مهاجرت کاری به هلند

اگر به فکر مهاجرت کاری به هلند هستید، می توان گفت یافتن شغل در هلند به عنوان یک مهاجر ممکن است سخت باشد، اما هنوز هم ممکن است. ساده ترین شهر برای یافتن شغل به عنوان یک مهاجر، آمستردام است. آمستردام با شرکت ها و تجارت های بین المللی پررونق است و آنها همیشه به دنبال استخدام خارجی ها هستند. از سال 2022، مشاغلی که در حال حاضر در هلند مورد تقاضا هستند عبارتند از: مهندسی برق، مراقبت های بهداشتی پزشکی، فناوری اطلاعات و داده ها، دارایی، مالیه، سرمایه گذاری، مهمان نوازی، ارتباط دهنده ها و تولید کنندگان. اگر بخشی از هر یک از حرفه ای های ذکر شده هستید، می توانید فرصت های شغلی را در هلند جستجو کنید. ساده ترین راه برای یافتن کار در هلند از طریق موارد زیر است:

مهاجرت کاری هلند
مهاجرت کاری هلند

وب سایت EURES  (خدمات استخدامی اروپا). EURES شبکه ای است که توسط کمیسیون اروپا ارائه شده است که به خارجی ها کمک می کند آزادانه در داخل قلمرو اتحادیه اروپا / EEA حرکت کنند. وب سایت UWW یک سرویس اشتغال است که با آژانس های کاریابی متعددی همکاری می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا دیگر بسترهای یافتن شغل در بازار کار هلند را برای تسهیل مسیر مهاجرت کاری به این کشور، به شما معرفی نماید.

انواع مجوز مهاجرت کاری به هلند

در کل دو مجوز ااقمت کاری ecombineerde vergunning voor verblijf en arbeid – GVVA  و اجازه اقامت کار ترکیبی تحت عنوان TWV در هلند وجود دارد که از معیارهای یکسانی برای ارزیابی برنامه های کاربردی استفاده می کند. اینکه کدام یک از 2 مجوز مورد نیاز است بستگی به مدت زمان کار شهروند خارجی در هلند دارد. کارگران شهروند خارجی می توانند خودشان برای GVVA درخواست دهند، اما فقط کارفرمایان می توانند برای TWV درخواست دهند. اتباع خارجی از خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در صورتی که بیش از 3 ماه برای کار به هلند می آیند باید برای GVVA درخواست دهند. برخی از گروه‌های شهروندان خارجی نیازی به درخواست GVVA ندارند، اما کارفرما همچنان باید برای TWV به UWV مراجعه کند.

شرایطی که شامل مجوز GVVA می شود در جدول زیر اشاره شده است.

بیشتر بدانید >>>   تحصیل بدون مدرک زبان در هلند
1کارمندانی که کمتر از 3 ماه برای کار در هلند می آیند
2دانشجویانی که دارای مجوز اقامت برای مقاصد تحصیلی هستند
3پناهجویانی که منتظر تصمیم در مورد درخواست پناهندگی خود هستند

شرایط اعطای مجوز به کارگران خارج از EEA

یک کارفرما فقط می تواند فردی را از خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس در موارد زیر استخدام کند:

کارفرما نمی تواند نامزد مناسبی از یک کشور منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس پیدا کند.

جای خالی حداقل به مدت 5 هفته یا حداقل 3 ماه برای مشاغلی که پر کردن آنها دشوار است باز است. UWV تصمیم می گیرد که آیا پر کردن یک جای خالی دشوار است یا خیر.

کارفرما تمام تلاش خود را برای یافتن کارگری از هلند، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس انجام داده است.

کارفرما برای UWV برای TWV یا IND برای GVVA اعمال می‌کند، و همچنین باید سایر شرایط را برای TWV یا GVVA برآورده کند.

مشمولان مجوز مهاجرت کاری به هلند

شهروندان خارجی خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس که مایل به کار در هلند هستند، معمولاً تنها در صورتی می توانند در هلند کار کنند که کارفرمای آنها برای این کارمندان TWV صادر کرده باشد. Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen – UWV ، آژانس بیمه کار،مجوز کار (به زبان هلندی) را صادر نمی کند مگر اینکه شرایط سختگیرانه رعایت شده باشد. به عنوان مثال، یک کارفرما باید بتواند نشان دهد که نمی تواند نامزد مناسبی در اتحادیه اروپا پیدا کند. الزامات سخت گیرانه کمتری برای دسته های خاصی از کارگران اعمال می شود. هنگامی که یک کارگر شهروند خارجی از طریق یک شرکت یا آژانس کاریابی موقت استخدام می شود، آن شرکت یا آژانس کاریابی موقت باید برای TWV درخواست دهد و همچنین یک کپی از هویت کارگر را به همراه مجوز به شرکت استخدام کننده ارسال کند. شرکت استخدام کننده کپی را با شناسنامه اصلی کارگر مقایسه می کند.

 سپس کپی را در سوابق شرکت نگه می دارد. البته برای گروه های خاصی مجوز لازم نیست به عنوان مثال کارفرمایان در هلند نیازی به دریافت مجوز کار برای گروه خاصی از کارگران شهروند خارجی از خارج از منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس ندارند. اما اگر این کارمندان قصد اقامت کمتر از 3 ماه در هلند را دارند باید اجازه اقامت یا ویزا داشته باشند.

افراد مشمول این قانون عبارتند از:

افراد دارای مجوز اقامت حاوی یادداشت،  برای مثال دارندگان مجوز اقامت پناهندگی

بیشتر بدانید >>>   تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

شهروندان خارجی خوداشتغال که دارای (اجازه اقامت برای افراد خوداشتغال) هستند.

اتباع خارجی که یک کسب و کار راه اندازی می کنند و دارای یک راه اندازی، (اجازه اقامت برای شروع یک استارت آپ) هستند.

مهاجران با مهارت بالا: مهاجران با تحصیلات عالی که می توانند به اقتصاد مبتنی بر دانش در هلند کمک کنند.

اتباع خارجی که در خارج از هلند زندگی می کنند.

مسیر ویزای مهاجرت کاری به هلند

پیش از هر چیز شما باید با (سرویس مهاجرت و تابعیت) قراری بگیرید. تمام درخواست ‌ها برای اجازه اقامت موقت باید به IND ارسال شود. اگر برای ویزای اقامت طولانی مدت هلند، درخواست می دهید، باید این کار را در سفارت انجام دهید. تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد الزامات ذکر شده در زیر در “چک لیست برای مهاجرت به هلند” بیابید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. ممکن است از شما خواسته شود که برای MVV (ویزای اقامت طولانی مدت) و همچنین مجوز کار درخواست دهید و مجوز کار بگیرید. یک کارفرمای هلندی باید از طرف شما برای مجوز درخواست کند تا مجبور نباشید ثابت کنید که یک کارگر بسیار ماهر هستید. امور مالی خود را مدیریت کنید. قبل از مهاجرت به هلند، در مورد هزینه های زندگی در هلند تحقیق کنید و برای قیمت های بالا آماده باشید.

ویزای کار برای خارجی ها تنها در صورتی صادر می شود که شهروند هلندی وجود نداشته باشد که بتواند شرایط شغلی را برآورده کند. نکته دیگر اینکه باید به هلند نقل مکان کنید. اگر درخواست ویزای هلند و اجازه اقامت شما تایید شود، اکنون می توانید وارد هلند شوید. در چند روز اول ورود، باید اقامتگاه خود را در Gemeente ثبت کنید، که تالار شهر در شهرداری هلند است که قصد دارید در آن زندگی کنید. برای دریافت طرح بیمه درمانی نیز باید ثبت نام کنید. به شما توصیه می شود به محض ورود بیمه درمانی دریافت کنید، زیرا هلند به دلیل سیستم مراقبت های بهداشتی با استاندارد بالا با متخصصان پزشکی بسیار ماهر شناخته شده است. به عنوان یک مهاجر غیر اتحادیه اروپا، تا زمانی که برای اجازه اقامت دائم درخواست نکنید، واجد شرایط بیمه درمانی دولتی نخواهید بود.

طبقه بندی شغلی مهاجرت کاری به هلند

مقامات هلندی به عنوان یک مهاجر بسیار ماهر چه تعریف می کنند؟ به طور ساده ای باید گفت که اداره مهاجرت هلند یک کارمند خارجی را در صورت داشتن شرایط زیر به عنوان کارگر مهاجر بسیار ماهر طبقه بندی می کند: شما یک قرارداد کاری معتبر با یک کارفرمای هلندی دارید. موسسه یا کسب و کار باید توسط IND به رسمیت شناخته شود. شما می توانید نیاز مالی کافی را بدست آورید. دستمزد شما متناسب با شرایط بازار است. اگر قصد دارید به عنوان یک متخصص مراقبت های بهداشتی کار کنید، باید در BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg)، که ثبت حرفه های مراقبت های بهداشتی فردی هلند است، ثبت نام کنید. برای درخواست به عنوان یک مهاجر با مهارت بالا، کارفرمای هلندی شما باید درخواست را برای شما ارسال کند. قیمت برای فرآیند درخواست 345 € (یورو) است.

بیشتر بدانید >>>   مشکلات زندگی هلند

در شکل زیر به عوامل کمک کننده در بهبود جایگاه شغلی شما و درآمد شغلی شما در هلند اشاره شده است.

درآمد شغلی شما در هلند
درآمد شغلی شما در هلند

پرسش های پیش از مهاجرت کاری به هلند

کجا بهترین شهر است؟ آمستردام، پایتخت هلند، یکی از گران ترین شهرهای اروپا برای زندگی است. قیمت اجاره بسته به فاصله شما از مرکز شهر متفاوت است، اما معمولاً برای اینکه یک فرد مجرد در آمستردام راحت زندگی کند، باید حدود 2000€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشید. وعده های غذایی نیز نسبتاً گران هستند و قیمت ها به 30€ (یورو) در هر وعده غذایی فقط برای یک نفر می رسد. نکته منفی دیگر این واقعیت است که هلندی ها مالیات بسیار بالایی می پردازند. سیستم مالیات در هلند بسیار دقیق است و شما ملزم به پرداخت مالیات به طور مداوم هستید. به شما توصیه می شود امور مالی خود را برنامه ریزی کنید زیرا مهاجرت به آمستردام ارزان نیست.

آیا مهاجرت به هلند آسان است؟

مهاجرت به هلند به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA دشوار است. ابتدا باید برای اجازه اقامت موقت درخواست دهید که پس از آن باید برای پنج سال تمدید کنید. پس از پنج سال زندگی در هلند با اجازه اقامت موقت، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم هستید. مهاجرت به هر کشور اروپایی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر شهروند اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس هستید، می توانید بدون نیاز به مجوز کار و اقامت به هلند مهاجرت کنید.

آیا قبل از مهاجرت باید هلندی یاد بگیرم؟

الزامات زبان هلندی از نظر فنی الزامی نیست، زیرا بسیاری از شرکت ها و مشاغل در هلند فرصت هایی را برای مهاجران انگلیسی زبان ارائه می دهند. با این حال، دانستن زبان هلندی به شما کمک می‌ کند تا راحت ‌تر شغلی پیدا کنید. برای طرح سایر پرسش ها پیرامون مهاجرت کاری، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای به متقاضیان می باشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها