نادر ایرانیان
سفیران ویزامهاجرت ، ویزا، اقامت

بورسیه های تحصیلی فرانسه

بورسیه تحصیلی فرانسه
بورسیه تحصیلی فرانسه

برای بسیاری از دانشجویان، حضور در یکی از دانشگاه های فرانسه رویایی است، خاصه اگر بورسیه تحصیلی فرانسه را با خود داشته باشند که در یک دهه اخیر بیش از هر زمان در انتظار تحقق است. این کشور مشهور اروپایی با فرهنگ، تاریخ و غذاهای غنی خود، در فهرست بسیاری از دانشجویان مشتاق قرار دارد. با این حال، بر کسی پوشیده نیست که زندگی در فرانسه گران است. پاریس به عنوان گران ‌ترین شهر اتحادیه اروپا معرفی شده است و سایر رقبای قدرتمندی مانند ژنو و ریکیاویک را شکست داده است. هزینه های زندگی نیز از همه جنبه ها در حال افزایش است و قیمت خواربار و حمل و نقل را بالا می برد. این ممکن است مسیریابی در زندگی دانشجویی را دوچندان دشوار کند. دانشجویان در حال حاضر هزینه‌ های بی ‌شماری را برای مدیریت دارند، مانند شهریه و اجاره  که به دلیل تورم تحصیلی روز به روز در حال افزایش است.

شغل پر درآمد در فرانسه

افزودن افزایش تورمی در هزینه های زندگی تنها به این بار اضافه می کند. به همین جهت بهتر است که وارد دانشگاه های بدون شهریه یا با تخفیف در فرانسه شوید. اینها مؤسساتی هستند که یا شهریه کم می گیرند یا اصلاً شهریه از دانشجویان دریافت نمی کنند.  موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند شما را در پیدا کردن بورسیه های تحصیلی مرتبط با رشته مورد علاقه تان کمک نماید و اقدامات اداری اخذ پذیرش را برای شما فراهم نماید.

بورسیه های تحصیلی وزارت آموزش عالی فرانسه

وزارت آموزش عالی و تحقیقات فرانسه بر اساس معیارهای اجتماعی به برخی از دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی اعطا می کند. برای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید حداقل 2 سال در فرانسه اقامت داشته باشند و در فرانسه مالیات پرداخت کنند. وزارت همچنین قراردادهای دکترا را که توسط دانشکده های دکترا مدیریت می شود، تامین مالی می کند. این بورسیه از این جهت داده می شود که در فرانسه، تحقیقات عمومی بین مؤسسات آموزش عالی و سازمان های دولتی مانند (مرکز ملی تحقیقات علمی) که همه زمینه های تحقیقاتی را پوشش می دهد و (موسسه تحقیق و توسعه)، ADEME (کنترل محیط زیست و انرژی) تقسیم می شود. آژانس) و IFREMER ( موسسه تحقیقات فرانسوی برای بهره برداری از دریا) نقش مهمی در بورسیه ها دارند.

بیشتر بدانید <>>>>   دانشگاه ‌های برتر فرانسه

 این نهادهای دولتی با مشارکت مناطق، تخصیص های تحقیقاتی را برای دانشجویان دکترا و فوق دکترا تأمین مالی می کنند. در نهایت، برخی از مؤسسات آموزش عالی برنامه های بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خارجی ثبت نام شده ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با بخش روابط بین الملل آنها تماس بگیرید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن یک موسسه دولتی برتر در فرانسه است. این دانشگاه در پاریس واقع شده است و شهرت آن به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه های اروپا بیش از 9000 دانشجوی بین المللی را به خود جذب کرده است. این دانشگاه دارای سه دانشکده هنر و علوم انسانی، علوم و مهندسی و پزشکی است. دانشگاه های دولتی فرانسه معمولاً شهریه دریافت نمی کنند و دانشگاه سوربن نیز از این قاعده مستثنی نیست. این استاندارد برای دانشجویان داخلی و بین المللی است. با این حال، دانشگاه هزینه های ثبت نام را دریافت می کند که در شکل زیر قیمت هر مقطع اشاره شده است.

بورسیه تحصیلی سازمان های منطقه ای فرانسه

مناطق و شهرهای فرانسه به دانشجویان خارجی که در برنامه های منطقه خود ثبت نام کرده اند بورسیه تحصیلی اختصاص می دهند. آنها همچنین کمک هزینه های دکترا و فوق دکترا را که توسط موسسات آموزش عالی و تحقیقات مدیریت می شوند اعطا می کنند. بورسیه های منطقه ای نیز ممکن است به عنوان بخشی از قراردادهای مبادله با موسسات خارجی به دانشجویان خارجی اختصاص داده شود. بورسیه هایی که تحت این عنوان ارائه می شود، شامل  بورسیه تحصیلی ERASMUS+ Mobility برای دانشجویان خارجی است که  Erasmus + یک برنامه اتحادیه اروپا است که از آموزش، آموزش، جوانان و ورزش حمایت می کند. از طریق آن، دانشجویان می توانند از بورس تحصیلی در اروپا بهره مند شوند. پیشنهاد مشترک کارشناسی ارشد Erasmus Mundus یک برنامه مطالعاتی است که به بهترین دانشجویان جهان بدون توجه به رشته تحصیلی آنها برای یک یا دو سال بورسیه اعطا می کند.

بیشتر بدانید <>>>>   مشکلات زندگی در فرانسه

برای دریافت یکی، این دانشجویان باید برنامه کارشناسی ارشد خود را در حداقل دو کشور شرکت کننده در برنامه بگذرانند. چندین مؤسسه آموزش عالی فرانسوی برنامه های کارشناسی ارشد مشترک ارائه می دهند. در چارچوب قراردادهای دوجانبه بین مؤسسات آموزش عالی، Erasmus+  همچنین بورسیه های تحرک از و به فرانسه ارائه می دهد. آنها هزینه های انتقال و اسکان را پوشش می دهند. از موسسه ای که در آن ثبت نام کرده اید اطلاعات بیشتری کسب کنید. علاوه بر این، برنامه های اراسموس سابق هنوز فعال هستند اما برخی از برنامه های مشترک دکترا هنوز توسط برنامه قدیمی Erasmus Mundus تامین می شوند و هنوز بورسیه های تحصیلی اعطا می کنند. با این وجود، دکترای مشترک اروپایی که در چارچوب برنامه افق 2020، برنامه اتحادیه اروپا برای تحقیق و نوآوری راه اندازی شده اند، به تدریج جایگزین آنها خواهند شد.

معرفی چند دانشگاه برای بورسیه تحصیلی فرانسه

دانشگاه لمانز، Le Mans یک موسسه کوچک و عمومی در غرب فرانسه است که علیرغم اینکه تنها 10800 دانشجوی محلی و بین المللی را در خود جای داده است، اما به دلیل کیفیت بالای تدریس و ارزش آکادمیک شناخته شده است. اکثر برنامه های آکادمیک به زبان فرانسه تدریس می شوند که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حرفه ای در بر می گیرند. به طور کلی، دانشجویان بین المللی تمایل دارند برای تحصیل در دانشگاه لمانز، هزینه پذیرش 170€ (یورو) در سال بپردازند. با توجه به برنامه ای که در آن ثبت نام می کنید، ممکن است هزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد که باید پرداخت شود. دانشگاه کلرمون اوورن  Clermont Auvergne در فرانسه یک موسسه بین المللی متمرکز است که برنامه های آموزشی را برای شهروندان جهانی توسعه می دهد. این کشور قراردادهای بین ‌المللی متعددی را با دانشگاه‌ های مربوطه امضا کرده است.

این دانشگاه به هزاران دانشجو در سراسر جهان اجازه می‌دهد با تبادل یا برنامه‌های مشابه به محوطه دانشگاه سفر کنند. پس از همه گیری، هیئت مدیره دانشگاه به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا وضعیت شهریه ای را اعطا کرده است که دانشجویان اتحادیه اروپا و محلی از آن برخوردارند. این بدان معناست که دانشجویان بین‌المللی تنها باید 170€ (یورو) در سال بپردازند و فقط دانشجویان کارشناسی ارشد، پزشکی و مهندسی مبلغ بیشتری دریافت می‌کنند.

بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه

در جدول زیر به موسسه ملی زبان ها و تمدن شرقی اشاره شده است.

1عمدتاً مبتنی بر علوم انسانی است و بر مطالعات اجتماعی تمرکز دارد
2نرخ های استاندارد معمولاً از 170 یورو در سال شروع می شود
3برنامه های تحصیلی را در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد

شرایط واجد شرایط بودن برای بورسیه تحصیلی ایفل فرانسه

برای درخواست برای برنامه بورسیه تحصیلی ایفل دولت فرانسه، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

برتری داوطلب: همانطور که سوابق تحصیلی قبلی وی و برای دکترا، ماهیت مبتکرانه موضوع تحقیق وی نشان می دهد.

ملیت: این برنامه برای نامزدهای ملیت خارجی محفوظ است. نامزدهای دارای تابعیت دوگانه، که یکی از آنها فرانسوی است، واجد شرایط نیستند.

سن: برای برنامه کارشناسی ارشد، متقاضی در زمان کمپین سال2022، باید 25 سال داشته باشد. برای برنامه دکترا، نامزد در زمان کمپین درخواست سال 2022 باید 30 سال سن داشته باشد.

زبان: سطح زبان داوطلب باید مطابق با سطح مورد نیاز دوره انتخابی باشد.

موقعیت جغرافیایی: برای مقطع کارشناسی ارشد، داوطلبی که در فرانسه تحصیل می کند واجد شرایط نیست.

در رشته های تحصیلی برای امسال، بورسیه های ایفل، کارشناسی ارشد و دکترا، هفت رشته زیر را شامل می شود که شامل رشته های مرتبط می شود. علم و تکنولوژی، زیست شناسی و سلامت، انتقال اکولوژیکی، ریاضیات و اعداد، علوم مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، تاریخ، زبان فرانسه و تمدن، حقوق، علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت. برای درخواست بورسیه ایفل، درخواست (کارشناسی ارشد یا دکترا) را به یکی از دانشگاه های فرانسوی شرکت کننده ارسال کنید. در صورت انتخاب، درخواست شما برای انتخاب دوم و نهایی به پردیس فرانسه ارسال می شود. پردیس فرانسه همه نامزدهای دانشگاه های محلی را جمع آوری و متمرکز می کند. اگر یک بار دیگر انتخاب شوید، بورسیه تحصیلی دریافت خواهید کرد. درخواست‌هایی که مستقیماً به پردیس فرانسه ارسال می ‌شوند یا توسط مؤسسات غیر فرانسوی ارسال می‌ شوند، واجد شرایط نیستند.

برای آگاهی کامل از نحوه اقدام جهت دریافت بورسیه تحصیلی فرانسه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در ارتباط باشید تا بتوانید مطلوب ترین گزینه های خود را پیدا کنید.

[instagram-feed feed=16]

تغییرات مهاجرت به کانادا

مشاوره مهاجرتی

Position: امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان
Phone: 02191003232
Location: تهران
آدرس ما: تهران : خیابان ميرداماد ميدان مادر – خیابان سنجابي پلاك بيست طبقه سه واحد نه
موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و متشکل از واحدها و دپارتمان های مختلف حقوقی از جمله حقوق بین الملل در زمینه های اقامت و تابعیت و مهاجرت از طریق تحصیل و کار و کارآفرینی و…فعالیت کرده و بالاترین آمار موفقیت را در این زمینه درایران دارا میباشد. پذيرش تحصيلى مهاجرت كارى پروژه هاى سرمايه گذارى شماره تماس ☎️ 02191003232
‫0/5 ‫(0 نظر)
بیشتر بدانید <>>>>   تحصیل زبان انگلیسی در فرانسه
امور مهاجرتى به ٥ قاره جهان

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با شخصیتی حقوقی مستقل و...

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا