نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج

موضوع ” اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج ” یکی از آسانترین ترین و راحتترین مسیرهای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور قلمداد می شود. اما آیا شما می دانستید خویشاوندان تان نیز می توانند به شما در راستای فرآیند مهاجرت به کانادا کمک کنند؟ از سال 2017، سیستم اکسپرس انترای کانادا امتیازات زیادی به متقاضیانی اعطا می کند که در کانادا خویشاوندانی دارند.

اقامت کانادا از طریق کار

اقامت کانادا از طریق خویشاوندی
اقامت کانادا از طریق خویشاوندی

بررسی اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج

مهمترین موضوعات که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم :

  • مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی
  • اخذ اقامت کانادا از طریق خویشاوندی
  • شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی

شما در مقاله و از منوی مهاجرت به کانادا از طریق خویشاوندی می توانید اطلاعات جامعی درباره برنامه های اسپانسری خانواده کسب می کنید و با امتیازات این برنامه یعنی اخذ اقامت دائم و روادید کار کانادا آشنا می شوید. همچنین با برنامه های مهاجرتی آشنا می شوید که امتیازات بیشتری را تحت عنوان انطباق پذیری به متقاضیانی اعطاء می کنند که در کانادا خویشاوندانی دارند. پیش شرط هر دوی برنامه های اسپانسری و انطباق پذیری این است که متقاضی یا اسپانسر بایستی حداقل 18 ساله، تبعه کانادا یا مقیم دائم باشد.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا با 5 روش استثنایی

 مطمئنا مطالب ارائه شده در این مقاله می تواند راهگشا و پاسخگوی سوالات هموطنان درباره نحوه اخذ  اقامت کانادا از طریق ازدواج و خویشاوندی باشد. شما همچنین می توانید برای اخذ مشاوره های تخصصی و دقیق، امور مربوط به مهاجرت و اخذ ویزای خود را با برترین و پرسابقه ترین موسسه مهاجرتی ایران، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.

” برنامه های اسپانسری خانواده ” چیست؟

بنا به قوانین مهاجرتی کانادا، برنامه های اسپانسری خانواده ویژه افرادی است که شهروند کانادا، هندی ثبت نام شده یا مقیم دائمی کانادا باشند و سن 18 سال یا بالاتر داشته باشند. اگر شما جزو دسته افراد مذکور می باشید شما می توانید اسپانسر خویشاوندان تان به شرح زیر باشید که در داخل یا خارج از کانادا زندگی می کنند:

  • همسرتان یا نامزدتان که با شما در کانادا زندگی می کنند، و فرزندتان؛
  • همسرتان، نامزدتان که در خارج زندگی می کنند، و فرزندتان؛
  • فرزندتان.

پس برنامه اسپانسری خانواده به شما در دو زمینه کمک خواهد کرد:

  • درخواست تان برای اسپانسری همسر، نامزد یا فرزندتان؛
  • درخواست اقامت دائمی برای همسر، نامزد یا فرزندتان.

لازم به یادآوری است که اگر شما تحت برنامه اسپانسری خانواده اقدام نمائید، همسر یا نامزدتان می توانند همچنین روادید کار آزاد کانادا را هم اخذ نمایند. اما وقتی که شما قبول کردید که اسپانسر باشید، شما بایستی مسئولیت هایی در قبال تامین مالی نیازهای اساسی همسر یا نامزدتان و فرزندتان برعهده گیرید. مدت زمان قبول مسئولیت اسپانسری همسر یا نامزد و فرزندتان 3 سال از روزی است که آنها مقیم دائم کانادا شده اند.

امتیاز اصلی برنامه اسپانسری خانواده چیست؟

برنامه اسپانسری خانواده از طریق دو دسته اسپانسری همسر یا نامزد و اسپانسری فرزند یا فرزندان در دسترس متقاضیان می باشد. اما علاوه بر امتیاز به همراه آوردن اعضای خانواده و اخذ اقامت دائمی برای آنها از طریق برنامه های اسپانسری، یکی از امتیازات اصلی این برنامه ها نسبت به دیگر برنامه های مهاجرتی آن است که همسر همچنین می تواند همزمان با انتظار جهت تایید درخواست pr یا همان اقامت دائمی ش، روادید کار کانادا را نیز درخواست نماید.

بیشتر بدانید <>>>>   شغل نیمه وقت در کانادا مختص دانشجویان

تعریف” انطباق پذیری” در برنامه های مهاجرتی

علاوه بر برنامه های اسپانسری خانواده، روش هایی نیز وجود دارد که از طریق آن یک عضو خانواده که در کانادا زندگی می کند می تواند به مهاجرت و اخذ اقامت تان در کانادا کمک کند. برخی از برنامه های مهاجرتی امتیاز قابل توجهی به متقاضیانی می دهند که قبلا اعضای خانواده ای در کانادا از طریق خون (نسب)، فرزند خواندگی، ازدواج یا نامزدی داشته اند (شاخص انطباق پذیری). به عنوان پیش شرط، خویشاوند بایستی حداقل 18 ساله، تبعه کانادا یا مقیم دائم باشد.

در جدول زیر، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت کاملی شرحی از انواع برنامه های مهاجرتی کانادا و امتیازات تخصیصی آنها به فاکتور انطباق پذیری را برای متقاضیان و علاقه مندان شرح می دهیم:

نام برنامه
مهاجرتی
معرفی برنامه شرایط کلی
برنامه
امتیاز خویشاوندی یا/ فاکتور انطباق پذیری حد نصاب
امتیازی
برنامه (CEC) اکسپرس انترای متشکل از برنامه های کارگر ماهر فدرال همانند دسته تجربه کار کانادا (cec)، کارگر ماهر فدرال (fswp)، برنامه پیشه ور ماهر فدرال (fstp) و برخی برنامه های داوطلب استانی (pnp) متقاضیان واجد شرایط بر طبق سیستم رتبه بندی جامع (crs) رتبه بندی و پس از رتبه بندی، ممکن است که برای درخواست اقامت دائمی کانادا دعوت شوند. امتیاز بالاتر= شانس بالاتر دعوت 15 امتیاز بیشتر 440 امتیاز از 1200 امتیاز کل
برنامه کارگر ماهر فدرال  (fswp) از برنامه های خیلی معروف مهاجرتی به خاطر: نداشتن فهرست مشاغل مورد نیاز؛عدم نیاز به سابقه کار کانادایی قبلی. دارای روش محاسبه امتیازات نسبتا متفاوت از crs اکسپرس انترای 5 امتیاز 67 امتیاز از 100 امتیاز کل
برنامه های داوطلب استانی (pnp) برنامه داوطلب مهاجرت ساسکاچوان (sinp) برای کسب صلاحیت جهت دعوت برای درخواست اقامت دائم، شما بایستی شرایط شاخص های زبانی، سن، تحصیلات و سابقه کار را تامین کنید. 20 امتیاز 60 امتیاز از 100 امتیاز مجموع
برنامه داوطلب مهاجرت مانیتوبا (mpnp) علاوه بر شاخص هایی همانند تحصیلات و سابقه کار، mpnp امتیازات بیشتری به داشتن رابطه قوی با استان مانیتوبا همانند خانواده یا دوستان ساکن در کانادا اعطاء می کند. 20 امتیاز =خویشاوند نزدیک 10 امتیاز= خویشاوند دور 60 امتیاز از 100 امتیاز مجموع
برنامه داوطلب مهاجرت نیوبرونزویچ (nb pnp) علاوه بر شاخص هایی همانند تحصیلات و سابقه کار، nb pnp امتیازات بیشتری به داشتن رابطه قوی با استان مانیتوبا همانند خانواده یا دوستان ساکن در کانادا اعطاء می کند ماکسیمم 10 امتیاز 67 امتیاز از کل 100 امتیاز
برنامه  داوطلب مهاجرت نیوفاندلند و لابرادور (nlpnp) دارای شاخص های متعدد امتیاز دهی به همراه شاخص انطباق پذیری 7 امتیاز 67 امتیاز از کل 100 امتیاز

اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج تنها با دو روش

اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج صرفا از 2 روش، برنامه اسپانسری خانواده و نیز فاکتور انطباق پذیری برنامه های مهاجرتی کانادا امکانپذیر است. شما ممکن است که صلاحیت اسپانسری همسر، نامزد یا فرزندتان که در خارج از کانادا زندگی می کنند را داشته باشید اگر شخص مورد نظر برای اسپانسری عضوی از خویشاوندان نزدیک باشد، شما بالای 18 سال سن داشته باشید و شهروند کانادایی یا مقیم دائم این کشور باشید.

بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

یکی از مزایای اصلی و عمده برنامه های اسپانسری خانواده که هموطنان عزیز بایستی به آن توجه ویژه ای مبذول کنند این است که همسر همچنین می تواند همزمان با انتظار جهت تایید درخواست pr یا همان اقامت دائمی ش، متقاضی روادید کار کانادا نیز باشد که همین امر اهمیت برنامه های اسپانسری خانواده و مخصوصا اسپانسری همسر را دوچندان می کند.

توصیه آخر

پس، شما روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا در اختیار دارید و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای تجربه و تخصص بالا جهت راهنمائی شما از طریق این فرآیند مهاجرتی می باشد. در تمامی مراحل روند مهاجرتی تان از انتخاب دسته مهاجرتی با توجه به شرایط خاص شما، آماده سازی و ارسال مدارک و فرم های تان، و آماده سازی شرایط برای انجام مصاحبه در اداره مهاجرت تا پیگیری ویزای تان، کارشناسان و وکلای خبره موسسه مان همراه و همگام شما خواهند بود.

[instagram-feed feed=15]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
بیشتر بدانید <>>>>   مهاجرت به کانادا با 5 روش استثنایی
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا