد، متقاضیان می توانند با اداره امور دانشجویی دانشگاه نیز در تماس باشند.

بیشتر بدانید <>>>>   5 بورسیه تحصیلی کانادا دانش اموزان بین المللی دبیرستانی

برنامه های بورسیه تحصیلی در کانادا

معمولا از نظر حامی مالی، بورسیه تحصیلی در کانادا به 3 دسته بورسیه های تحصیلی دولتی، غیردولتی و دانشگاهی دسته بندی می شود. اکثر بورسیه های تحصیلی کانادا مبتنی بر شایستگی (Merit-based Scholarships) می باشند و بر اساس شاخص هایی همانند برتری تحصیلی، عملکرد تحصیلی و استعداد ها و توانایی های متقاضیان به داوطلبین مقاطع مختلف تحصیلی اعطاء می شود. اما اخذ بورسیه برای دانشجویان دوره های ارشد و دکترا به مراتب راحتتر از دانشجوبان لیسانس می رباشد. انواع بورسیه های کانادا در سال 2019 به شرح ذیل می باشد:

بورسیه های دولتی کانادا
بورسیه تحصیلات تکمیلی Banting
بورسیه های ارشد و دکترا CGS-M
بورسیه تحقیقاتی IDRC مخصوص دانشجویان کشورهای درحال توسعه
بورسیه NSERC ویژه دانشجویان برتر در رشته های علوم طبیعی و مهندسی
بورسیه های غیردولتی کانادا
بورسیه اکولوژیکی آنه والی برای دانشجویان تحقیقات جانوری
کانادا مموریال اسکالرشیپ مخصوص دانشجویان بریتانیایی
برنامه بورسیه بنیاد پیر الیوت ترودو ویژه دانشجویان دکترا
بورسیه های دانشگاهی کانادا
بورسیه دانشجومیان بین المللی دانشگاه کارلتون، کنکوردیا، دالهوزی، بریتیش کلمبیا و …

بازار کار دانشجویی در کانادا چه روندی دارد؟

به منظور تامین هزینه های تحصیلی در کشور کانادا، علاوه بر بورسیه تحصیلی در کانادا، امکان انجام کار پاره وقت دانشجویی در پردیس دانشگاهی یا On campus و خارج از پردیس دانشگاهی off campus برای کلیه دانشجویان خارجی فراهم می باشد. اصولا بر طبق مجوز موجود در ویزای تحصیلی کانادا، امکان انجام کار دانشجویی در کانادا تا حداکثر 20 ساعت در هفته برای کلیه دانشجویان خارجی وجود دارد. در کانادا، در صورتی متقاضیان کار دانشجویی می توانند در دانشگاه به طور آزادانه و بدون اخذ ویزای کار کانادا کار کنند که اولا در یک دانشگاه معتبر کانادایی ثبت نام کرده و دارای برنامه تحصیلات تمام وقت باشند. ثانیا، ویزای تحصیلی معتبری داشته باشند.

در سال های اخیر، دانشجویان و دانش آموزان زیادی جهت تحصیل به کانادا اعزام شده و یا قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند. اگر شما نیز جزو متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا بوده و نیازمند ارزیابی شرایط خود و اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی کانادا می باشید توصیه ما به شما اخذ ر اهنمائی ها و مشاوره های حرفه ای از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   بورسیه تحصیلی محبوب در کانادا
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

[instagram-feed feed=10]

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا